Re: [Noord-Brabant_Genealogy] LOOSTERMANS; Oisterwijk; 16xx

  • J.A.H. Boeren
    Message 1 of 4 , Apr 1 1:08 AM
      Beste Remi,

      De gezinnen die ik heb, heb je ook al gevonden. Hieronder nog even mijn gegevens, het komt veelal overeen met die van jou.

      Josephus Loostermans, gedoopt te Meer (B) op 10 november 1740, overleden aldaar op 10 maart 1814. Hij is getrouwd te Meer (B) op 12 mei 1766 met Anna Maria Boeren, gedoopt te Meerle (B) op 15 maart 1742 (rooms-katholiek), overleden te Zundert op 9 december 1819, dochter van Jacobus Joannes Boeren en Adriana Adrianus Menschen.

      Rosalia Loostermans, gedoopt te Meer (B) aldaar op 5 oktober 1762, begraven te Meerle (B) op 16 augustus 1808. Zij is getrouwd te Meer (B) op 25 augustus 1789 voor de kerk (rooms-katholiek) met Adrianus Boeren, bouwman, gedoopt te Meerle (B) op 14 oktober 1743 (rooms-katholiek), woont te Antwerpen (B) in het jaar 1784, woont te Meerle (B) tussen 1790 en 1805, woont te Ulicoten (gem. Baarle-Nassau) tussen 1812 en 1823, overleden aldaar op 9 juli 1823, zoon van Jacobus Joannes Boeren en Adriana Adrianus Menschen.

      Verder wil ik je wijzen op de genealogische database van het Regionaal Historisch Centrum Tilburg. Deze kun je vinden op http://rhc.tilburg.nl/isis
      Als je daarin op Loostermans zoekt, vind je een aantal vermeldingen uit Oisterwijk en een heleboel uit Tilburg. Je zult ook zien dat Loostermans vast zit aan Cloostermans. Enfin ga eens kijken en puzzel lekker verder.
      Succes.