van Helmont, vast in 1699

  • Paul van Helmond
    Message 1 of 3 , Aug 4, 2003
      Beste genealogen,

      Ik wil eerst ieder bedanken voor de tips die ik ontving naar
      aanleiding van mijn posting vorige week.

      Esther, ik heb contact opgenomen met de mormonen in New Jersey en zal
      eens gaan kijken wat zij in de boeken hebben voor zuid-oost Brabant.

      Annemarie, begrijp ik dat je specifieke gegevens hebt voor de van
      Helmond naam? Als dat het geval is wil ik het zeker graag horen.

      En nu voor iedereen om mee te zoeken:

      In mijn stamboom kom ik niet voorbij een huwelijk in 1699 in Asten
      tussen Johannes Janse van Helmont en Margaretha Dierx. Ik heb geen
      namen van ouders, geen geboorte data noch plaats (ik vermoed dat
      beiden in Asten geboren zijn). De van Helmond(t) familie blijkt
      nogal honkvast. Mijn vader en de 7 generaties ervoor zijn allen in
      Asten geboren!

      Ik heb nogal wat vermoedelijke broers en zussen gevonden van vooral
      Johannes (Henricus, Johanna, Willebrord, Maria, Anna, Elisabeth,
      Petronella, Anna en mogelijk Thomas). Vermoedelijke broer en zussen
      van Margaretha Dierx zijn Antonia, Wilhelmina en Matias). Van geen
      van de bovenvernoemde broers of zussen heb ik een geboorte datum of
      plaats weten te vinden.

      Groeten,

      Paul van Helmond
      New Jersey, USA
    • miranda steevensz
      Message 2 of 3 , Aug 4, 2003
        Hallo Paul,

        ik weet niet of je hier wat aan hebt maar Someren is een dorp tegen asten
        aan

        Hij was Advocaat te Someren en Stadhouder en Secretaris aldaar naar zijn
        zoon, Thomas, verklaart op 28-8-1715 in Asten R 114, f. 116v. Nog in leven
        worden hem trouwens dezelfde qualiteiten toegekend in april 1643 in 's Bosch
        R 1562, f. 314, en 13-5-1644 in 's Bosch R 1563, f. 444, waarin hij ,Lic.
        Rechten" heet en genoemd wordt in verband met de Ridderhof ,den Boogaard".
        Als Stadhouder van Someren volgde hij zijn schoonvader, Thomas Janszn. van
        Helmont (geb. te Schijndel), op, die met zijn vrouw, Catharina Deenen, en al
        zijn nagelaten kinderen 27-10-1687 in Someren R 129, f. 97, genoemd wordt,
        waaronder ook Elisabeth van Helmont, die hier dertien kinderen aan haren
        Wolphert blijkt geschonken te hebben, waarvan nog 5 in leven blijken
        (Brabantse Leeuw 1968).
        Relatie met Elisabeth van HELMONT, geboren circa 1600, overleden op
        donderdag 22 april 1666 te Someren, dochter van Thomas Janssen van HELMONT
        en N.N.

        http://members.tripod.com/~genealogie/ideleth.htm

        groetjes miranda steevensz dijkhoff

        Chatten met je online vrienden via MSN Messenger. http://messenger.msn.nl/
      • Hans Vogels
        Message 3 of 3 , Aug 4, 2003
          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "miranda steevensz"
          <knaagje7@h...> wrote:

          > Hallo Paul,
          >
          > ik weet niet of je hier wat aan hebt maar Someren is een dorp tegen
          asten
          > aan

          Het volgende heeft betrekking op een Wolfert Idelet schoonzoon van
          een Thomas Janssen van Helmont.

          Hans Vogels