Volkstellingen 1796

  • fb347144@skynet.be
    Message 1 of 1 , Apr 18, 2014

      Beste allemaal,

      ik ben nu ongeveer een jaartje bezig met het opzetten van een website die transcripties bevat van de volkstellingen van 1796 en deze begint al wat vorm te krijgen.
      ikzelf focus mij vooral op Belgisch Limburg maar ook andere provincies kunnen aan bod komen.

      Ik kan uiteraard ook hulp gebruiken want er bestaan reeds veel transcripties  en dubbel werk is altijd 1 keer werk teveel.
      Hiermee wil ik u in de eerste plaats uitnodigen om eens een bezoekje te brengen op de website en hopelijk heeft u er wat aan.
      Ook wil ik een oproep doen aan iedereen die een transcriptie heeft gemaakt van een volkstelling van 1796; heeft u een transcripties gemaakt en u wil die delen
      mag u me steeds contacteren met een excel-sheet, PDF, word-document... of zelfs een link en deze zullen dan geplaatst worden met vermelding van uw naam. Enkele mensen hebben mij zo al geholpen waarvoor mijn dank.

      Ook vragen opmerkingen en verbeteringen zijn altijd welkom
      de website staat in dienst van de genealogie en heeft geen enkel winstoogmerk

      https://sites.google.com/site/volkstellingen1796/startpagina

      met vriendelijke groet
      Tom