van Beek (was Re: Nieuwkomer May Embrecht)

  • drakenvuur
    Message 1 of 28 , May 6, 2003
      Hoi Frans,

      Met behulp van je gegevens heb ik op ISIS Brabantarchieven ook het
      huwelijk van Jan Janse van Beek met Cornelia Henderiksen van
      Turenhout gevonden (OT 6 mei 1747 T 21 mei 1747 te Princenhage)

      Een Hendrik v Turenhout laat kinderen dopen in Den Bosch. De moeder
      is dan Joanna Virendeel.
      De kinderen zijn Isaac 1719, Joanna Elisabeth 1723, Joannes Hendricus
      1724, Franciscis 1726 en Franciscis 1728.

      Ik kan geen cornelia vinden. Hoort zij hierbij is mijn vraag

      Groetjes Angelique

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Frans Roelvink"
      <_c1523586@w...> wrote:
      > Hallo,
      >
      > Natuurlijk "ken" ik die.
      > Cornelius Johannes van Beek werd gedoopt te Princenhage 19-01-1757
      als zoon
      > van Johannes Jans van Beek en Cornelia van Turnhout.
      > Hij werd te Princenhage begraven 02-11-1799
      > Hij ging in ondertrouw te Princenhage 31-01-1784 en trouwde te
      Princenhage
      > 15-02-1784 met
      > Johanna Maria Goedschalk.
      > Zij werd geboren te Hoeven of Etten. Dit is nog niet nagekeken.
      Wellicht
      > iets voor andere lezers?
      >
      > Uit het huwelijk van Cornelis Jansen van Beek en Johanna Maria
      Goedschalk
      > werden te Princenhage 7 kinderen gedoopt:
      > Henricus, 17-11-1784
      > Cornelius, 11-04-1786
      > Johannes, 27-01-1789 (vermoedelijk jong overleden)
      > Marinus, 23-03-1791
      > Johannes, 11-09-1793
      > Cornelia, 27-11-1795
      > Wilhelmina 19-10-1797
      >
      > Ik heb alleen van Marinus een nakomeling.
      >
      > Groetjes
      >
      > Frans

    • drakenvuur
      Message 2 of 28 , May 6, 2003
        Een vervolg op mijn vorige schrijven.
        Bij verder zoeken vond ik een volgend huwelijk aldaar

        Jan Janse van Beek met Adriana Hijnderik van Turenhout
        (OT 21 juni 1738 T 6 juli 1738 te Princenhage)

        Is deze Jan gelijk aan de Jan die huwd in 1747 of is het familie.
        En is Adriana een zus van Cornelia.

        Weet iemand hierop een antwoord.

        Alvast mijn dank.

        Angelique

        Op zoek naar de volgende namen: Streur, Sekeris, Janse, Timmers, vd
        Valk, de Veer, Maas, Lamport en veel meer.
        angel-s@...
        http://members.lycos.nl/Beau

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "drakenvuur"

      • Frans Roelvink
        Message 3 of 28 , May 6, 2003
          Hallo JW

          > Is dat dezelfde Cornelius Johannes van Beek die op 1 januari 1797 in
          > Princenhage voor de schepenbank huwde met Maria van de Velden? Die Maria
          is
          > gedoopt op 18 februari 1771 in Princenhage.

          Nee.
          In Princenhage zijn minstens drie verschillende families van Beek te
          onderscheiden. En die hebben allemaal veel voorkomende voornamen als Cees en
          Jan. Soms staat in met name het Begraafboek een aanduiding als Cornelis van
          Beek uit het Dorp of zoiets. Als er dan een Cornelis van Beek uit
          bijvoorbeelde de Emer begraven wordt, dan weet ik, dat die tot een andere
          familie behoort.
          De gemaallijsten moeten in dit geval een oplossing bieden, maar die heb ik
          niet bekeken.

          Groetjes

          Frans
        • Frans Roelvink
          Message 4 of 28 , May 6, 2003
            Hallo Angelique

            Message 5 of 28 , May 6, 2003
              Hallo Angelique

              Message 6 of 28 , May 6, 2003
                Dank Frans voor het antwoord, maar ik zou er weinig aan gehad hebben omdat
                deze Van Beek niet in mijn kwartieren voorkomt (alleen zijdelings). Maar ik
                was er toch nieuwsgierig naar, aangezien ik wel Van Beeck in mijn kwartieren
                heb zitten in Princenhagen.

                1. Henricus Jansen van Beeck X Joanna Jorissen Reijnieren (geboren rond
                1640)
                2. Johannes Nicolaas van Beeck X Adriana Hendrik Verbeeck (idem rond 1670),
                huwt tweedens met Ida Jansen van Helfteren in 1713 in Princenhage.
                3. Nicolaas Jansen van Beeck X Maria Mathei Cornelis Baermans (idem rond
                1637)

                De laatste Nicolaas is vermoedelijk in Oosterhout geboren. Als iemand de
                voorouders kent van Nicoaals Jansen van Beeck (3) dan houd ik me wel
                aanbevolen. Bij voorbaat dank.

                Vriendelijke groetjes,
                Jan-Willem

              • Jan Damen
                Message 7 of 28 , May 7, 2003
                  Dag Jan-Willem,
                  geen gegevens over Nicolaus Joannes van Beeck, maar wel de doop van zijn
                  echtgenote Maria; zij is volgens mij gedoopt te Princenhage op 24.11.1641.
                  Haar ouders zijn Mathias Cornelissen en Anna Henrixs.
                  Met vriendelijke groet,
                  Jan Damen, Breda
                  http://geneweb.geneanet.org/dajo

> [...]
                  >
                  > De laatste Nicolaas is vermoedelijk in Oosterhout geboren. Als iemand de
                  > voorouders kent van Nicoaals Jansen van Beeck (3) dan houd ik me wel

                • H. A. Huijskens
                  Message 8 of 28 , May 7, 2003
                    Hallo jan Willem en Jan,
                    in de huwelijkakte van Nicolaas Joannes van Beeck 19-02-1668 met Maria (van
                    24-11-1641 klopt Jan)staat j.m. van Oosterhout
                    groetjes
                    Anneke Huijskens Luijten

> [...]
                    > echtgenote Maria; zij is volgens mij gedoopt te Princenhage op 24.11.1641.
                    > Haar ouders zijn Mathias Cornelissen en Anna Henrixs.
                  • Jan-Willem Van Gils
                    Message 9 of 28 , May 7, 2003
                      Beste Anneke,
[...]

                      Dank voor de bevestiging Anneke en Jan natuurlijk voor zijn gegevens. Als
                      iemand anders Oosterhoutse gegevens heeft omtrent Nicolaas Joannes van Beeck
                      zou die graag vernemen. Het vraagteken dat hij vermoedelijk van Oosterhout
                      komt kan ik in ieder geval weghalen, waarvoor mijn dank.

                      Groetjes,
                      Jan-Willem

                    • drakenvuur
                      Message 10 of 28 , May 7, 2003
                        Frans en alle anderen die gereageerd hebben

                        Mijn dank

                        Groetjes Angelique