In weekeind alles op halve kracht?

  • Jan-Willem Van Gils
    Message 1 of 6 , Feb 28, 2003
      Beste mensen,

      In het weekeind is het net alsof sommige providers gewoon alles op halve
      kracht doen. Je krijgt amper nog berichten binnen. En dat terwijl juist in
      het weekeind wij met onze hobby bezig zijn.

      Bij de Antwerpengroep vind ik het merkwaardig dat ook daar kennelijk
      mondjesmaat berichten worden doorgegeven. Als ik iets naar de Noord
      Brabantgroep stuur staat het binnen enkele minuten daar voor iedereen klaar.
      In Antwerpen zie ik mijn berichten soms na enkele dagen verschijnen. Hoe
      komt dat eigenlijk?

      Goed geen genealogische vraag, maar wel een vraag die te maken heeft met
      onze hobby.
      Vriendelijke groetjes,

      Jan-Willem van Gils
      jwvangils@...
      homepage: http://www.home.zonnet.nl/jwvangils/index.htm

    • Johan Van Steen
      Message 2 of 6 , Feb 28, 2003
        Omdat daar ieder bericht wordt gekontroleerd door de moderator.

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        <http://rd.yahoo.com/M=246920.2960106.4328965.2848452/D=egroupweb/S=17056909
        32:HM/A=1464858/R=0/*http:/www.gotomypc.com/u/tr/yh/cpm/grp/300_Cquo_1/g22lp
        ?Target=mm/g22lp.tmpl>

        <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=246920.2960106.4328965.2848452/D=egroupmai
        l/S=:HM/A=1464858/rand=671124977>

        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Terms of Service.

      • Edmond Bastiaens
        Message 3 of 6 , Feb 28, 2003
          Hallo Jan-Willem

          Het is zeer eenvoudig te verklaren.
          In deze groep worden de berichten niet nagekeken en kan alles
          worden doorgestuurd, terwijl dit bij de Belgische Yahoo-groups
          eerst voorbij een soort van contr├┤lecomissie moet verschijnen.
          Ik persoonlijk vind dit zeer positief omdat er dan toch iets
          minder doorkomt van zaken die weinig of niets met onze hobby te
          maken hebben

          Groetjes
          Edmond Bastiaens

          Message 4 of 6 , Feb 28, 2003
            Hallo Jan-Willem,

> [...]
            klaar.
            >In Antwerpen zie ik mijn berichten soms na enkele dagen verschijnen. Hoe

            Dat komt omdat de provinciale groepen in Vlaanderen 'gemodereerd' zijn, dat
            wil zeggen dat als je een bericht post het eerst bij de 'eigenaar' of
            'moderator' van de groep komt die dan eerst zijn goedkeuring geeft en dan
            pas verschijnt het bericht.

            In de Noord-Brabant groep zullen de berichten niet gemodereerd zijn en
            daarom verschijnen ze onmiddellijk.

            Vriendelijke groeten
            Harry

          • Hans Robert Holdijk
            Message 5 of 6 , Feb 28, 2003
              Hallo Jan-Willem,

              Dat van het weekend zit een halve waarheid in.

              Antwerpen wordt volledig gecontroleerd. Je kunt dus
              posten wat je wilt maar als de controleur op vakantie
              is komt jouw bericht niet door. Voor mij een reden om
              af te haken want als je daarna effen niet oplet komen
              er in een keer 50 uit Antwerpen binnen.

              =====
              m.v.g. Hans R. Holdijk
              Moderator " Genealogie in Nederland "
              http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/

              Yahoo! Tax Center - forms, calculators, tips, more
              http://taxes.yahoo.com/
            • Jan-Willem Van Gils
              Message 6 of 6 , Feb 28, 2003
                Beste Harry,
> [...]

                pas verschijnt het bericht.In de Noord-Brabant groep zullen de berichten
                niet gemodereerd zijn en daarom verschijnen ze onmiddellijk.

                We hebben toch jaren geleden afgesproken met z'n allen 'vrij verkeer van
                personen en goederen in Europa?'. Waarom dan in Godsnaam weer een VVF-douane
                in de nieuwsgroepen in Vlaanderen? Het is toch allemaal niet te geloven.
                'Vrij verkeer' betekent in mijn ogen ook 'vrij verkeer van gedachtengoed'.
                Maar goed, ikzal het wel weer verkeerd zien allemaal zoals gewoonlijk.

                Wat gebeurt er trouwens als jullie moderator eens een weekeindje weg is,
                met vakantie en dat soort zaken? Dan ligt alles op zijn kont?