RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Akkermans

  • Jan van den Bergh
    Message 1 of 8 , May 1, 2002
      Dag Rob en Frans,

      Petrus, zoon van Jan Nicolaus en Cornelia Steffens Vermeulen werd op
      4-8-1736 geboren.

      Jan Nicolaus werd op 9-1-1711 gedoopt als zoon van Nicolaus Jacobs en
      Petronella Gijsberden (de Cort)

      Jan trouwde voor de 2e keer met Anna Cornelis Timmermans

      Groetjes,

      Jan

      Message 2 of 8 , May 5, 2002
        --- In Noord-Brabant_Genealogy@y..., "Drakenvuur"
        <dragonlady_s62@h...> wrote:
        > Geachte medelezers.
        >
        > Wie kan mij helpen met het vinden van het voorgeslacht van
        Wilhelmina
        > Petrusdr Akkermans geb ca 1772 Oosterhout, NBr. Zij huwt op 26-10-
        1794
        > met Johannes Jacobus van Hulten en noemen hun dochter Pietronella.
        > Een zus zou kunnen zijn Petronella Peeters Akkermans geb 20-07-1771
        > Oosterhout. Zij huwt Huijbert H vd Goorbergh.
        >
        > Met vriendelijke groet Angel

        Goede morgen,

        Ik heb een Nicolaas Ackermans waarvan ik noch de ouders, noch de
        geboortedatum ken.
        Hij had waarschijnlijk drie zonen: Gerardus, Wilhelmus en Joannes.
        Als deze Joannes, de Joannes is die U zoekt is hij op 01/02/1702
        gehuwd met Maria Mathei Van Dongen.
        Verdere gegevens ontbreken nog, tot mijn spijt. Ik denk wel dat men
        bij al deze Ackermansen heel nauwkeurig en nauwgezet alles moet
        bekijken want dezelfde namen komens steeds terug en anders verdwaal
        je zo in verschillende families. Ik heb o.a. ook een Ackermans die
        gehuwd is met een Vermeulen, maar ik denk dat hij van een andere tak
        is.
        Ik ben wel benieuwd naar het vervolg van dit Ackermans-verhaal.
        Groetjes
        Mia
      • r.v.d.westen@top-support.nl
        Message 3 of 8 , Aug 12, 2002
          Beste Mia en anderen,

          Even een wat late ractie op de emails m.b.t. Nicolaas Ackermans.
          Ik weet niet beter of er is een Nicolaas Ackermans waarvan ik geen verdere
          gegevens heb.
          Deze Nicolaas kreeg een zoon: Johannes Nicolai, waarvan ook geen verdere
          gegevens bekend zijn bij mij.
          Deze Johannes Nicolai Ackermans kreeg een zoon: Petrus, geboren rond 1680.
          En het is, volgens mijn informatie, deze Petrus geweest die op 29-01-1702 te
          Oosterhout trouwde met Maria Mathei van Dongen. Zij was gedoopt te
          Oosterhout op 25-8-1677 en een dochter van Matthijs Peter Mathijssen van
          Dongen en van Jenneken Cornelis Thomissen van de Made.

          Als dit écht niet klopt, of er is een andere redenatie, dan hoor ik dat
          graag.

          Met vriendelijke groeten,

          Rob van der Westen
          Utrecht
> [...]
          > is.
          > Ik ben wel benieuwd naar het vervolg van dit Ackermans-verhaal.

        • L.A. Verhelst
          Message 4 of 8 , Aug 13, 2002
> [...]
            > Oosterhout op 25-8-1677 en een dochter van Matthijs Peter Mathijssen van
            > Dongen en van Jenneken Cornelis Thomissen van de Made.

            Beste Rob,

            Ik denk, dat we in elkaars kwartieren zitten.

            Ik heb:

            Adriaen Mathijssen van Dongen, ged. 27-3-1672 Oosterhout
            gehuwd 5-5/22-5-1695 Oosterhout met
            Florentia Peterse van der Vaeck, ged. circa 1667 te Nieuw Beijerland
            overl. 19-12-1733 te Oosterhout

            Cornelis Cornelissen Thomas van de Meede, ged. en overl. Oosterhout
            gehuwd 30-1/16-2-1670 Oosterhout
            Agnes Peter Jansen Timmermans, ged. en overl. Oosterhout
            7 kinderen uit deze relatie tussen 1670-1690
            met o.a.
            Joanna van de Meede, ged. 9-9-1677 te Oosterhout

            Rob, laat eens zien wat jij hebt ??

            Nog even terzijde:

            Die persoon Verhelst uit Zelzate in Belgie, had ik al eerder ontdekt op
            internet.
            Hij niet van mijn stam.
            Er zijn 2 grote groepen met de naam Verhelst.
            Een heeft de oorsprong in Berlaar bij Lier en de andere ontstaat in west
            Vlaanderen
            beide hebben geen verband met elkaar.
            Ik heb mijn oorsprong in Berlaar.
            Nogmaals bedankt voor je attente opmerking.

            Hoe gaat het met je werk in de Keistad ??

            Groetjes uit een zonnig Amersfoort

            Leo Verhelst

            http://docs.yahoo.com/info/terms/