Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Vraag buiten het doel van de groep...

  • Mathieu Kunnen
    Message 1 of 15 , Aug 31, 2003
      Hallo Jan-Willem,

      Als je nog steeds die boodschap krijgt weet ik wel zeker dat je die
      internetworm "Blaster" nog altijd op je pc hebt ! Krasse taal van een
      Vlaming hé, maar het is gewoon zo !

      Kijken op de website www.virusalert.be , waar je een omschrijving kunt
      vinden van het virus en de mogelijkheden om het op te ruimen via patches,
      zal wel niet mogelijk zijn binnen één minuut neem ik aan.

      Je kan de worm ook manueel verwijderen. Opstarten in veilige modus, anders
      schakelt de worm je computer uit. Veilige modus kies je door bij het
      opstarten van je pc F8 in te drukken.
      Ben je helemaal opgestart druk dan CTRL+ALT+DEL, ga naar het tabblad
      processen en schakel MSBLAST.EXE uit. Ga dan via Windows verkenner naar de
      directory c:\Windows\System32 en verwijder daar het bestand MS-BLAST.EXE.
      Doe je dat op de gewone manier, maak dan ook onmiddellijk je prullenbak
      leeg. Het gaat ook via SHIFT+DEL, dan wordt het bestand rechtstreeks
      verwijderd.

      Ga vervolgens naar START, UITVOEREN en tik daar REGEDIT. Je gaat naar de
      registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\CURRENT VERSION\RUN.
      Daar staat de "windows auto update" met de waarde "I just want to say". Deze
      moet je verwijderen door erop te klikken en DEL te duwen.

      Vervolgens doe je een Windows Update via internet en klaar is Kees !

      Dan is je computer wormvrij. Ik deed het zo al op twee computers. En een
      vriend van me betaalde voor deze operatie maar liefst 65 euro aan een
      "vakman"!

      Veel succes en de groeten van

      Mathieu Kunnen, B-3640 Kinrooi

      Message 2 of 15 , Sep 1, 2003
        Veel van deze "vervelende" messages komen met als afzender FRANS
        ROELVINK door. Mogelijk dat hij iets "bewust" doet.

        gr
        Frans Maes
        Moderator Oost_Noord_Brabent-genealogy

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Jan-Willem van

      • H. A. Huijskens
        Message 3 of 15 , Sep 1, 2003
          Dit is natuurlijk een vervelend iets, maar iemand zomaar beschuldigen in het
          openbaar is laag!
          Anneke Huijskens Luijten

          > Veel van deze "vervelende" messages komen met als afzender FRANS
          > ROELVINK door. Mogelijk dat hij iets "bewust" doet.

> [...]
        • Cor van den Bergh
          Message 4 of 15 , Sep 1, 2003
            Ik ben het hier mee eens, want ik heb van Frans nog nooit vervelende berichten gezien.

            Cor van den Bergh
> [...]

            > Veel van deze "vervelende" messages komen met als afzender FRANS
            > ROELVINK door. Mogelijk dat hij iets "bewust" doet.

            Yahoo! Groups Sponsor

          • Johan Van Steen
            Message 5 of 15 , Sep 1, 2003
              Ik herinner me iemand die ook steeds op Frans zat te kappen en die persoon
              hebben ze toen buiten de groep gezet.

              Is het toeval dat een nieuw lid van deze groep met een vreemde alias die
              zaken voortzet en laat nu net dit nieuw lid zich aangemeld hebben nadat we
              de vorige vervelende persoon aan de deur hebben gezet???

              Johan

> [...]

              > Veel van deze "vervelende" messages komen met als afzender FRANS
              > ROELVINK door. Mogelijk dat hij iets "bewust" doet.

              <http://rd.yahoo.com/M=251812.3170658.4537139.1261774/D=egroupweb/S=17056909
              32:HM/A=1693353/R=0/SIG=11t71ok4g/*http:/www.netflix.com/Default?mqso=601782
              94&partid=3170658> click here

              <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=251812.3170658.4537139.1261774/D=egroupmai
              l/S=:HM/A=1693353/rand=161384639>

              <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Terms of Service.

            • Nico van Leeuwen
              Message 6 of 15 , Sep 1, 2003
                Op afstand de berichtgeving volgende en Frans persoonlijk kennende is Frans
                juist de persoon die zich zeer positief opstelt in deze groep door zijn
                uitgebreide antwoorden op de verschillende vragen en zijn goed bedoelde
                initiatieven.
                Een ieder die hem beticht van "vervelende" messages tart ik dan ook die
                aantijging waar te maken en zelf geen "vervelende massages" de wereld in te
                sturen.

                Nico van Leeuwen

                Message 7 of 15 , Sep 1, 2003
                  Ik bespeur hier weer eens een nare suggestie. Hou daar nou eens mee
                  op. Er zijn tal van virussen, die gebruik maken van emailadressen uit
                  mailinglisten, zoals deze groep. Ook uit mijn naam zijn berichten
                  verstuurd, terwijl ik de laatste zal zijn om virussen rond te sturen.
                  Mijn hele beleid is gericht op het schoon houden van mijn pc, maar
                  dat virussen mijn emailadres als afzender meesturen, kan ik niet
                  verhinderen.
                  Het advies aan Jan-Willem om zijn harde schijf te formatteren is goed
                  bedoeld, maar slecht uitgelegd. Als je dat zomaar doet zonder de
                  nodige maatregelen vooraf te nemen, kan je in flinke problemen raken.
                  Je raakt bijvoorbeeld al je email kwijt of allerlei belangrijke
                  documenten in 'Mijn documenten'. Ook je favorieten verdwijnen, en die
                  kunnen soms erg belangrijk zijn. Het is dus nodig om alle belangrijke
                  gegevens te backuppen.

                  mvg
                  Ronald Blancke
                  --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "gtob_gtob"

                • Hans Robert Holdijk
                  Message 8 of 15 , Sep 1, 2003
                    Hallo Frans Maes,

                    Dan kun je best moderator zijn van " Oost West thuis
                    Best " maar ik vind dit een bijzonder onfrisse manier
                    om iemand zwart te maken.

                    =====
                    m.v.g. Hans R. Holdijk
                    Moderator " Genealogie in Nederland "
                    http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
                    Kijk hier voor goede betrouwbare genealogische links
                    http://sitebuilder.yahoo.com
                  • Frans. VanHout
                    Message 9 of 15 , Sep 1, 2003
                      Helemaal eens met deze stelling.
                      Zelf slachtoffer van de malafide praktijken van virusverspreiders wordt
                      vandaag mijn PC door een specialist helemaal "gekuist" want mijn
                      antivirusprogramma zegt dat ik geen virus heb en toch hebben deze week een
                      heleboel correspondenten een mail van mij gekregen... die IK niet verstuurd
                      heb... Dus inderdaad opletten met "beschuldigingen"
                      mvg
                      Frans (dàt ook nog !!!) = Frans Van /-/out.

> [...]
                      > documenten in 'Mijn documenten'. Ook je favorieten verdwijnen, en die
                      > kunnen soms erg belangrijk zijn. Het is dus nodig om alle belangrijke

                    • Esther Perry
                      Message 10 of 15 , Sep 1, 2003
                        >Veel van deze "vervelende" messages komen met als afzender FRANS
                        >ROELVINK door. Mogelijk dat hij iets "bewust" doet.

                        Huh????

                        Jan-Willem, op de Symantec website staat een klein programmatje,
                        gratis binnen te halen, dat deze worm van je systeem verwijdert.
                        Mogelijk kan iemand dat voor je binnenhalen en op een diskette
                        zetten, zodat je machine niet halverwege het binnenhalen weer
                        afsluit en opstart.
                        Wat ik ook ontdekte, toen ik dat stomme ding op mijn laptop had,
                        even de telefoonkabel uittrekken.
                        Dan, zogauw dat Symantec programmatje zijn werk gedaan heeft,
                        gelijk naar de Microsoft website om de patch op te halen.

                        Groeten uit Beautiful British Columbia
                        Esther Perry

                      • Anthony Hofstee
                        Message 11 of 15 , Sep 1, 2003
                          Dear Frans Maes, there is no need for such comments in this group. Tony.

                        • Clasien Lamers
                          Message 12 of 15 , Sep 2, 2003
                            Hallo Jan-Willem

                            Mischien heb je hier wat aan heb ik van UPC gekregen

                            Windows XP:
                            http://download.microsoft.com/download/5/4/0/540c61ba-3d5f-4d24-9888-511e356c4ad4/WindowsXP-KB823980-x86-NLD.exe

                            groeten Clasien

                          • Clasien Lamers
                            Message 13 of 15 , Sep 2, 2003
                              nog even een reactie een goede firewall doet wonderen