Familie Kempen uit Mill/St Anthonis

  • Remco Dietz
    Message 1 of 10 , Apr 14, 2003
      Beste allemaal,

      Mijn naam is Remco Dietz en ik doe onderzoek naar de familie Kempen uit Mill en later St Anthonis.
      bijgaand de oudste mij bekende voorvader. Mocht er iemand zijn die mij meer informatie kan verschaffen graag! Van dhr. H. van de Weem heb ik al wat informatie gekregen maar meer is natuurlijk altijd welkom ;-) Bijvoorbaad dank

      Remco Dietz

      1 Willebrordus Jans (Wilbert) Kempen. Wilbert is overleden op 26 september 1833 in Mill.

      Wilbert trouwde op 4 november 1787 in Mill met Petronella Jans van der Weem, 18 jaar oud, geboren op 8 december 1768 in Mill als dochter van Johan Peters van de Weem en Thomaske Nelissen. Petronella Jans is overleden op 24 februari 1832 in Mill, 63 jaar oud.

      Kinderen van Wilbert Kempen en Petronella Jans van der Weem:

      1.1 Joannes Kempen, geboren op 6 februari 1788 in Mill.

      1.2 Mechtildis Kempen, geboren op 25 december 1789 in Mill.

      1.3 Joannes Kempen, geboren op 2 april 1792 in Mill.

      1.4 Martinus Kempen, geboren op 24 januari 1794 in Mill.

      1.5 Wilhelmina Kempen, geboren op 29 december 1796 in Mill.

      1.6 Johannes Kempen, geboren op 16 januari 1806.

      1.7 Johannes (Jan) Kempen, geboren op 24 augustus 1807. Overleden voor 1877.

      1.6 Johannes Kempen, geboren op 16 januari 1806 in Mill als zoon van Willebrordus Jans (Wilbert) Kempen (1) en Petronella Jans van der Weem.

      Johannes trouwde, 26 jaar oud, op 6 januari 1833 in Mill met Hermina Kouwenberg, 23 jaar oud, geboren op 12 oktober 1809 in Beek?.

      Kinderen van Johannes Kempen en Hermina Kouwenberg:

      1.6.1 Christina Kempen, geboren op 26 september 1834.

      1.6.2 Petronella Kempen, geboren op 14 maart 1836.

      1.7 Johannes (Jan) Kempen, geboren op 24 augustus 1807 in Mill als zoon van Willebrordus Jans (Wilbert) Kempen (1) en Petronella Jans van der Weem. Jan is overleden voor 1877, < 70 jaar oud.

      Jan trouwde, 25 jaar oud, op 6 januari 1833 in Mill met Hendrina Bouwmans, 25 jaar oud, geboren op 26 mei 1807 in Gassel als dochter van Mathijs Bouwmans en Maria Jacobs. Hendrina is overleden voor 1877, < 70 jaar oud.

      Kinderen van Jan Kempen en Hendrina Bouwmans:

      1.7.1 Maria Kempen. Overleden op 6 oktober 1882.

      1.7.2 Willebrordus Kempen, geboren op 28 augustus 1834.

      1.7.3 Jakobus Kempen, geboren op 5 maart 1837.

    • H.M van de Water
      Message 2 of 10 , Apr 14, 2003
        Dag Remco Dietz,

        Ik kan jammer genoeg niet helpen, maar mocht je iets bedenken waar ik
        wel van dienst kan zijn, dan doe ik dat graag.

        Ik kan ook wel hulp gebruiken. In mijn kwartierstaat verschijnt een
        Hermanus Bergs, geboren 1676 te Mill. De geboortedatum is niet zeker.
        Hij is tijdens/na zijn diensttijd getrouwd en gaan wonen in Bergen op
        Zoom. Doopgetuigen bij zijn kinderen waren Jacobus Bergs (getuige in
        1795), Maria Bergs (getuige in 1797) en Antonius Bergs (getuige in
        1799). Omdat Antonius Bergs getuige is bij kind Antonius Bergs denk ik
        dat hij de vader van Hermanus is uit Mill.

        Mijn vraag is: zijn de DTB-gegevens van Mill via internet te
        onderzoeken, of moet ik daarvoor naar een archief?

        Een ander vraagje: is Dietz een familienaam die verwant is aan de
        familienaam Duijts die ik tegenkom in 's Hertogenbosch?

        Bij voorbaat dank

        Bert van de Water

          Message 4 of 10 , Apr 14, 2003
            Beste Remco,

            Ik heb jaren geleden in de Rotterdamse Haven gewerkt met Chris Duijts uit den Bosch hij [als hij nog leeft] en zijn familie moet daar nog wonen in de telefoongids Noord Brabant zijn er 16 nummers en in heel Nederland een flink aantal dus de Duijtsen zijn er wel

            Arnold Gielen

            <a.ijpelaar@c...> wrote:
> [...]
            >
            > Een ander vraagje: is Dietz een familienaam die verwant is aan de
            > familienaam Duijts die ik tegenkom in 's Hertogenbosch?

            Yahoo! Groups Sponsor

          • H.M van de Water
            Message 5 of 10 , Apr 14, 2003
              Dag Remco,

              Hieronder mijn "Duijts" gegevens, alles via Isis

              Parenteel van Petrus Antonius Duijts

              1 Petrus Antonius Duijts, geboren omstreeks 1742.
              Petrus Antonius trouwde, ± 30 jaar oud, omstreeks 1772 met Gertudis van
              Eck [Eijck], ± 27 jaar oud, geboren omstreeks 1745.

              Kinderen van Petrus Antonius Duijts en Gertudis van Eck [Eijck]:
              1.1 Anna Catharina Duijts, geboren in 1773 in 's Hertogenbosch. Zij is
              gedoopt op 16-11-1773 in 's Hertogenbosch in de St. Jan - St. Pieter.
              1.2 Antonetta Duijts, geboren in 1775.
              1.3 Adrana Duijts, geboren in 1777 in 's Hertogenbosch. Zij is gedoopt
              op 06-11-1777 in 's Hertogenbosch in de St. Jan - St. Pieter.
              1.4 Josephus Duijts, geboren in 1779 in 's Hertogenbosch. Hij is gedoopt
              op 22-08-1779 in 's Hertogenbosch in de St. Jan - St. Pieter.
              1.5 Josephus Duijts, geboren in 1781 in 's Hertogenbosch. Hij is gedoopt
              op 02-02-1781 in 's Hertogenbosch in de St. Jan - St. Pieter.

              1.2 Antonetta Duijts, geboren in 1775 in 's Hertogenbosch als dochter
              van Petrus Antonius Duijts (1) en Gertudis van Eck [Eijck]. Zij is
              gedoopt op 18-09-1775 in 's Hertogenbosch in de St. Jan - St. Pieter.
              Antonetta trouwde, 33 jaar oud, op 06-11-1808 in Berlicum met Johannes
              van Houtum, geboren in Berlicum.
              Ze zijn in ondertrouw gegaan op 22-10-1808.

              Kinderen van Antonetta Duijts en Johannes van Houtum:
              1.2.1 Johanna Christina van Houtum, geboren op 03-01-1814. Overleden op
              12-01-1880.
              1.2.2 Antonia Petronella van Houtum, geboren op 05-11-1815.

              1.2.1 Johanna Christina van Houtum, geboren op 03-01-1814 in Berlicum
              als dochter van Johannes van Houtum en Antonetta Duijts (1.2). Johanna
              Christina is overleden op 12-01-1880 in Nuland, 66 jaar oud.
              Johanna Christina trouwde, 25 jaar oud, op 23-11-1839 in Nuland met
              Josephus Witlox, 32 jaar oud, geboren op 27-07-1807 in Helvoirt als zoon
              van Antonie [Anthonij] Witlox en Petronella [Pietronella] Josepha van
              Tuijl [Thuijl]. Josephus is overleden op 09-05-1882 in Nuland, 74 jaar
              oud.

              Kinderen van Johanna Christina van Houtum en Josephus Witlox:
              1.2.1.1 Antonius Witlox, geboren op 20-03-1841. Overleden op 26-05-1910.
              1.2.1.2 Antonetta Witlox, geboren op 29-07-1843. Overleden op
              30-12-1907.
              1.2.1.3 Julianus Henrikus (Janus) Witlox, geboren op 15-01-1848.
              Overleden op 02-12-1923.

              <a.ijpelaar@c...> wrote:
> [...]
              >
              > Een ander vraagje: is Dietz een familienaam die verwant is aan de
              > familienaam Duijts die ik tegenkom in 's Hertogenbosch?

              Your use of Yahoo! Groups is subject to
              http://docs.yahoo.com/info/terms/
            • remgrootje
              Message 6 of 10 , Apr 14, 2003
                Beste Bert en Arnold,

                Helaas, helaas, ik vrees dat Duijts in dit geval geen verbastering is
                van Dietz, althans niet van de mijne. In 1750 werd mijn Dietz
                voorvader in Duitsland geboren. Zijn ouders hebben daar iig tot 1760
                nog een aantal kinderen gekregen. Geen van de namen die ik heb weten
                te vinden lijken op Petrus of Antonis. Voor zover ik kan nagaan is
                Samuel Dietz, zonder ouders naar Den Bosch vertrokken (militair) en
                daar is hij getrouwd met Antoinia van Mierlo, Hij heeft daar
                waarschijnlijk 4 kinderen gekregen (1 vroeg overleden) die daar , op
                1 na, ook zijn gebleven. Mochten jullie willen weten hoe mijn Dietz
                tak eruit ziet, neem dan een kijkje op
                http://www.harrydietz.nl/Stambomen/dietz/matthijsdietz.html
                Vind het wel erg prettig dat jullie zo met me meedenken, daarvoor
                dank!

                Message 7 of 10 , Apr 15, 2003
[...]

                  Dat ziet er goed uit. Ik heb je url opgeslagen, wie weet wat ik nog
                  tegenkom.
                  m.vr.gr.
                  Bert
                • J. van de Laar
                  Message 8 of 10 , Apr 22, 2003
                    Hallo Remco

                    Hierbij enkele gegevens gegevens zoals deze in mijn bezit zijn.
                    Kijk maar of er aanvullende informatie voor jou bij zit.

                    Groetjes
                    Jan van de Laar

                    Generatie I

                    Johannes van Kempen, geboren op 16 01 1806 te Mill, overleden op 18 01 1877
                    te Mill op 71 jarige leeftijd.
                    Gehuwd op 26 jarige leeftijd op 06 01 1833 te Mill met Hermina Kouwenberg,
                    23 jaar oud, geboren op 12 10 1809 te Reek, overleden op 28 03 1875 te Mill
                    op 65 jarige leeftijd.
                    Uit dit huwelijk:
                    1. Petronella, geboren op 14 03 1836 te Mill en St.Hubert, overleden op 10
                    09 1893 te Heesch op 57 jarige leeftijd.
                    Gehuwd op 36 jarige leeftijd op 26 10 1872 te Berghem met Hubertus van de
                    Laar, 43 jaar oud, Akkerbouwer, geboren op 21 11 1828 te Heesch, overleden
                    op 13 05 1882 te Heesch op 53 jarige leeftijd, zoon van Adrianus van de
                    Laar, Landbouwer, en Maria van den Akker.

                    Generatie II

                    Wilbert Jans van Kempen, geboren op 09 10 1762 te Mill, overleden op 26 09
                    1833 te Mill op 70 jarige leeftijd.
                    Gehuwd voor de kerk op 25 jarige leeftijd op 04 11 1787 te Mill met de 18
                    jarige
                    Petronella Jans van de Weem, gedoopt op 08 12 1768 te Mill, overleden op 24
                    02 1832 te Mill op 63 jarige leeftijd.
                    Uit dit huwelijk:
                    1. Johannes, geboren op 16 01 1806 te Mill.

                    Generatie III

                    Joannes Peters van de Weem, gedoopt op 13 08 1736 te Mill.
                    Gehuwd voor de kerk op 29 jarige leeftijd op 27 04 1766 te Mill met
                    Thomaske Cornelissen Bekkers, gedoopt C 1744 te St.Hubert, overleden op 03
                    11 1828 te Mill.
                    Gehuwd voor de kerk (1) op 27 04 1766 te Mill met Joannes Peters van de
                    Weem, 29 jaar oud.
                    Gehuwd voor de kerk (2) op 19 01 1783 te Mill met Joannes Jans van Erp.
                    Uit het eerste huwelijk:
                    1. Peter Jans van der Weem, gedoopt op 17 01 1767 te Mill, overleden op 24
                    07 1823 te Mill op 56 jarige leeftijd.
                    Ondertrouw op 14 04 1798 te Mill, gehuwd voor de kerk op 31 jarige leeftijd
                    op 29 04 1798 te Mill met Catharina Jorden Croef, gedoopt C 1771 te
                    St.Hubert, overleden op 05 11 1811 te Mill, dochter van Adrianus Croef en
                    Johanna Derks.
                    2. Petronella Jans, gedoopt op 08 12 1768 te Mill.

                    Generatie IV

                    Petrus Arts van de Weem, geboren op 02 09 1698 te Mill, begraven op 12 09
                    1766 te Mill.
                    Gehuwd voor de kerk op 23 jarige leeftijd op 08 02 1722 te Mill (rk) met de
                    20 jarige
                    Margaretha Hermens de Haes, gedoopt (rk) op 23 10 1701 te Mill.
                    Uit dit huwelijk:
                    1. Arnoldus Peters, gedoopt op 24 05 1723 te Mill.
                    Gehuwd voor de kerk op 28 jarige leeftijd op 16 04 1752 te Mill met Joanna
                    Pauwels, gedoopt te Escharen.
                    2. Henricus Peters, gedoopt (rk) op 19 03 1725 te Mill. RA 557 Mill, akte
                    42, 06 05 1749. Hendrikus Peters, meerderjarige j.m., ter eenre en Elisabeth
                    Jans, laatst wed. Ermert Jans, geass. met Dirk Jans van Gemert, Peter Peters
                    Gerrits en Jan Peter Beek, bloemomb. over haar 3 minderjarige kinderen,
                    zowel uit als eerste huwelijk met Theunis Peters als uit haar tweede
                    huwelijk met Ermert Jans, ter andere zijde, passeren huwelijkse voorwaarden.
                    Gehuwd voor de kerk (1) op 24 jarige leeftijd op 18 05 1749 te Mill (rk) met
                    Elisabeth Jans Ermers, begraven op 03 11 1752 te Mill. RA 557 Mill, 6 mei
                    1749, akte 42. Huwelijkskontrakt tussen Hendricus Peters en Eilsabeth Jans,
                    wed. van Theunis Peters en Ermert Jans.
                    Gehuwd voor de kerk (2) op 27 jarige leeftijd op 25 02 1753 te Mill (rk) met
                    Anna Theunisssen, gedoopt (rk) te Overloon. RA 558 Mill, 20 febr. 1753.
                    Huwelijkskontrakt tussen Hendricus Peeters, wedn. van Elisabeth Jans en
                    Anneke Theunissen.
                    3. Hermanus Peters, gedoopt (rk) op 02 06 1727 te Mill.
                    4. Maria Peters, gedoopt (rk) op 05 09 1728 te Mill.
                    5. Joannes Peters, gedoopt (rk) op 03 04 1735 te Mill.
                    6. Joannes Peters, gedoopt op 13 08 1736 te Mill.
                    7. Petrus Peters, gedoopt (rk) op 09 02 1740 te Mill.
                    8. Cornelis Peters, gedoopt (rk) op 06 06 1742 te Mill.

                    Cornelis Bekkers.
                    Gehuwd met
                    Onbekend N.
                    Uit dit huwelijk:
                    1. Thomaske Cornelissen, gedoopt C 1744 te St.Hubert.

                    Generatie V

                    Hermanus Lunissen de Haes.
                    Gehuwd met
                    Helena Hendriks de Beeker.
                    Uit dit huwelijk:
                    1. Margaretha Hermens, gedoopt op 23 10 1701 te Mill.
                    2. Lennis Hermens, gedoopt (rk) op 15 01 1706 te Mill.
                    3. Petrus Hermens, gedoopt (rk) op 30 09 1707 te Mill.
                    4. Gerardus Hermens, gedoopt (rk) op 17 04 1711 te Mill.
                    5. Gertruda Hermens, gedoopt (rk) op 08 11 1715 te Mill.
                    6. Catharina Hermens, gedoopt (rk) op 17 02 1719 te Mill.
                    7. Joannes Hermens, gedoopt (rk) op 16 04 1721 te Mill.

                    Chatten met je online vrienden via MSN Messenger. http://messenger.msn.nl/
                  • remgrootje
                    Message 9 of 10 , Apr 23, 2003
                      Beste Jan,

                      Ontzettend bedankt voor deze info!!! Hier zit zekers aanvullende
                      informatie voor me bij! Heb het net even globaal bekeken en zie in
                      gedachten mijn kwartierstaten al weer groeien!
                      Nogmaals dank!!

                      Groetjes

                      Remco
                      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "J. van de Laar"

                    • magicatbus4
                      Message 10 of 10 , Jul 4 6:46 PM
                        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "remgrootje"
                        <RemcoDietz@...> wrote:

> [...]
                        > http://www.harrydietz.nl/Stambomen/dietz/matthijsdietz.html
                        > Vind het wel erg prettig dat jullie zo met me meedenken, daarvoor

                        My Grandfather was JACOBUS BERGS. His sister was MARIA BERGS. Their
                        father was ANTONIUS BERGS. I'm sorry. I do not speak Dutch.
                        Susan Bergs