Re: [Noord-Brabant_Genealogy] GOMMERS

  • Frans en Jannie
    Message 1 of 18 , Mar 5 9:07 AM
      Hallo Ed bedankt voor je reactie, heb jij toevallig ook informatie over de kinderen van HENDRIKUS misschien kan mij dat weer een stapje dichter bij brengen om de gegevens aan elkaar te plakken. Ik heb ook geen idee waar deze Hendrikus is geboren van de fam. Gommers is zo weinig bekent, ik kan nergens geen gegevens halen omdat er geen contact is tussen de families i.v.m vroege scheidingen. Ik hoop dat andere groepsleden ook nog wat info voor mij heeft. m.v.g. Jannie Gommers de Bil
      Message 2 of 18 , Mar 6 4:50 AM
        Hallo Jan-Willem bedankt voor de tip, we hebben gisterenavond al contact met hem gehad.

      • moortje2002
        Message 3 of 18 , Nov 16, 2003
          Hallo Medespeurders, dank zij de bronnen in de ISIS heb ik al heel
          wat aansluitingen kunnen maken in mijn genealogie van de Gommers. Ik
          ben nog op zoek naar informatie over HENDRIKUS GOMMERS geb:? overl:
          `s Hertogenbosch 11-10-1922 Wie waren zijn ouders!! hij is gehuwd op
          3-11-1880 te `s Hertogenbosch met ANNA FRANCINA SCHEEFHALS geb: `s
          Hertogenbosch 5-3-1860 overl: Roosendaal/Nispen 6-3-1912 d.v.
          PETRUS SCHEEFHALS en MARIA VERRIJT.
          m.v.g Frans Gommers
        • moortje2002
          Message 4 of 18 , Aug 18, 2004
            Hallo lijstgenoten, een aantal weken geleden is dank zij deze groep
            een doorbraak gekomen in de genealogie van de Gommersjes. De
            volgende vragen die ik heb zijn.

            HENDRIK JACOB GOMMERS en MARIA JANSSEN.

            HENRIUS GOMMERS en MARIA JOANNIS VAN LIESHOUT.

            JOANNIS HENTICI GOMMERS geb: Veghel 7-10-1751 huwde te Veghel op 31-
            1-1773 met PETRONILLA FRANCISCA CALLARS geb: Veghel 20-10-1746.

            Is er iemand die mij meer over bovenstaande personen kan vertellen??
            Alle info over Gommers is welkom.

            m.v.g. Jannie Gommers-de Bil
          • Jos Lemaire
            Message 5 of 18 , Aug 19, 2004
              Hallo Jannie,

              In mijn familie heb ik ook een Gommers zitten. Ik weet niet of je er iets mee kunt doen. Die familie is vanuit Oss naar Den Haag vertrokken. Volgens mij moeten er nog nakomelingen in Den Haag wonen.

              Groetjes,

              Jos Lemaire (Heerlen)

              I Engelbertus Gommers. Engelbertus trouwde met Johanna van der Heijden.

              Kind van Engelbertus en Johanna:

              1 Antonius Joannes Marinus (Antoon) Gommers, geboren op vrijdag 6 februari 1880 in Oss Volgt II.

              II Antonius Joannes Marinus (Antoon) Gommers is geboren op vrijdag 6 februari 1880 in Oss, zoon van Engelbertus Gommers en Johanna van der Heijden. Antoon is overleden op zondag 4 juni 1961 in Voorburg, 81 jaar oud. Antoon trouwde, 26 jaar oud, op maandag 6 augustus 1906 in Lithoijen met Hendrika (Rieka) Tiemissen, 24 jaar oud. Hendrika is geboren op maandag 5 juni 1882 in Lithoijen, dochter van Petrus Tiemessen en Maria Geertruida Zwarts. Rieka is overleden op vrijdag 28 september 1962 in Den Haag, 80 jaar oud. Zij is begraven te Den Haag.

              Kinderen van Antoon en Rieka:

              1 Toos Gommers Volgt III.
              2 Albert Gommers.

              III Toos Gommers, dochter van Antonius Joannes Marinus (Antoon) Gommers en Hendrika (Rieka) Tiemissen. Toos trouwde met Nico Vaassen.

              Message 6 of 18 , Aug 19, 2004
                Hallo Jos bedankt voor de informatie, ik zal deze info opslaan in mijn
                archief.

                m.v.g. Jannie Gommers-de Bil

> [...]
                >

                > III Toos Gommers, dochter van Antonius Joannes Marinus (Antoon) Gommers
                en Hendrika (Rieka) Tiemissen. Toos trouwde met Nico Vaassen.

                Service.

              • jwvangils
                Message 7 of 18 , Aug 19, 2004
[...]

                  Er bestaat een boek over Gommers, geschreven door Jacques en Paul Gommers.
                  Ze zijn uitgegaan van de stamvader Symon Gomaert uit Zundert rond 1600. Ook
                  takken uit Veghel komen aan bod, zij het niet in de door jou genoemde
                  periodes, maar ze zullen ongetwijfeld met elkaar van doen hebben gehad.

                  Paul Gommers woont (of woonde) Chopinlaan 12 in Rosmalen. Het boekje is
                  uitgegeven op 6 januari 1987.

                  Vriendelijke groetjes,
                  Jan-Willem van Gils

                • moortje2002
                  Message 8 of 18 , Feb 14, 2005
                    Hallo lijstgenoten, wie kan mij verder helpen met de volgende
                    personen.
                    HENDRIK JACOB GOMMERS met MARIA JANSSEN zij vertrokken op 18-3-1747
                    van Veghel naar Schiedam met hun drie kinderen, dit is het enige wat
                    ik van dit echtpaar weet, wie kan mij meer over hen vertellen!

                    HENRICUS GOMMERS met MARIA JOANNIS VAN LIESHOUT zij lieten te Veghel
                    dopen: JACOBUS 23-7-1738 peter= Joannes Gommers meter= Joanna
                    Aldenhuijsen.
                    MARIA ANNA 21-10-1739 peter= Joannes van Lieshout meter= Anna
                    Maria Gommers.
                    GERARDUS GOMMERS 15-8-1742 peter= Joannes K(G)ommers meter=
                    Aldegondis Verhoeven.
                    Wie kan mij meer vertellen!

                    m.v.g. Frans Gommers
                  • moortje2002
                    Message 9 of 18 , Feb 15, 2005
                      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "moortje2002"
                      <dezebravink@z...> wrote:

> [...]
                      > Maria Gommers.
                      > GERARDUS GOMMERS 15-8-1742 peter= Joannes K(G)ommers meter=

                    • Frans Gommers
                      Message 10 of 18 , Mar 12 9:52 AM
                        Hallo lijstgenoten, afgelopen dinsdag naar het archief in Veghel geweest om te trachten wat meer te vinden over de fam. Gommers. Gelukkig was de reis vanuit Goes niet voor niets en met de aanvullingen die ik heb gevonden, wil ik nog eens proberen of iemand mij weer een stukje verder kan helpen.

                        HENRICUS JACOB(I) JAN GOMMER geb: Erp ± 1714 hij huwde te Veghel 27-10-1737 (gezin nr: 2900 ) met MARIA JOANNIS (JANS) VAN LIESHOUT Geb: Veghel ± 1715.

                        Kinderen uit dit huwelijk:

                        JACOBUS VEGHEL 23-7-1738 Getuige: Joannes Gommers en Joanna Aldenhuijsen
                        MARIA ANNA VEGHEL 21-10-1739 Getuige: Joannes van Lieshout en Anna Maria Gommers
                        GERARDUS VEGHEL 15-8-1742 Getuige: Joannes Gommers en Aldegondis Verhoeven
                        JOANNES VEGHEL 7-10-1751 Getuige: Joannes Lamberti van de Ven en Anna Maria Gommers
                        JACOBUS VEGHEL 31-3-1754 Getuige; Petrus van Lieshout en Gertrudis Joannes van de Ven

                        Mijn vragen zijn: wie waren de ouders van Henricus en Maria van Lieshout? In het trouwboek stonden geen ouders vermeld, kan ik deze info eventueel elders vandaan halen bijv; huwelijkse bijlage als die er waren??
                        Zou het mogelijk zijn dat er tussen 1742 en 1751 nog kinderen zijn geboren maar misschien in een andere plaats, omdat er ruim 9 jaar tussen zit??
                        Als ik de doopgetuige bekijk zou het dan zo kunnen zijn dat Joannes Gommers en Anna Maria Gommers een broer/zus van Henricus is, ik weet niet hoe de doopgetuigen binnen het Rooms Katholieke geloof werden gekozen??
                        Is er iemand die mij meer kan vertellen over de doopgetuigen Gommers???

                        Alle info over Gommers en eventuele tips om te zoeken zijn welkom.

                        m.v.g. Frans Gommers

                      • linmaas
                        Message 11 of 18 , Mar 13 2:21 AM
                          Hallo Frans,

                          Ik heb wel een Fam. Gommers uit Heumen en Malden als je graag deze
                          gegevens hebt wil ik ze wel op de lijst zetten.

                          Anny

                          Message 12 of 18 , Mar 13 4:24 AM
                            Hallo Anny bedankt voor je reactie en ik heb uiteraard intresse in deze
                            familie.

                            m.v.g. Frans Gommers

                            > Ik heb wel een Fam. Gommers uit Heumen en Malden als je graag deze
                            > gegevens hebt wil ik ze wel op de lijst zetten.
                            >
                            > Anny
                          • linmaas
                            Message 13 of 18 , Mar 14 4:43 AM
                              Hallo Frans,
                              Kijks eens op http://www.gennet.nl/gommers/frame3.htm daar heb ik
                              nog meer Gommers gevonden als ik in mijn stamboomonderzoek heb.

                              Groetjes Anny

                            • Frans Gommers
                              Message 14 of 18 , Mar 14 10:14 AM
                                Hallo Anny bedankt voor deze site. Heb al een mailtje gedaan en nu maar

                                groetjes Frans