Schransmans-Verstappen

  • vanbr8
    Message 1 of 1 , Apr 18, 2014
      Beste medespeurders,
      Ik loop vast: op 19 sept 1776 wordt in Lier (Belgie) gedoopt Jan Frans Schransmans. Jan Frans zijn ouders zijn Adrianus Schransmans en Dijmphna Verstappen. Adrianus komt waarschijnlijk uit Alphen, Riel of misschien Gilze (daar komen vrijwel alle Schransmansen vandaan). Nu doe ik al jaren onderzoek naar de familie Schransmans (ben er zelfs met eentje getrouwd!), maar deze Adrianus kan ik niet vinden. Dus heb ik de volgende vragen:
      • wie zijn de ouders van Adrianus?
      • wie is Dijmphna Verstappen, komt ze misschien uit Lier?
      • wanneer zijn Adrianus en Dijmphna getrouwd?
      • Jan Frans is getrouwd met Marie Therese de Winter, wie is deze Marie Therese? (zij hebben samen een dochter gekregen: Johanna Maria die gedoopt en overleden is in Lier)
      Alle suggesties zijn van harte welkom!!!!