Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: voor C.Roovers/

  • helma rijsewijk
    Message 1 of 13 , Apr 16, 2002
      Hallo Christiaan,

      Ik zag je bericht in de nieuwsgroep, en ben op zoek
      naar een tak in mijn familie, die Roovers heet.Graag
      zou ik van je willen weten of dit aansluit bij jouw
      tak.
      Mijn grootmoeder heette Wilhelmina P. Tak, geboren in
      1883 te Breda. Haar moeder heette Antonia Roovers,
      meer gegevens heb ik niet van haar behalve dat zij
      getrouwd was met Cornelus Tak, en vermoedelijk 3
      kinderen hadden waaronder mijn grootmoeder dus.
      Mocht dit bij jou aansluiten dan hoor ik het graag.

      Alvast bedankt en vriendelijk groet van

      Helma van Rijsewijk
      gohelma@...

      Yahoo! Tax Center - online filing with TurboTax
      http://taxes.yahoo.com/
    • Dymphie Lobbezoo
      Message 2 of 13 , May 16, 2002
        Bestemd voor Jan Sips.
        Beste Jan,
        Bij het zoeken naar gegevens voor mijn kwartierstaat en stamboom kom ik het volgende tegen.
        R.K. Waspik 5/188 - 15.02.1807 GEDOOPT Barbera Henrica van Dusseldorp dochter van Thomas van Dusseldorp en Catharina van der Sande (Zanden) uit Ginneken - getuigen Mattheus van Dusseldorp en HENRICA SIPS.

        Heb je in jouw bestand misschien meer informatie over bovenstaande omdat je ook deze naam draagt ?
        Bij voorbaat dank met vriendelijke groeten
        Dymphie Lobbezoo
        dlobbezoo@...

      • Jan Sips
        Message 3 of 13 , May 16, 2002
          Beste Dymphie,

          Na enig zoekwerk heb ik het volgende gevonden:
          a) In RK doopboek Ginneken (dtb114,fol.200r): ged. Catharina op 1767-02-10.
          dochter van Cornelius van der Sande en Henrica Joannis Sips, peter:
          Lambertus van der Sande; meter Ida van der Sande. Vader uit Terheijden,
          moeder uit Groot-Zundert.
          b) Henrica Joannis Sibs RK gedoopt op 1737-06-15 in Zundert (bron: RK
          doopboek Groot-Zundert 1733-1779) dochter van Joannes Henricus Sibs en
          Catharina Joannis van Aert. Deze ouders zijn in Zundert getrouwd op
          1735-05-30. Het was het 2e huwelijk van de vader. Henrica had nog een
          zuster. De schrijfwijze Sips of Sibs komt beide voor!!

          Ik hoop dat je iets aan deze gegevens hebt. Het is overigens geen familie
          van mij.

          Groeten,
          Jan Sips
          Malden
> [...]
          je ook deze naam draagt ?
          > Bij voorbaat dank met vriendelijke groeten

        • Dymphie Lobbezoo
          Message 4 of 13 , May 16, 2002
            Beste Jan,
            Bedankt voor je zoekwerk. Ik zal proberen via Henrica ,die doopgetuige was
            te
            ontdekken hoe zij verbonden is met de Dusseldorpen/Disseldorpen, die hun
            wortels in Terheijden en omstreken hadden. Nogmaals bedankt en tot
            wederdienst bereid.
            Groeten Dymphie.
> [...]
            > zuster. De schrijfwijze Sips of Sibs komt beide voor!!
            >
            > Ik hoop dat je iets aan deze gegevens hebt. Het is overigens geen familie

            http://docs.yahoo.com/info/terms/

          • Dymphie Lobbezoo
            Message 5 of 13 , Jul 9, 2002