Cornelis Swinkels x Maria Gertruida Klingen/Klinger

  • Fr@ns Krom
    Message 1 of 4 , Sep 28, 2013
      Beste medezoekers,

      Wie kan mij helpen aan meer gegevens van bovengenoemd echtpaar, kinderen en hun voorouders ?

      Wat ik heb gevonden is dat ze in Boxtel zijn getrouwd op 11-2-1787. Ook heb ik 1 dochter gevonden, Johanna Swinkels, geb 29-12-1792 te Boxtel en overleden op 2-1-1861 te Wieringen (NH)

      Wie weet meer ?

      Met vriendelijke groet.
      Frans Krom
    • Wilbert Steenbakkers
      Message 2 of 4 , Sep 29, 2013
        Hoi Frans,

        in mijn reconstructie van Boxtel en Liempde heb ik dit gezin ook. En het is een lastig gezin.
        Dit is wat ik heb:

        “Jouw” Johanna blijkt eigenlijk Cornelia te heten. Bij haar huwelijk met Joannes Nijemaijer te Medemblik 21-3-1813 heet ze ook Cornelia.
        Joannes wordt als Joannes Nijmijer RK gedoopt Rossum (Overijssel) 1-5-1788. Hier wordt zijn moeder Euphemia Olde Schepper ipv Fenna Roestenburg genoemd.

        Verder:
        Cornelis Swinkels, gedoopt Boxtel RK 14-5-1743 als Cornelius Swenkels, begraven Boxtel 16-5-1792, zoon van Joannes Swinkels en Mechtildis Voets
        x Boxtel RK 11-2-1787, getuigen Adrianus van Hoek en Gerarda Hansbergen (deze 2 personen treden heel vaak op als getuigen, dus (waarschijnlijk) geen familie, maar “vaste” getuigen)
        en Boxtel Schepen 11-2-1787 (ondertrouw 13-1)
        Maria Gertrudis Klingen, geboren te Stramproij (Limburg), begraven Nijmegen (Nederduits Hervormd) “van stadswege” 2-6-1809, laat 2 kinderen na, dochter van Antonius en Wilhelmina Roefs.

        Kinderen (alles RK):
        - “een kind van Cornelis Swinkels”, begraven Boxtel 1-12-1787
        - Joannes Swinkels, gedoopt Boxtel 20-5-1790, doopheffers:Joannes Klingen en Catharina Swinkels
        - Cornelia Swinkels, gedoopt “posthuma”29-12-1792, doopheffers: Wilhelmus Swinkels en Joanna Maria Dirix, dit is dus de “Johanna” die je zoekt

        Alle aktes zijn bekeken. Ik kom geen andere kinderen tegen in Boxtel of Gemonde (viel tot 1996 voor een deel onder Boxtel).

        Aanvullende gegevens:
        In Boxtel woont rond dezelfde tijd een Joanna Maria Klingen, gedoopt Stramproij (Limburg) 14-7-1769, overleden Boxtel 4-1-1852, zij is een zus van Maria Gertrudis.
        Deze Joanna Maria is getrouwd met Peter Dircx. Mogelijk is zij dus de Joanna Maria Dirix die doophefster is bij de doop in 1792.
        Bij de doop van hun kinderen treden o.a. op als doopheffers: Maria Gertrudis Swinkels (!) en Joannes Swinkels (!)

        Groet,
        Wilbert Steenbakkers

        Message 3 of 4 , Sep 29, 2013
          Frans,

          aanvulling (vergeten in de tekst te zetten): Maria Gertrudis Klingen is gedoopt 21-5-1765.

          Wilbert

          Message 4 of 4 , Sep 29, 2013
            Hallo Wilbert,

            Heel vriendelijk bedankt, kan ik zeker weer mee verder.

            Met vriendelijke groet.
            Frans Krom