Reek: Faesse(n)

  • L.A. Bakker
    Message 1 of 5 , Feb 27, 2004
      Hallo allemaal,

      In en in de buurt van het plaatsje Reek in Oost-Brabant kom ik het volgende tegen:

      Sophia Thomas(se) FAES(SE(N)) gedoopt 15-04-1734 te Reek als dochter van Thomas FAES(SE(N)) en Geertrui NN.
      Sophia trouwt 17-11-1766 te Reek met Hendricus Jansse VAN DEURSEN (1740-1797).
      Kinderen:
      1. Thomas, 1766
      2. Theodora Maria, 1772-1773
      3. Anna Maria, 1773
      4. Gertrudis, 1776
      5. Joannes, 1778-1829

      Het gaat mij met name om de ouders van Sophia:

      Thomas FAESSE x Geertrui NN
      Ik de volgende kinderen:
      1. Marie FAESSE, 14-10-1717, Reek
      2. Sijtje (Fijtje) FAESSE, 21-07-1719, Reek
      3. Antonis FAESSE, 02-08-1721, Reek
      4. Mechtildis FAESSE, 30-06-1731, Reek en ovl. 18-11-1801, Schaijk
      5. Sophia FAESSE, 15-04-1734, Reek en ovl. 25-11-1805, Schaijk.

      De ouders Thomas FAESSE en Geertrui NN blijven voor mij onvindbaar in Reek en/of Schaijk (zelf in RA Den Bosch gezocht). Kent iemand van u ze misschien? Ook ISIS Brabant geeft geen uitsluitsel.

      Met vriendelijke groet,
      Leo Bakker
      l.a.bakker @ home.nl
      www.geocities.com/leobakker58/bakker-streefkerk.html

    • Irma Vlasblom
      Message 2 of 5 , Feb 28, 2004
        Dag Leo
        Misschien is Helmond een optie?
        Thomas Faes
        Deurne
        Rechterlijkarchief

        details

        Thomas Faessen
        Deurne
        Rechterlijkarchief

        details

        Thomas Faessen
        Mierlo
        Gedoopt

        details

        Gedoopt Mierlo rk 21-12-1700
        Thomas
        Zoon van
        Johannes Aert Faessen
        Catharina Hendrickx
        Peter: Antonius Henrickx Celen
        Meter: Anna Johannes Aert Faessen
        Bron: BA DTB Mierlo nr. 1 folio 11

        Vriendelijke groeten
        Irma Vlasblom

        Message 3 of 5 , Feb 28, 2004
          Hallo Irma,
          Bedankt voor je aanwijzingen.
          Echter:
          gezien de kinderen die in het huwelijk van Thomas Faesse worden geboren
          (vanaf 1717) lijken me de eerste twee opties wat aan de sterke kant, maar ik
          had ze ooit ook al eens gezien (maar weer overgeslagen in verband met het
          leeftijdsverschil).
          Die Thomas uit 1700 zou in principe wel kunnen (die is nieuw voor me), want
          "vroege" huwelijken heb ik wel meer gezien, ook al waren ze waarschijnlijk
          zeer katholiek opgevoed. Ik durf hem echter niet voor 'correct' te noteren,
          omdat de namen van de genoemde ouders nergens in het nageslacht terugkomen,
          ook niet als naam van de eventuele kleinkinderen.
          Ik blijf doorzoeken.....
          Niettemin bedankt voor je attente reactie.
          Met vriendelijke groet,
          Leo Bakker
          l.a.bakker @ home.nl

          Message 4 of 5 , Feb 29, 2004
            Dag Leo
            Nog een hint misschien. Bij regio Eindhoven komt ook Thomas Faesse voor.
            http://eindhoven.digitalestamboom.nl/?page=list.aspx

            Thomas Cornelius Faes is 1709 doopheffer in Middelbeers
            Thomas Joannes Faessen is doopheffer 1719 te Woensel
            Thomas Faes / Faessen komt tot 1791 voor in die zoekmachine. Mogelijk dat daar verwijzingen in te vinden zijn naar familierelaties?
            Vriendelijke groeten
            Irma Vlasblom

> [...]
            > Thomas, Zoon van, Johannes Aert Faessen, Catharina Hendrickx
            > Peter: Antonius Henrickx Celen, Meter: Anna Johannes Aert Faessen

          • L.A. Bakker
            Message 5 of 5 , Feb 29, 2004
              Hallo Irma,

              Het zou zo maar allemaal kunnen.....
              Het probleem is, dat ik in die streek nog totaal nergens referentiepunten
              kan vinden, of het de juiste Thomas is. Schaijk en de hieronder genoemde
              plaatsen liggen toch -zeker voor die tijd- een behoorlijk stukje uit elkaar.
              Maar...., ik heb al vreemdere dingen gezien, dus uitsluiten doe ik ze niet.
              Maar omdat alle kinderen in Reek werden geboren, zoek ik eerst in die buurt.
              Helaas is Reek/Schaijk nog niet bewerkt voor ISIS Branbant.
              Nogmaals dank voor je "meedenkerij"!
              Met vriendelijke groet,
              Leo Bakker
              l.a.bakker @ home.nl