Brieven boven water (serie van de KRO)

  • Dymphie Lobbezoo
    Message 1 of 3 , Oct 20, 2013

      Beste speurders,

      Ik ben op zoek naar Dingeman van Dusseldorp (Disseldorp) geboren 01.10.1802 in Waspik gehuwd met Anna Elisabeth Brasseler op 16.02.1829 te Breda. Hij overlijdt in 1839 in een ziekenhuis op Curacao - was meesterkuiper aan boord van de oorlogsbrik  DE VALK.

      Zijn erfgenamen waren zijn vrouw Anna Brasseler - zijn moeder Maria Wijdemans - broer Josephus en zuster Adriana van Dusseldorp (Disseldorp). Aan soldij ontvangen zij totaal f.289,82 dat gedeeld moet worden. In Rotterdam wordt op 10.04.1839 onder nr.2316 een akte opgemaakt waarin staat : Overleden op het eiland Curacao. Ik vraag me af (bij het zien van bovengenoemde serie) of hij ook brieven naar huis geschreven heeft,  die nooit aangekomen zijn.

      Wie weet waar ik hierover informatie kan inwinnen ?
      Bij voorbaat dank
      Dymphie Lobbezoo-van Disseldorp

    • Arie Bos
      Message 2 of 3 , Oct 20, 2013

        Als die serie gaat over de in een Engels archief gevonden brieven, waar ook een website van bestaat overigens, dan heb je er niks aan. Want die brieven zijn allemaal uit een relatief korte periode in de 18e eeuw.

        Arie

        Message 3 of 3 , Oct 21, 2013

          Dymphie,

          ook al vind je niets, de site van 'Brieven als buit' is een interessante! Je ziet er de originelen en de transcripties.

          Let bij het zoeken goed op dat je een vorige zoekopdracht verwijderd, m.n. bij sender en addressee.

          Gr.

          Peter