Verschoor

  • Anthony Hofstee
    Message 1 of 5 , Sep 1, 2001
      Anthony Pieters Verschoor married in Babylonienbroek on 13 4 1737 with
      Maggeltje (mecheltje, etc) Pieters van Waarthuizen. Maggeltje married in
      1745 in Dussen with Bastiaen van Kooten. I am looking for the baptisms and
      parents of Anthony Peters Verschoor and of Maggeltje Pieters van
      Waarthuizen. Thanks. Tony
    • Anthony Hofstee
      Message 2 of 5 , Sep 13, 2001
        Anthony Pieters Verschoor married in Babylonienbroek on 13 4 1737 with
        Maggeltje (mecheltje, etc) Pieters van Waarthuizen. Maggeltje married in
        1745 in Dussen with Bastiaen van Kooten. I am looking for the baptism and
        parents of Anthony Peters Verschoor. Thanks. Tony
      • n.boeve01@chello.nl
        Message 3 of 5 , Sep 30, 2001
          Dag Tony,

          In het Genealogisch Tijdschrift voor Midden- en West-Noord-Brabant is
          door Piet Sanders in 1985 de genealogie Een geslacht Verschoor
          gepubliceerd. Hierin:

          Antonij Pieters Verschoor, gedoopt te Sleeuwijk 9-1-1689, overl. vóór
          4-6-1745, ondertrouwen te Sleewijk 13-4-1737 met Mecheltje Pietersdr
          van Waardhuijsen.
          De ouders van Antonij Pieters Verschoor waren: Pieter Joppen
          Verschoor, geboren Sleeuwijk, gedoopt te Werkendam 27-8-1653, bij
          zijn huwelijk wonende te Dussen, trouwt te Dussen als j.m. op 20-5-
          1685 met Theuntje Antonisdr Backer, j.d van Dussen
          De ouders van Pieter Joppen Verschoor waren: Job Hermense Verschoor,
          geboren ca. 1625/1630, bouman, vermeld als schepen te Sleeuwijk
          (1656), tr. 1e, ca. 1651 Judith Pieterse, tr. 2e te Sleeuwijk 26-8-
          1668 met Ariaentje Ariense Rijke, weduwe van Teunis Machielse de
          Bruijn.
          De ouders van Job Hermense Verschoor waren: Hermen Melisse Verschoor,
          geboren ca. 1600, vermeld als ouderling in 1631, bezat, samen met
          zijn broer bouw-, wei- en griendgrond, tr. Pietertje Joppen, die haar
          kinderen in 1655 4 morgen, 3 hond bouwland en 2 morgen, 8 hond
          weiland naliet (Zie Ned. Patriciaat, 38e jaargang)
          De ouders van Hermen Melisse Verschoor waren: Melis Verschoor
          (mogelijk Melis Adriaensz Verschoor, tr NN (vermoedelijk Maijke
          Jans). Melis Adriaensen en Maijken Jans laten een kind dopen te
          Sleeuwijk op 30-10-1633 met de naam Maijken.

          groeten

          Niek Boevé

          -- In Noord-Brabant_Genealogy@y..., Anthony Hofstee <ahofstee@s...>
          Message 4 of 5 , Sep 30, 2001
            Niek, thanks. I figured that Antonij Pieters Verschoor was son of Pieter
            Joppen and Theuntje Antonisdr Backer, but I couldn't find the
            proof. Thanks. Tony

          • L.A. Bakker
            Message 5 of 5 , Sep 30, 2001
              Tony, Nick,

              In mijn bestanden vond ik de volgende gegevens over het laatstgenoemde echtpaar:

              Arie Melische VERSCHOOR was gehuwd te Almkerk of Sleeuwijk met Maeijke Janse CAMERMANS.

              Arie M. Verschoor moet zijn overleden voor juli 1721 te Almkerk als Maeijke J. Camermans
              hertrouwt in Juli 1721 te Almkerk (bron: DTB 1 huwelijken Almkerk, DTB 6, pag. 5f) met
              Adriaen Marcelisse RITMEESTER, gedoopt 10-02-1689, Werkendam en ovl. 23-12-1762, Almkerk,
              zoon van Marcelis Pleunen RITMEESTER en Aeltje (Eeltje) BESTERVELD.
              Maeijke Jans CAMERMANS is overleden te Almkerk op 30-08-1757 te Almkerk.
              Uit het huwelijk van Maeijke Janse Camermans met Adriaen Marcelisse Ritmeester:
              -1. Marcelis Ritmeester, ged. 02-08-1722, Almkerk - ovl. 21-07-1787, aldaar (pag. 75 van
              DTB 3, dopen Almkerk, getuige: Anneke Ritmeester
              -2. Huijbert Ritmeester, ged. 08-09-1726, Almkerk (pag. 96 van DTB 3, dopen Almkerk,
              getuige Willemke de Man)
              -3. Eeltje Ritmeester, ged. 24-08-1727, Almkerk (pag. 3 van DTB 1, dopen Almkerk,
              getuigen Anneke van Wijngaarden en Annigje Ewouts))
              Alle DTBbronnen uit RA Den Bosch.
              Met vriendelijke groeten
              Leo Bakker
              l.bakker@...