Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Korrekties...

  • H. A. Huijskens
    Message 1 of 16 , Mar 3 12:12 AM
      Ik dacht toch echt op een genealogie groep te zitten!!
      En kennen jullie het gezegde van de balk en de splinter?
      Nu bekijk de zin van onze "leermeester" dan maar eens.

      > Het is maar hoe je het bekijkt. In ieder lijkt het me in strijd met
      > enkele passages hierna.
    • Arie
      Message 2 of 16 , Mar 3 12:19 AM
        Kan dit gezeur ophouden? We maken allemaal wel eens fouten in ons
        taalgebruik, so what?

        Arie

        Altijd interesse in de familienamen:
        BOLDUAN: Hinterpommern voor 1872, Nederlands-Indië na 1872
        BOS: Harmelen en omgeving voor 1660
        HOOFT: Baarn en omgeving voor 1730
        KAAS: Zeeuws-Vlaanderen voor 1760
        KLEIN HANEVELD: Achterhoek voor 1800
        TER MAAT: Achterhoek en Duits grensgebied voor 1750
        VAN WEERDEN: 's-Hertogenbosch en omgeving voor 1700
      • Jorma Huijts
        Message 3 of 16 , Mar 3 1:08 AM
          Hallo H.A.,

          H. A. Huijskens wrote:
          Niet het fatsoen om een aanhef en afsluiting neer te schrijven. Dat
          laatste kan nota bene automatisch.

          >Ik dacht toch echt op een genealogie groep te zitten!!

          De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. H.A. is in dit geval De pot
          is hier H.A.
          genealogie groep -> genealogiegroep

          >En kennen jullie het gezegde van de balk en de splinter?

          De vraag was om naar de pagina te kijken. Ik heb er positieve dingen
          over geschreven, dat het helaas buiten mijn gebied zat, enkele zaken die
          niet werkten en een aantal correcties (met twee c's). Of de samensteller
          er iets mee doet, is aan hem; het is zijn feestje.
          Zelf heb ik wel al sinds tijden een website. Met het toevoegen van
          genealogische gegevens wacht ik tot de privacy afdoende is geregeld in
          het door mij gebruikte programma Aldfaer. Daarbij ben ik niet van plan
          al mijn bevindingen over personen op het Internet te zetten, maar die
          alleen beperkt ter beschikking te stellen aan personen die willen
          uitwisselen en elkaar aanvullen.

          >Nu bekijk de zin van onze "leermeester" dan maar eens.
          >

          >Het is maar hoe je het bekijkt. In ieder lijkt het me in strijd met
          >enkele passages hierna.

          Dit is wel Nederlands.
          Wel blijkbaar eens met deze opmerking. Wie zwijgt, stemt toe.

          Ik heb geen zin nog veel op u/jou toepasbare spreekwoorden te gaan
          citeren uit bijvoorbeeld
          /Prisma Spreekwoordenboek/, G.A. Mesters,
          /Nederlandse spreekwoorden, spreuken en zegswijzen/, K. ter Laan en
          /Spreekwoordenboek der Nederlandsche taal/, P.J. Harrebomée.
          U zit daarvoor echt op de verkeerde nieuwsgroep. Het geeft bovendien
          netvervuiling.
          Ondanks dat er best genealogische tussen zitten, zoals over de appel die
          niet ver van de boom valt.

          Met vriendelijke groeten,
          Jorma Huijts
        • Jorma Huijts
          Message 4 of 16 , Mar 3 1:12 AM
            Hoi Arie,
            Niet 'so what' schrijven. Daar wordt Jan-Willem niet vrolijk van. ;-)
            Verder wat mij betreft einde verhaal.
            Jorma

            Arie wrote:

            > Kan dit gezeur ophouden? We maken allemaal wel eens fouten in ons
            > taalgebruik, so what?

          • Arie
            Message 5 of 16 , Mar 3 1:16 AM
              > Verder wat mij betreft einde verhaal.

              Da's mooi, want dan kun je mijn vragen gaan beantwoorden, toch? ;-)

              Message 6 of 16 , Mar 3 1:24 AM
                Arie en Moderator

                > Da's mooi, want dan kun je mijn vragen gaan beantwoorden, toch? ;-)
                >
                > Arie

                Waarom zou ik dat gaan doen? Moet de groep op mij draaien? Dat lijkt me
                niet.
                Moderator????

                Jorma
              • Arie
                Message 7 of 16 , Mar 3 1:30 AM
                  > Waarom zou ik dat gaan doen? Moet de groep op mij draaien?

                  Tja, als je een grapje niet snapt.....Ik gebruikte dezelfde smiley als jij
                  en de betekenis daarvan is:

                  ;-) Winky smiley. User just made a flirtatious and/or sarcastic remark. More
                  of a "don't hit me for what I just said" smiley.

                  Dus....?

                  > Moderator????

                  Die hebben we niet nodig als scheidsrechter of zo hoor.

                  Message 8 of 16 , Mar 3 1:43 AM
                    Hoi Arie,

> [...]
                    > remark. More
                    > of a "don't hit me for what I just said" smiley.

                    Flirtatious' was het niet, hoop ik ;-)
                    'Sarcastic' is niet zo leuk :-(
                    De tweede zin is wellicht van toepassing :-\
                    De knipoog was van mijn kant was grappig bedoeld.
                    Dus beiden stoppen :-X
                    Verder positief :-)

                    > Die hebben we niet nodig als scheidsrechter of zo hoor.

                    Dat zou wel erg zijn
                    Voor een beetje gein.
                    Bovendien hoeven die niet in te grijpen
                    Voor zulke kleine vergrijpen.

                    Hopelijk krijg je bruikbare antwoorden op je vragen!
                    In ieder geval succes met je genealogische naspeuringen.

                    Groetjes,
                    Jorma

                  • Arie
                    Message 9 of 16 , Mar 3 1:44 AM