Re: Even kennismaken -- nieuwe group ??

  • Huub van Helvoort
    Message 1 of 2 , Jun 2, 2003
      Genealogie_Nederland · Genealogie in Nederland

      Beste John,

      Bedankt voor je introductie.
      De naam van Riemsdijk ben ik in de familie van mijn vrouw
      tegengekomen in Batavia.

      Natuurlijk zijn we allemmal lid van de goep gworden om
      elkaar te helpen (nietwaar ;-)

      Maar het moet me toch van het hart dat het echt niet nodig
      is om nog een group te starten, er zijn er al zoveel.
      Ik ben nu steeds meer tijd kwijt aan het lezen van berichten
      dan aan het uitoefenen van mijn hobby.

      Naast de newsgroup:soc.genealogy.benelux is er ook de
      yahoe group Genealogie_Nederland (Genealogie in Nederland).
      Ken je die en heb je daarvan ook het manifest gelezen?

      En dan heeft ook al elke provincie zijn eigen group met
      de onvermijdelijke dubbele berichten tussen de groepen.

      Dus, welkom in de groep, maar liever geen groep erbij.

      M.vr.gr. Huub van Helvoort.
      ---------------------------

    • John van Riemsdijk
      Message 2 of 2 , Jun 2, 2003
        Beste Huub,

        Dank je voor je (eerlijke) reactie,

        Het klopt dat de naam van Riemsdijk eveneens voorkomt in het voormalige
        Nederlandsch Indië. Ik ben nog steeds bezig de samenhang te vinden tussen
        deze tak en de verschillende andere takken van mijn familie.

        Het initiatief om een Genealogen-Group op te zetten komt niet geheel van de
        ene dag op de andere dag uit de lucht vallen.
        Wij hadden al eerder een Genealogen~Community op MSN met een groot aantal
        leden. Gezien de onregelmatige berichtenverzendingen bij MSN meenden wij
        elders onze groep op te moeten zetten, vandaar dit initiatief.

        Ik denk eerlijk gezegd dat je op Genealogisch gebied nooit genoeg informatie
        kunt krijgen, waarbij ik tevens wil opmerken dat geen enkele groep hetzelfde
        is qua opzet.

        Ik hoop dat je mijn mening eveneens respecteert en hoop met veel plezier
        gebruik te maken van de informatie welke ik op deze groep terug kan vinden.

        Met vriendelijke groeten,

        John van Riemsdijk

> [...]

        > Mochten er leden zijn die belangstelling hebben in genealogieën van
        > Gelderse geslachten dat mag er altijd een beroep op ons gedaan worden.

        Yahoo! Groups Sponsor

        <http://rd.yahoo.com/M=243107.2962286.4439099.1695382/D=egroupweb/S=17056909
        32:HM/A=1455157/R=0/SIG=14celrbvs/*http://www.qksrv.net/click-1247917-101241
        88?url=http%3A%2F%2Fwww.genealogy.com%2Fcpc%2Ftrial14-census.html%3Fpriority
        %3D5000203&persis%20>

        Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .