Guddens/Verhulst

  • Bert van Kootwijk
    Message 1 of 4 , Aug 1, 2002
      Goedenmorgen,

      Ik ben op zoek naar verdere gegevens van:

      1. Adriaan Guddens (Gude), ovl 24-12-1808 te Steenbergen en
      2. Helena Verhulst, ovl 26-4-1821 te Dussen

      Lieden met deze namen treden op als getuigen bij de doop van Catharina Guddens te Oude Tonge.
      Het eventuele familieverband (grootouders?) heb ik nog niet kunnen vinden.

      Wellicht heeft een van de lezers wat informatie?

      Groeten

      Bert van Kootwijk

      Homepage: http://home.hetnet.nl/~vankoot/index.html
      Genealogieen: IJselmonde, Over Betuwe, Gouda-Leiden, West Brabant

    • Nico van Leeuwen
      Message 2 of 4 , Aug 1, 2002
        Dag Bert,

        Ik heb niet direct antwoord op je vraag. Maar het is misschien wel aardig om te weten dat in die periode verschillende mensen uit Dussen, Zwaluwe en Zevenbergen naar Oude Tonge en Ooltgensplaat gingen, bijv. Oomen, Beljaerts enz. Het ging dan meestal om schippers of landarbeiders.

        M.v.gr.
        Nico van Leeuwen

        Message 3 of 4 , Aug 1, 2002
          Dag Bert,

          Van de naam Guddens weet ik niets, van de naam Verhulst veel. Maar dit is
          wel een moeilijke.

          Mogelijk betreft het hier de Helena Verhulst, dochter van Cornelis Verhulst
          en een mij nog onbekende moeder. Er liggen lijnen naar Udenhout, want (mijn)
          Helena Verhulst vertrok op 30 maart 1803 van Udenhout naar Dussen op
          borgbrief. Ze was gehuwd met Petrus Verhagen, uit welk huwelijk tenminste 1
          kind werd geboren, (ook) Petrus Verhagen, geboren te Dussen op 7 april 1815.

          Ik ben er vrijwel zeker van dat Helena Verhulst een broer Hendrik had. Deze
          Hendrik huwde op 2 februari 1794 te Raamsdonk met Maria Verhagen, welke
          afkomstig was uit Udenhout. Uit dit huwelijk zijn me 6 kinderen bekend, alle
          geboren en gedoopt te Raamsdonk tussen 1794 en 1805. Helena Verhulst was
          meter bij de kinderen 1 en 5, een Verhagen bij de overige.

          Het is niet veel, maar misschien zit er een aanknopingspunt bij. In het
          nageslacht van Hendrik in elk geval flink wat schippers, hetgeen mogelijk
          weer op de aanwijzing van Nico zou kunnen duiden.

          Groeten,

          (ook) Bert

          Message 4 of 4 , Aug 1, 2002
            Hallo Bert,

            Bedankt voor je mail. Maar ik ben bang dat het er allemaal niet duidelijker
            op wordt. Een bezoekje aan RA Den Bosch moet ik maar weer eens in de
            planning opnemen.
            De opgegeven overlijdensdata had ik gevonden in Genslias. Maar zeker ben ik
            er absoluut niet van dat dat de personen zijn die geuige zijn bij de doop
            van Catharina Buvens in 1804 te Sommelsdijk. Ik heb overigens , zie ik, wat
            door elkaar gehaald in m'n eerste vraag.
            Catharina is een dochter van Hendrik Buvens en Johanna Guddens.
            Ik neem aan dat er een relatie is tussen Johanna en genoemde getuigen en had
            gehoopt dat dat haar ouders zouden zijn.