Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Hamel & van Alphen

  • j_van_alphen
    Message 1 of 13 , Dec 1, 2003
      Hallo Gerard & Rita,
      Ik ben Joe van Alphen en las je email naar Willem,
      Ik ben op zoek naar all de "van Alphen" die ik kan vinden.
      Ik zou het zeer op prijs stellen als U mij meer informatie kon geven van all die"van Alphen's" die in die email staan, en hout me ook aan bevolen voor enige andere als die je mag hebben.
      Redards, Joe van Alphen,
      Message 2 of 13 , Dec 1, 2003
        Dag Joe
        Ik zag dat je geinteresseerd was in de naam "van Alphen".
        Ik heb er heel wat die doopheffer zijn in mijn stamboom, hoewel ik geen familierelatie heb kunnen ontdekken. Misschien weet jij meer van hen? Hier komen ze.
        - Catharina van Alphen: doopheffer rk bij ~Adriana van der Bruelen 29-11-1782 te Ginneken, dr van Adrianus Cornelis van der Bruelen en Petronella Joanna Lodders.
        - Dymphna van Alphen: doopheffer rk bij ~Cornelia van der Bruelen 11-12-1788 te Ginneken, dr van Adrianus Cornelis van der Bruelen en Petronella Joanna Lodders.
        - de vrouw van Lambertus van Alphen: doopheffer rk bij Henricus Vlasblom ~19-05-1802 te Ginneken zoon van Johannes Franciscus Vlasblom en Maria Lips.
        - Catharina van Alphen: doopheffer bij Catharina Maria Miseron ~15-08-1804 Breda, dr van Antonius Wilhelmus Miseron en Cornelia Maria Prinsen.
        - Mathijs van Alphen: * ca 1812 aangever overlijden van Hermanus Vlasblom 13-12-1837 te Teteringen.
        - Hendrikus Petrus van Alphen * ca 1859 Purmerend als zoon van Cornelius van Alphen en Clasina Maria Butot X 21-08-1895 te Delft met Anna Theresia Bernardina Vliek.
        Als je meer weet over deze personen en eventueel hun relatie met de familie, zou ik dat graag vernemen.
        Vriendelijke groeten
        Irma Vlasblom
        i.vlasblom@...
        Altijd op zoek naar Vlasblom/Blom

> [...]
        > Van der Hoeff, Hodister, Kleijberg, Kruithof, Lambeek, Lokkerbol,
        > Van der Meer, Nabbe, Oomis, Tusschenbroek, De Veer,

        Yahoo! Groups Sponsor

      • Willem

> [...]
          > Van der Hoeff, Hodister, Kleijberg, Kruithof, Lambeek, Lokkerbol,
          > Van der Meer, Nabbe, Oomis, Tusschenbroek, De Veer,

          Yahoo! Groups Sponsor

          Yahoo! Groups Sponsor

        • van Gool
          Message 4 of 13 , Dec 1, 2003
            Beste Willem,

            Onderstaand enige gegevens uit mijn bestand.

            Met hartelijke groet,

            Paul van Gool

            III.16. George Willem Hamel [3356]. Gedoopt 18-05-1767 te Ginneken ,
            broodmaker te Ginneken, overleden 27-03-1844 te Ginneken . Tr.(1)
            31-10-1796 te Ginneken Hendrina Nicolaas van Alphen [3357], geboren te
            Oosterhout, dochter van Nicolaas van Alphen [4091] en Catharina Olyslagers
            [4092], overleden 23-12-1814 te Ginneken. Akte 90: overleden op 23.12.1814
            Engelina van Alphen, 44 jaar, geboren in Oosterhout, dochter van Nicolaas
            van Alphen en Catharina Olyslagers.
            Uit dit huwelijk:
            1. Simon [4093], volgt IV.12
            2. Nicolaas [4094], volgt IV.13
            3. Johannes Henricus [4095], volgt IV.14
            4. Johannes Josephus [3358], volgt IV.15
            5. Maria Catharina [4096], volgt IV.16
            6. Hendrikus [4097], volgt IV.17
            Tr.(2) 28-04-1817 te Ginneken. Huwelijksakte van 28 april 1817: George
            Willem Hamel, weduwnaar van Engelina van Alphen overleden 23 december 1814,
            zoon van wijlen Simon Hamel overleden 7 juni 1788 en van Helena Donckers
            overleden 25 december 1794 EN Anna van de Diepstraten 20 jaar dienstmeid,
            geboren en woonachtig alhier, laatst wonend te Breda, dochter van wijlen
            Pieter van de Diepstraten overleden 24 mei 1811 en Maria Schoenmakers
            overleden 21 januari 1815. BR Ginneken 1850-1860 1/1584 blad 279: weduwe
            Anna van den Diepstraten, broodbakster, wijk L Heusdenhout 42. Gehuwd met
            Anna van den Diepstraten [4109], geboren te Ginneken, dochter van Pieter van
            de Diepstraten [4127] en Maria Schoenmakers [4128], broodbakster, overleden
            te Ginneken.
            Uit dit huwelijk:
            1. Maria Johanna [4118], volgt IV.18
            2. Hendrina Maria [4119], volgt IV.19
            3. Petrus Wilhelmus [4120], volgt IV.20
            4. Adrianus Laurentius [4121], volgt IV.21
            5. Elisabeth Helena [4122], volgt IV.22
            6. Hendrikus Adrianus [4129], volgt IV.23
            7. Johanna Cornelia [4123], volgt IV.24
            8. George Willem Adriaan [4124], volgt IV.25
            9. Johannes Josephus [4125], volgt IV.26

            III.17. Johanna Elisabeth Hamel [4106]. Gedoopt 22-02-1771 te Ginneken, Tr.
            13-02-1803 te Teteringen, (Tet. 7, p. 110) De huwelijksakte vermelt:
            meerderjarige jongeman, geboren Breda, woonachtig Teteringen. Gehuwd met
            Jacobus van Hooydonk [4117], geboren te Breda

> [...]
            > Van der Hoeff, Hodister, Kleijberg, Kruithof, Lambeek, Lokkerbol,
            > Van der Meer, Nabbe, Oomis, Tusschenbroek, De Veer,

          • Gerard & Rita
            Message 5 of 13 , Dec 1, 2003
              Hallo Joe en Willem,

              Aanvulling op onderstaande:(doopgetuigen bij de kinderen)

              groetjes
              Rita

              otr. 4.2.1764. Getrouwd en trouwbrief gegeven.
              NICOLAES VAN ALPHEN j.m. geb. en nu won. te Alphen, laest te Rijen
              * CATHARINA OLIESLAGERS j.d. geb. en won. te Oosterhout
              1 Olieslaegers, 2 Olijslaegers, 3, 8 Olislagers, 4, 5, 6, 7, 9,
              10 Olislaegers (dochter van Antoni Gerards 0. deel 7)
              1. Joanna 12.1.1765; 2. Adrianus 22.9.1766; 3. Joannes Josephus 21.4.1768;
              4. Joannes
              Josephus 13.10.1769; 5. Antonius 16.10.1770
              6. Henrica 12.2.1772, Reverendus Dominus Adrianus de Vet, Anna Maria van
              Alphen
              7. Joannes Josephus 15.9.1773, Joannes van Alphen, Cornelia van Alphen
              8. Antonia 3.6.1775, Govardus van Alphen, Cornelia van Alphen
              9. Joannes 18.7.1776, Joannes van Alphen, Cornelia van Alphen
              10. Govardus 8.2.1780, Joannes van Alphen, Cornelia van Alphen
              * dochter van Antonie Gerards Olislagers, zie deel 7 blz. 41

              otr./tr. schepenen 28.4/15.5.1797
              ADRIANUS VAN ALPHEN meerderj. jongman geb. alhier te Oosterhout.
              ADRIANA MERTENS minderj. j.d. mede alhier geb.( doop 3 Adriana Gerardi
              Martens)
              1. Nicolaus 2.3.1798, Nicolaus van Alphen, Joanna Martens
              2. Adriana 26.2.1800, Gerardus Martens, Joanna van Alphen
              3. Adriana Catharina 7.6.1801, Henrica van Alphen

              PETRUS VAN DER POEL j.m. geb . en won. Geertruidenberg.
              JOHANNA VAN ALPHEN j.d. geb. en woonachtig onder Oosterhout.
              gedoopt te Geertruidenberg:
              1. Cornelius 7.4.1788, Cornelius van der Poel, Elisabeth van der Poel
              2. Nicolaus 23.9.1789, Nicolaus van Alphen, Catharina Olislagers
              3. Adrianus Cecilia 23.11.1791, Adrianus van Alphen, Hendrina van Alphen
              4. Catharina 6.6.1792, Wilhelmus Snelle, Huberta van der Poel
              5. Adriana 23.3.1795, Joannes van Alphen, Cornelia van Alphen
              6. Catharina 10.12.1796, Wilhelmus Snelle, Barbara Princen
              7. Wilhelmus 20.5.1799, Adrianus van der Hoeve,
              gedoopt te Oosterhout:
              8. Joannes 8.10.1801, Wilhelmus Snellen, Adriana Martens
              9. Maria 15.12.1802, Petrus Hamels, Barbara Princen
              10. Barbara 7.6.1804, Adrianus van der Hoeven, Maria van Alphen

              http://docs.yahoo.com/info/terms/

              > Yahoo! Groups Sponsor

            • j_van_alphen
              Message 6 of 13 , Dec 2, 2003
                Ja Willem,
                En bij voorbaat mij hartelijke dank.
                Joe van Alphen

> [...]
                > Van der Hoeff, Hodister, Kleijberg, Kruithof, Lambeek, Lokkerbol,
                > Van der Meer, Nabbe, Oomis, Tusschenbroek, De Veer,

                Yahoo! Groups Sponsor

                Yahoo! Groups Sponsor

                Yahoo! Groups Sponsor

              • Willem

> [...]
                  > Van der Hoeff, Hodister, Kleijberg, Kruithof, Lambeek, Lokkerbol,
                  > Van der Meer, Nabbe, Oomis, Tusschenbroek, De Veer,

                  Yahoo! Groups Sponsor

                • Willem
                  Message 8 of 13 , Dec 4, 2003
                    Joe,

                    Ik heb alleen een huwelijk voor je:

                    Maria Catharina Hamel, 25 maart 1809, Ginneken, dr van George Wilhelm Hamel en Henrica van Alphen.
                    Huwt op 27 mei 1829 te Rotterdam met Willem van Kersbergen, 5 maart 1803 te Rotterdam, zoon van Cornelis van Kersbergen (X 14 november 1790 R'dam) en Grietje Klare.

                    Yahoo! Groups Sponsor

                    Yahoo! Groups Sponsor

                    Yahoo! Groups Sponsor

                    Yahoo! Groups Sponsor

                  • j_van_alphen
                    Message 9 of 13 , Dec 4, 2003
                      Thank you Willem,
                      From Joe van Alphen

> [...]
                      > Van der Hoeff, Hodister, Kleijberg, Kruithof, Lambeek, Lokkerbol,
                      > Van der Meer, Nabbe, Oomis, Tusschenbroek, De Veer,

                      Yahoo! Groups Sponsor

                      Yahoo! Groups Sponsor

                      Yahoo! Groups Sponsor

                      Yahoo! Groups Sponsor