Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Paulina Snepvangers en Cornelis Maes.

  • Jac van Nijnatten
    Message 1 of 7 , Jan 31, 2004
      Hallo Jan-Willem

      | Hebben we het dan wel over hetzelfde gehucht Steenpaal waar ik op doel? Ooit
      | hoorde ik een genealoge verzuchten: 'Steenpaal, dat is een genealogische
      | ramp'. En misschien had zij wel gelijk. Onder het huidige Wouw kan ik in
      | ieder geval geen Steenpaal vinden (niet in Vuga tenminste), dus moet het wel
      | Steenpaal zijn zoals ik dat duidde. Nooit begrepen dat dit van Wouw was,
      | want feitelijk lag er de parochie Essen-Nispen tussen. Toch neem ik
      | zondermeer aan dat je gelijk hebt hoor, en nu begrijp ik ook die
      | 'verzuchting' van de genoemde genealoge destijds.

> [...]

      We hebben het hier inderdaad over hetzelfde gehucht Steenpaal, het behoort nu bij de gemeente Rucphen.
      Het was dus voor 1810 een enclave van Wouw (bestuurlijk gezien), wat de parochiegrenzen betreft weet ik niet of
      die exact vast lagen, ik denk het niet. Want voor kinderen die daar geboren zijn zul je de dopen moeten zoeken in Wouw, Roosendaal,
      Essen-Nispen en Rucphen.

      met vr. gr.

      Jac van Nijnatten