Paul van Beek

  • Mis Poes
    Message 1 of 2 , Jul 31, 2013
      Dag Allemaal

      Ik ben niet alleen bezig met de genealogie van mijn vader, Paul van Beek, maar ook met zijn levensverhaal.

      Tijdens WOII verbleef mijn vader geruime tijd in Brussel en dronk daar een biertje in hotel/cafe de Telegraaf. De eigenaar was heel prettig en maakte altijd een praatje. Het lag vlak bij het station Noord Statie. Er kwamen ook regelmatig Hollanders om een nachtje te overnachten. Hij kreeg daar contact met de heer Poppeliers uit Rotterdam. Hij had een huis op het kanaaleiland Jersey Volgens zijn zeggen was hij kunsthandelaar Hij kwam regelmatig en altijd op vrijdag avond in gezelschap van een paar medewerkers en had een vaste kamer in het hotel. Mijn vader kwam ook in het café van de familie Braeckmans in Vilvoorde: 'in den soeten inval' En had daar contact met Marquerite.

      Om het verhaal over mijn vader compleet te krijgen zoek ik het antwoord op de volgende vragen:

      Kent iemand dit Hotel/café de Telegraaf? Zijn er foto's van? Wie weet de naam van de eigenaar? Wie kent de heer Poppeliers, die in het verzet gezeten heeft en heeft meer gegevens over hem? Zijn er foto's van het café in Vilvoorde? Welke rol speelde het café in het verzet?

      Deze vraag heb ik al uitgezet bij de Brussel-group maar daar geen antwoord gekregen.

      Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
      Marianne
      Den Haag-Nederland
    • George Danen
      Message 2 of 2 , Aug 1, 2013
        Ik w eet nog heel goet dat bij de undergronste was er een persoon bij de
        naam ogf te wel een bijnaam poppierke en ook popepelier ik heb zelf nog
        met hem naar duitsland geweest voor spion werk uitvinden waar het de
        duitse leger in 1944 rond spannemounde door gegeven aan de engelse
        geheime dienst Als je mij een photo over stuured dan is de lumosity
        compleet