Re: Rosch/Commissaris Rucphen

  • Stamboom Onderzoek Gabriels
    Message 1 of 18 , Nov 2, 2003
      Beste Angelique,

      Een echte relatie heb ik niet gelegd, maar ik heb wat gegevens die
      wellicht kunnen helpen gezien de vadersnaam Petrus

      Adriana Petrus Roks (x Christianus Gabrielis de Bruijn) wordt moeder
      op 2-7-1706 te Sprundel

      Jacob Petrus Roks overlijdt te Rucphen op 10-11-1728

      Marc

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Drakenvuur"
      <dragonlady_s62@h...> wrote:
> [...]
      >
      > Is er een relatie tussen de door jullie genoemde naam Roks
      > (Rockx,Roex,Rox)in Rucphen/Sprundel en deze naam in Oud en Nieuw
      > Gastel
      >
      > Zijn er relaties met de plaats Oud en Nieuw Gastel
      >
      > Hier heb in het volgende gevonden
      >
      > 1 Peter Pietersen Roecx.
      > Peter Pietersen trouwde op 25-09-1701 in Oud en Nieuw Gastel, NBr
      met
      > Petronilla (Jans) Diels.
      > Ze zijn in ondertrouw gegaan op 27-08-1701 te Oud en Nieuw Gastel,
      > NBr. Het kerkelijk huwelijk vond plaats op 11-09-1701 in Oud en
      Nieuw
      > Gastel, NBr.
      >
      > Kinderen van Peter Pietersen Roecx en Petronilla (Jans) Diels:
      > 1.1 Petrus Roecx. Hij is gedoopt op 28-01-1703 in Oud en Nieuw
      > Gastel, NBr.
      > 1.2 Cornelia Roecx. Zij is gedoopt op 17-01-1705 in Oud en Nieuw
      > Gastel, NBr.
      > 1.3 Maria Roecx. Zij is gedoopt op 19-12-1707 in Oud & Nieuw
      Gastel,
      > NBr.
      > 1.4 Johannes Roex. Overleden op 26-09-1780.
      >
      > 1.4 Johannes Roex, zoon van Peter Pietersen Roecx (1) en Petronilla
      > (Jans) Diels. Hij is gedoopt op 14-03-1711 in Oud en Nieuw Gastel,
      > NBr. Johannes is overleden op 26-09-1780 in Oud en Nieuw Gastel,
      NBr.
      > Hij is begraven op 28-09-1780 in Oud en Nieuw Gastel, NBr.
      > Johannes trouwde met Maria de Wael, dochter van Cornelius Egidius
      de
      > Waele en Maria Joannes . Zij is gedoopt op 18-06-1694 in Oud en
      Nieuw
      > Gastel, NBr. Maria is overleden op 20-01-1777 in Oud en Nieuw
      Gastel,
      > NBr.
      >
      > Kinderen van Johannes Roex en Maria de Wael:
      > 1.4.1 Cornelia Jansen Roex. Overleden op 11-04-1761.
      >
      > 1.4.1 Cornelia Jansen Roex, dochter van Johannes Roex (1.4) en
      Maria
      > de Wael. Zij is gedoopt op 18-03-1734 in Oud en Nieuw Gastel, NBr.
      > Cornelia Jansen is overleden op 11-04-1761 in Oud en Nieuw Gastel,
      > NBr. Zij is begraven op 14-04-1761 in Oud en Nieuw Gastel, NBr.
      > Cornelia Jansen trouwde op 10-06-1759 in Oud en Nieuw Gastel, NBr
      met
      > Marinus Jacobse van Oers, zoon van Jacobus Linderse van Oors en
      Maria
> [...]
      staat
      > van Hoers
      > Marinus Jacobse is overleden op 14-02-1777 in Oud en Nieuw Gastel,
      > NBr.
      >
      > Kinderen van Cornelia Jansen Roex en Marinus Jacobse van Oers:
      > 1.4.1.1 Jacoba van Oers. Overleden op 13-03-1843.
      >
      > 1.4.1.1 Jacoba van Oers, dochter van Marinus Jacobse van Oers en
      > Cornelia Jansen Roex (1.4.1). Zij is gedoopt op 09-01-1761 in Oud
      en
      > Nieuw Gastel, NBr. Jacoba is overleden op 13-03-1843 om 03:00 in
      Oud

      http://members.lycos.nl/dragonlady007

      > --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "marc_gabriels"

      > om

      > 1708)

      A).

      > dat

      Rucphen

      > zijn
      > razend

    • gerda_devries
      Message 2 of 18 , Nov 2, 2003
        Hallo medespeurders,

        Is bij deze bevolkingsreconstructie toevallig ook Schijf inbegrepen?
        Ik heb een Groningse voorouder genaamd SCHIJVENHEUVEL waar niks ook
        te vinden valt. Veel mensen in de Groningse groep, fantastische
        mededenkers, hebben een vermoeden, dat dit met Schijf te maken heeft.

        Vriendelijke groeten,
        Gerda de Vries-Sanderse
        Otttawa Canada

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Stamboom Onderzoek