van den Hoven Loon op Zand

  • Sander Sanders
    Message 1 of 11 , Feb 1, 2004
      Hallo

      Wie heeft er meer gegevens over dit huwelijk en kent de wederzijdse
      ouders.
      1714 (civiel)
      Abraham van Rotterdam, drossaard, tegen Gijsbert Adriaensse van den
      Hoven, gehuwd met Margreta de Rooij.
      dossier 028

      Dit dossier is gevonden op de site van het Dr Snoermanfonds uit Loon
      op Zand

      Groetjes Sander Sanders
    • John Boeren
      Message 2 of 11 , Feb 1, 2004
        Sander,

        Duidelijk is evenwel dat de stichting Adriaen Snoerman Fonds zelf geen
        informatie over een mogelijk huwelijk Van den Hoven-De Rooij heeft. Dus
        wellicht is het voor ons ook nog interessant om te vernemen welke
        aanvullende gegevens van deze personen bekend zijn.

        Met vriendelijke groet,

        John Boeren
        voorzitter A.S.F.
        http://www.snoerman.org

      • Sander Sanders
        Message 3 of 11 , Feb 20, 2005
          Hallo,

          Wie weet hier meer van?

          Heb een mysterie gevonden:
          Dit heb ik in mijn gegevens gevonden
          Gezin
          Gerrit van den Hoven #4285, geb. 20 mrt 1857 te Loon op Zand, ovl. 30
          mrt 1914 te Bergeijk, zoon van Johannes van den Hoven en Anna
          Cornelia de Jong
          Gehuwd (kerk) 16 mei 1872 te Loon op Zand met:
          Hendrika Adriana van Beek #4286, geb. 13 sep 1847 te Loon op Zand,
          ovl. 25 jun 1912 te Bergeijk
          1) Jacomijna Antje van den Hoven #4328, geb. 28 feb 1873 te Loon op
          Zand
          Gehuwd (kerk) 05 mrt 1897 te Bergeijk met:
          Karel Willem Lamm #4327, geb. 20 mrt 1833 te Westerhoven, ovl. 29 dec
          1901 te Bergeijk, beroep(en): landbouwer
          2) Antje van den Hoven #4297, geb. 04 jul 1874 te Loon op Zand
          Gehuwd (kerk) 14 apr 1910 te Etten Leur met:
          Johannes Andries Oostrijk #4298, geb. 04-04-1870 ETTEN, beroep(en):
          landbouwer
          3) Jacobus van den Hoven #4310, geb. 14 jul 1878 te Bergeijk, ovl. 04
          nov 1922 te Capelle, beroep(en): landbouwer, arbeider,
          transportbediende
          Gehuwd (kerk) 18 jul 1918 te Capelle met:
          Catharina Klootwijk #4311, geb. 29 dec 1879 te Capelle
          4) Cornelis van den Hoven #4316, geb. 19 jun 1885 te Bergeijk
          Gehuwd (kerk) 16 feb 1915 te Aarle Rixtel met:
          Maaike van der Holst #4317, geb. ± 1876 te Dordrecht
          5) Gerdina Hendrika van den Hoven #4320, geb. 22 nov 1887 te Bergeijk
          Gehuwd (kerk) 12 okt 1916 te Capelle met:
          Pieter van Raamsdonk #4321, geb. 26 jul 1890 te 's Gravenmoer, ovl.
          03 mrt 1988, begr. 07 mrt 1988

          Nu vind ik in het Gemeentearchief van Rotterdam (
          http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/ )volgende huwelijk:
          Bruidegom Gerrit van den Hoven , Loon op Zand , 22 Vader Johannes
          van den Hoven Moeder Anna Cornelia de Jong Bruid Jacoba Heijkoop ,
          Rotterdam , 21 Vader Cornelis Anthonie Heijkoop Moeder Johanna
          Francina Wevelaar Plaats Rotterdam Huwelijksdatum 11-02-1880
          Opmerkingen akte nr. 96

          Kijk maar eens,

          Groetjes

          Sander
        • Paul van Gool
          Message 4 of 11 , Feb 20, 2005
            In Genlias vindt ik
            Toegangnr: 121.099
            Inventarisnr: 4855
            Gemeente: Loon op Zand
            Soort akte: huwelijk
            Aktenummer: 21
            Datum: 16-05-1872
            Bruidegom Gerrit van den Hoven
            Geboortedatum: 23-01-1841
            Geboorteplaats: Sprang
            Bruid Hendrika Adriana van Beek
            Geboortedatum: 13-09-1847
            Geboorteplaats: Loon op Zand
            Vader bruidegom Cornelis van den Hoven
            Moeder bruidegom Jacomijna van Oosterhout
            Vader bruid Jacobus van Beek
            Moeder bruid Antje Both

            Vondt je zelf de datums niet enigsinds vreemd
            Gerrit van den Hoven geb. 20 mrt 1857 te Loon op Zand
            Gehuwd (kerk) 16 mei 1872
            Hij zou 15 zijn bij zijn huewelijk en dan trouwen met
            10 jaar oudere vrouw.

            --- Sander Sanders <sanderspumpkins@...> wrote:

> [...]
            > Rotterdam , 21 Vader Cornelis Anthonie Heijkoop
            > Moeder Johanna
            > Francina Wevelaar Plaats Rotterdam Huwelijksdatum

            http://promotions.yahoo.com/new_mail
          • Sander Sanders
            Message 5 of 11 , Feb 20, 2005
              Paul

              Bedankt, voor de info, fout is geheel bij mij,sorry voor de moeite,

              Groetjes

              Sander
            • Sander
              Message 6 of 11 , Aug 7, 2005
                Rom Ossenblok schreef:

> [...]
                > Cornelissen Buijs geboren rond 1653 te Waspik. Zij krijgen 9 kinderen.
                > Deze Petrus Buijs trouwt (2) op 28-11-1700 te Groot-Waspik met Elisabeth
                > Cornelissen Zeeuw. Hierbij krijgt hij 4 kinderen. Op 15-02-1713 trouwt hij
                > (3) te Groot-Waspik met Lucy (Syken) Adriaensen Geysel, waarbij hij 3
                > kinderen krijgt.
                > Hebben jullie misschien meerdere gegevens van Petrus Buijs en ook ik zou
                > graag meer gegevens willen van Antonetta Lambregts van den Hove. Haar
                > ouders, broers, zusters etc.
                >
                > Met vriendelijke groeten en alvast bedankt.

                Hallo Ron

                Enkele jaren geleden hadden we kontakt, nu heb ik van deze van den Hove
                alles op het Internet staan op:
                http://gw.geneanet.org/index.php3?b=alex54m

                Groetjes

                Sander

              • Jan van den Bergh
                Message 7 of 11 , Aug 8, 2005
                  Dag Ron,

                  Hierbij de kwartierstaat van Pieter.

                  Met vriendelijk groet,

                  Jan van den Bergh

                  http://home.studieaccess.nl/bergh825

                  Kwartierstaat van Peter Cornelisse Buijs

                  Parentatie I

                  1. Peter Cornelisse Buijs, begr. te Waspik op 24 aug 1739, otr. (1) te Loon
                  op Zand op 25 sep 1678, tr. (Schepenbank) te Loon op Zand op 5 nov 1678,
                  kerk.huw. te Loon op Zand op 15 nov 1678 met Antonia Lambertse van der
                  Hooven, dr. van Lambertus van den Hove en Elisabeth Antonisse van der
                  Punken, begr. te Waspik in feb 1700, otr. (2) te Waspik op 12 nov 1700,
                  kerk.huw. te Waspik op 28 nov 1700 met Elisabeth Cornelissen de Zeuw, dr.
                  van Cornelis Jan de Zeuw en Peterke Adriens, geb. te Waspik, ged. te Dongen
                  op 8 mei 1672, begr. te Waspik op 27 sep 1704, otr. (3) te Waspik op 15 jan
                  1713 met Lucia Adriaense van Gijsel, dr. van Adriaen Melss van Gesel, begr.
                  te Waspik aangever: zoon Huijbert Buijs op 11 jul 1744, niet katholiek.

                  Parentatie II

                  2. Cornelis Jasperse Buijs, ovl. voor 29 apr 1656, Zie Groot Waspik RA 43
                  folio 127r, tr. met
                  3. Huijbertje Peterse Jochems, ovl. voor 14 apr 1676, tr. (1) te 's
                  Grevelduijn Capelle op 21 mei 1656 met Arien Thomas.
                  Uit dit huwelijk
                  1a. Jasper Cornelisse.
                  1b. Huijbert Cornelisse, priester te Geertruijdenberch ?.
                  1c. Peter Cornelisse, zie 1.

                  Parentatie III

                  4. Jasper Cornelis Buijs, ovl. voor 11 jul 1626, Zie Dongen RA 99 folio 16
                  en RA 105 folio 35v, tr. met
                  5. Geertrui Jan Adriaen Broeders, tr.(2) met Peeter Sijmen van Son.
                  Uit dit huwelijk
                  2a. Maeijke Jaspers, tr. met Cornelis Jan Stoffel van Gils.
                  2b. Jacomijntje Jaspers, tr. met Merten Merten Jan Mertens de Wagemaker.
                  2c. Claeske Jaspers, tr. met Adriaen Jan Peeter Spreeuwel.
                  2d. Cornelis Jasperse, zie 2.

                  6. Peter Jochemse Berthouts1,2, Zie Groot Waspick RA 42 folio 165v en 167r,
                  tr.(1) met Cornelia Adriaenss de Bruijn, dr. van Adriaen Huijbrechtss de
                  Bruijn, ovl. voor 20 nov 1664, tr. (2) te Waspik na 5 jan 1617 met
                  7. Sijcken Peeters.
                  Uit dit huwelijk
                  3. Huijbertje Peterse Jochems, zie 3.

                  Parentatie IV

                  8. Cornelis Anthonis Buijs, ovl. voor 11 dec 1597, Zie Dongen RA 95 folio
                  31r en RA 100 folio 47, tr.(2) met Neelken, tr.(1) met
                  9. Judith Steven Blankaerts.
                  Uit dit huwelijk
                  4a. Cornelis Cornelis, begr. te Dongen op 19 jun 1643, Zie Dongen RA 101
                  folio 167r t/m 170r en RA 104 folio 84v, tr.(1) met Anneke Andries Cornelis
                  Bogaert, tr.(2) met Sijken Zeebrechts, ovl. in 1667.
                  4b. Jacob Cornelis.
                  4c. Michiel Cornelis, ovl. voor 9 feb 1630, tr. met Adriaentke Aert van
                  Bergen.
                  4d. Jasper Cornelis, zie 4.
                  4e. Steven Cornelis, ovl. voor 9 feb 1630, tr. met Cornelia Adriaen
                  Clauwaerts.

                  10. Jan Adriaen Jan Petersz Broeders, geb. in 1564, ovl. voor 10 okt 1602,
                  Zie Dongen RA 96 folio 32r en RA 99 folio 20, relatie met
                  11. Emmeken Merten Gerits van Gesel, ovl. voor 15 jul 1626, relatie(2) met
                  Peeter Jan Adriaen Aert.
                  Uit deze relatie
                  5a. Peterke Jan Adriaensen Broeder.
                  5b. Adriaen Jan Adriaensen Broeder.
                  5c. Cornelisken Jan Adriaensen Broeder.
                  5d. Geertrui Jan Adriaen, zie 5.
                  5e. Lijnken Jan Adriaensen Broeder, relatie met Jan Dirck Anthonissen.

                  12. Joachim Jan Berthouts3,1, ovl. voor 2 jan 16252, Zie Groot Waspik RA 40
                  folio 193 en 193v en RA 41 folio 31v, tr. (3) voor 15 jan 1624 met Catharina
                  Peter Meijenbloms, ovl. voor 14 mrt 16263, (Catharina tr.(1) met Adriaen
                  Jans de Ruijter.), tr.(2) met
                  13. Icken Ariens, ovl. voor 19 dec 1622, tr.(1) met Huibrecht Meertens.
                  Uit dit huwelijk
                  6a. Adriaen Jochemse3, ovl. voor 19 dec 16261.
                  6b. Peter Jochemse1,2, zie 6.

                  14. Peter Wouterz4 (Zeijlmans), ovl. voor 7 mei 1653, Zie Raamsdonk RA 42-12
                  iso 7-5-1653, tr.(2) met Willemken Huijben, ovl. voor 30 jan 1616, Zie
                  Raamsdonk RA 40-188, 30-1-1616 en RA 40-189, tr.(3) met Truijcken Jans
                  Boeser, tr. (1) voor 8 okt 1597 met
                  15. Huijbertke Handrickx.
                  Uit dit huwelijk
                  7. Sijcken Peeters, zie 7.

                  Parentatie V

                  16. Anthonis Buijs, tr. met
                  17. Huijbrechtken Wouters.
                  Uit dit huwelijk
                  8. Cornelis Anthonis, zie 8.

                  20. Adriaen Jan Peeters Cornelis Blanckaerts (Broeders), geb. in 1515,
                  schepen te Dongen 1560-1577, relatie(1) met Anna Willem Joosdr van Dongen,
                  dr. van Willem Jooszn van Dongen en Marij Adriaensdr, geb. in 1520,
                  relatie(2) met
                  21. Marie Roelof Handricksdr, relatie(2) met Jacob Joris van der Wee,
                  vorster van Dongen 1596-1600, (Jacob Joris tr. (1) te Dongen op 2 mei 1627
                  met Wijnanda Claes Jansen de Molenaar.).
                  Uit deze relatie
                  10a. Anniken Adriaen Jan Peter, geb. in 1562, ovl. voor 1627, relatie met
                  Joos Wouter Meeus.
                  10b. Jan Adriaen Jan Petersz Broeders, geb. in 1564, zie 10.
                  10c. Adriaen Adriaen Jan Petersz. Broeders, geb. circa 1572, ovl. na 10 okt
                  1602, Zie Dongen RA 104 folio 70 en 71, relatie met Maeyken Lambrechts, dr.
                  van Lambrecht Loeij Zijbrechts en Dingen Gijsbrecht Petersdr.

                  22. Merten Geritsz. van Gesel, Zie Dongen RA 96 folio 136r, relatie met
                  23. Adriaentken Embrechts Timmermans.
                  Uit deze relatie
                  11a. Emmeken Merten Gerits, zie 11.
                  11b. Adriaen Merten Gerits5,6,8,10,11, ovl. voor 21 feb 16267,9, relatie met
                  Aliken Gherit Melsen6,8, dr. van Gherit Melsen en Neeltken Mathijs, ovl.
                  voor 27 nov 16235.
                  11c. Maeijken Merten Gerits, relatie met Dirck Cornelis Stoffels, zn. van
                  Cornelis Stoffel Peeters en Heijlke Anthonis Dircx.
                  11d. Gerit Merten Gerits6.

                  24. Jan Berthouts, ovl. voor 18 aug 1613, Hij testeert in Geertruijdenberg
                  22-1-1601.
                  Kind
                  12. Joachim Jan3,1, zie 12.

                  28. Wouter Wouterss, geb. circa 1510, schout van Groot Waspick in 1561 12,
                  ovl. voor 29 mei 157713, tr. met
                  29. Elisabeth Roelen13.
                  Uit dit huwelijk
                  14a. Jan Wouterz14, geb. circa 1543, burgemeester van Waspik in 1584 en
                  secretaris aldaar van 1585 - 1617, ovl. voor 5 dec 1632, tr.(1) met Mariken
                  Nout Claesdr Spruijt, dr. van Arnoudt Spruijt Claess en Lenaertken Janss,
                  ovl. in 1580, tr.(2) met Dochter van Corsten, dr. van Peter Corsten en
                  Claesken.
                  14b. Peter Wouterz4, zie 14.
                  14c. Dingena Wouterdr Zeijlmans, geb. te Waspik, tr. met Willem Wouters.
                  14d. Wouter4, Zou ook een losse tak kunnen zijn. Hij trouwt mogelijk met
                  Aenken Jan Janss Hoevenaersdr. Zie Groot Waspik RA 41 folio 6r.
                  14e. Lijsken Wouterss, tr. met Jan Handrickss Snijer.

                  Parentatie VI

                  40. Jan Peeters Cornelis Blanckaerts, geb. circa 1490, ovl. voor 28 mei
                  1554.
                  Kinderen
                  20a. Adriaen Jan Peeters Cornelis, geb. in 1515, zie 20.
                  20b. Cornelis Jan Peterszn Blanckaeert, geb. circa 1520, ovl. voor 20 mei
                  1560, relatie met Aleit Willem Joosdr van Dongen, dr. van Willem Jooszn van
                  Dongen en Marij Adriaensdr, (Aleit Willem Joosdr relatie(2) met Pauwels
                  Marten van Ghilse.).

                  42. Roelof Heijnricx.
                  Kind
                  21. Marie Roelof Handricksdr, zie 21.

                  46. Embrecht Peeter Timmerman, ovl. voor 2 jan 1589, Zie Dongen RA 94 folio
                  193v en RA 95 folio 23v.
                  Kinderen
                  23a. Willem Embrechts Peeter Timmermans, Zie Dongen RA 94 193v, tr. met
                  Marijken Raes Jan Vrancken, ovl. voor 2 jan 1589.
                  23b. Adriaentken Embrechts Timmermans, zie 23.
                  23c. Peter Embrechts, relatie met Peterken Robben.

                  56. Wouter.
                  Kind
                  28. Wouter Wouterss, geb. circa 1510, zie 28.

                  58. Jan Roelen.
                  Kind
                  29. Elisabeth13, zie 29.

                  Bronnen:

                  1. Erfdeling Jochum Jan Berthouts, GAWWK, Groot Waspik, RA 57, 161r, Waspik,
                  2. Verkoop akte, GAWWK, Groot Waspik, RA 57, mergen grond inde Eijndenest,
                  166r, Waspik, 26 jan 1627
                  3. Verkoop akte, GAWWK, Groot Waspik, RA 57, verkoop ? huis, 59v, Waspik, 30
                  dec 1622
                  4. Verkoop akte, GAWWK, Groot Waspik, RA 39, Waspik, 8 okt 1597
                  5. Inventaris Aliken Gerit Melsendr, GAWWK, Groot Waspik, RA 41, 51v bis,
                  Waspik, 27 nov 1623
                  6. Aanneming door Adriaen Meertens Geeritsen, GAWWK, Groot Waspik, RA 41,
                  52r, Waspik, 27 nov 1623
                  7. Akkoord, GAWWK, Groot Waspik, RA 57, 128v, Waspik, 21 feb 1626
                  8. Erfdeling erfgenamen Adriaen Mertens en Alit Gertss, GAWWK, Groot Waspik,
                  RA 41, 86v bis, Waspik, 10 nov 1629
                  9. Liquidatie tussen erfgenamen Adriaen Merten Geritsen, GAWWK, Groot
                  Waspik, RA 41, 84v, Waspik, 12 nov 1629
                  10. Rekening en bewijs, GAWWK, Groot Waspik, RA 22, 259r, Waspik, 9 feb 1634
                  11. Rekening en bewijs, GAWWK, Groot Waspik, RA 22, 327v, Waspik, circa 1635
                  12. Rekening en bewijs, GAWWK, Groot Waspik, RA 21, 21r, Waspik, 12 feb 1561
                  13. Verkoop akte Lijsken Wouter Woutersz weduwe, GAWWK, Groot Waspik, RA 39,
                  Waspik, 19 mrt 1575
                  14. Verkoop akte, GAWWK, Groot Waspik, RA 40, 5r, Waspik, voor 12 okt 1580