Nicolaus Jansen Vondervoort Gemert voor 1700

  • Gerard Gasthuis
    Message 1 of 3 , Jul 10 3:26 AM
      In mijn gegevens heb ik het volgende echtpaar.

      Nicolaus Janssen gehuwd met Adriana Jacobs Gemert 22-07-1681
      Nicolaus zou zijn begraven op 19-05-1693.
      Kind: Jacoba, Gemert 09-07-1685. get. Laurentius Wouters, Anna NN en Gerardus Verperssen
      Agnes, 08-12-1687 Gemert Get. Joannes Jacobs, Maria Peters van der Voort, vrouw van Petrus Jacobs en Elizabeth van Zelant
      Franciscus, 04-10-1690 Gemert Get. Theodorus Ariens, Henrica Janssen en Hubertus Jacobs Horenbeckx, Anna weduwe van Jacobus Ariens
      Joannes, 14-08-1693 Gemert Get. Cornelius Adriaens, Joanna Janssen vrouw van Casper Gerits, Joannes Jacobs en Wilhelmina Driessen, vrouw van Franciscus Janssen Thonis van Beeck

      Ik ben al jaren op zoek naar de ouders van deze Nicolaus. Tot op heden vruchteloos.

      Zijn zoon Franciscus Claassen huwde als Vondervoort op 30-10-1714 te Gemert met Cornelia Simons Gerit Joosten.

      Ik heb tevergeefs gezocht naar verbindingen met Vondervoort. Ik weet ook niet of die er zijn.

      Mogelijke ouders van Nicolaus:
      Joannes Gerardi Georgij en Catharina Jacobs Sebastiani gehuwd Gemert 06-01-1638
      Bij huwelijk heette Catharina "van Beeck"
      Joannes gedoopt 05-12-1609 als zn van Gerardus Georgij
      Kind: Nicolaus, 06-12-1646 Gemert Get. Anselmus Petri Verhofstadt en Ludgardis Joannes Theodori

      Joannes Michaelis (Joannes Walteri)en Helena. Gehuwd Gemert 24-01-1640
      Gehuwd als Joannes Michaelis en Helwiga Joannes Godefridi
      Nicolaus, 06-02-1659 Gemert. Get. Anthonius Zeelants (gehuwd met Maria Wilhelmi Lamberti) en Magdalena Joannis Gruijters (gehuwd met Joannes Theodorus van Duijhoven)

      Joannes Nicolai (Joannis) (Stiphout) en Heilwiga (Helena) Thomae Pauli. Gehuwd Gemert 18-10-1644.
      Helena was de 3e getuige bij de doop van Joannes op 26-03-1671. Zn van Jacobus Adriaens en Anna. Als 2e getuige werd Antonia Joannis Claessen genoemd dv van Helena en Joannes.
      De gezochte Nicolaus Janssen was gehuwd met een andere dochter van Jacobus en Anna n.l. Adriana .
      Kinderen:
      Antonia, ged 25-03-1648 Gemert. Get. Willebrordus Joannis Willibrordi, Helena NN en Gerardus Jacobi
      Thomas, ged 19-11-1645 Gemert. Get. Artnoldus Anthonij en Elisabetha Adriana Joannes

      Kunnen jullie mij verder helpen in mijn zoektocht. Zijn er ergens aanknopingspunten?

      Elke mogelijk aanknopingspunt is welkom.

      Ook zou ik graag in contact willen komen met anderen die hier ook naar zoeken.

      Bij voorbaat mijn dank voor jullie reactie.

      Met vriendelijke groet,

      Gerard Gasthuis
    • Guus van Deurzen
      Message 2 of 3 , Jul 10 8:53 AM
        Beste Gerard,

        Ik ben heel Gemert in kaart aan het zetten (van de DTB 22.000 personen
        gedoopt, moet ik er nog ongeveer 1.200), maar ook bij hem weet ik het (nog)
        niet.

        Hij komt volgens mij niet uit Gemert.

        Hij heeft nog wel een zus Joanna welke op 03-05-1685 te Gemert trouwt met
        Caspar Gerardus Casparis

        3 kinderen van Nicolaus trouwen, enkel Agnes heb ik nog niet kunnen
        achterhalen

        Zijn vrouw Adriana Jacobus (Deckers) heb ik wel, en zij hertrouwt in 1701.

        Guus van Deurzen.

[...]

        _____

        Geen virus gevonden in dit bericht.
        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
        Versie: 2013.0.3349 / Virusdatabase: 3204/6477 - datum van uitgifte:
        07/09/13

      • rijpelberg2002
        Message 3 of 3 , Sep 2, 2013
          Hebben Wim Jagers en Willy Ivits van de Gemertse Heemkundekring niet alles al uitgezocht en in gezinnen bijeen gebracht? Ik dacht dat ze hier in 1993 al over beschikten.

          Hans Vogels
          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, <noord-brabant_genealogy@yahoogroups.com> wrote:
          Beste Gerard, Ik ben heel Gemert in kaart aan het zetten (van de DTB 22.000 personen gedoopt, moet ik er nog ongeveer 1.200), maar ook bij hem weet ik het (nog) niet. Hij komt volgens mij niet uit Gemert. Hij heeft nog wel een zus Joanna welke op 03-05-1685 te Gemert trouwt met Caspar Gerardus Casparis 3 kinderen van Nicolaus trouwen, enkel Agnes heb ik nog niet kunnen achterhalen Zijn vrouw Adriana Jacobus (Deckers) heb ik wel, en zij hertrouwt in 1701. Guus van Deurzen. Van: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com [mailto: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com ] Namens Gerard Gasthuis Verzonden: woensdag 10 juli 2013 12:26 Aan: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com Onderwerp: [Noord-Brabant_Genealogy] Nicolaus Jansen Vondervoort Gemert voor 1700 In mijn gegevens heb ik het volgende echtpaar. Nicolaus Janssen gehuwd met Adriana Jacobs Gemert 22-07-1681 Nicolaus zou zijn begraven op 19-05-1693. Kind: Jacoba, Gemert 09-07-1685. get. Laurentius Wouters, Anna NN en Gerardus Verperssen Agnes, 08-12-1687 Gemert Get. Joannes Jacobs, Maria Peters van der Voort, vrouw van Petrus Jacobs en Elizabeth van Zelant Franciscus, 04-10-1690 Gemert Get. Theodorus Ariens, Henrica Janssen en Hubertus Jacobs Horenbeckx, Anna weduwe van Jacobus Ariens Joannes, 14-08-1693 Gemert Get. Cornelius Adriaens, Joanna Janssen vrouw van Casper Gerits, Joannes Jacobs en Wilhelmina Driessen, vrouw van Franciscus Janssen Thonis van Beeck Ik ben al jaren op zoek naar de ouders van deze Nicolaus. Tot op heden vruchteloos. Zijn zoon Franciscus Claassen huwde als Vondervoort op 30-10-1714 te Gemert met Cornelia Simons Gerit Joosten. Ik heb tevergeefs gezocht naar verbindingen met Vondervoort. Ik weet ook niet of die er zijn. Mogelijke ouders van Nicolaus: Joannes Gerardi Georgij en Catharina Jacobs Sebastiani gehuwd Gemert 06-01-1638 Bij huwelijk heette Catharina "van Beeck" Joannes gedoopt 05-12-1609 als zn van Gerardus Georgij Kind: Nicolaus, 06-12-1646 Gemert Get. Anselmus Petri Verhofstadt en Ludgardis Joannes Theodori Joannes Michaelis (Joannes Walteri)en Helena. Gehuwd Gemert 24-01-1640 Gehuwd als Joannes Michaelis en Helwiga Joannes Godefridi Nicolaus, 06-02-1659 Gemert. Get. Anthonius Zeelants (gehuwd met Maria Wilhelmi Lamberti) en Magdalena Joannis Gruijters (gehuwd met Joannes Theodorus van Duijhoven) Joannes Nicolai (Joannis) (Stiphout) en Heilwiga (Helena) Thomae Pauli. Gehuwd Gemert 18-10-1644. Helena was de 3e getuige bij de doop van Joannes op 26-03-1671. Zn van Jacobus Adriaens en Anna. Als 2e getuige werd Antonia Joannis Claessen genoemd dv van Helena en Joannes. De gezochte Nicolaus Janssen was gehuwd met een andere dochter van Jacobus en Anna n.l. Adriana . Kinderen: Antonia, ged 25-03-1648 Gemert. Get. Willebrordus Joannis Willibrordi, Helena NN en Gerardus Jacobi Thomas, ged 19-11-1645 Gemert. Get. Artnoldus Anthonij en Elisabetha Adriana Joannes Kunnen jullie mij verder helpen in mijn zoektocht. Zijn er ergens aanknopingspunten? Elke mogelijk aanknopingspunt is welkom. Ook zou ik graag in contact willen komen met anderen die hier ook naar zoeken. Bij voorbaat mijn dank voor jullie reactie. Met vriendelijke groet, Gerard Gasthuis _____ Geen virus gevonden in dit bericht. Gecontroleerd door AVG - www.avg.com Versie: 2013.0.3349 / Virusdatabase: 3204/6477 - datum van uitgifte: 07/09/13 [Non-text portions of this message have been removed]