Re: van de Kieboom

  • cvdberghtnz
    Message 1 of 11 , Jul 2, 2013
      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "cvdberghtnz" <cvdberghtnz@...> wrote:

> [...]
      > 6. Adriana van den Hout[V][M], ged. RK te Zevenbergen op 2 dec 1729 (getuige: patrinus Cornelius Wateringhs, matrina Cornelia van Nienevelt).
      > 7. Cornelis van den Hout[V][M], ged. RK te Zevenbergen op 9 mrt 1731 (getuigen: Cornelius Waterinckx en Cornelia Nienevelt), begr. te Rotterdam op 14 nov 1774
      > 8. Everardus van den Hout[V][M], ged. RK te Zevenbergen op 1 dec 1732 (getuigen: ambo absentes Adam Jacobs Verdaes en Petronilla Adriaenssen van den Hout, suscepit corum loco Dingna Willemsse).
      >
      > Ik zoek de gegevens van Elisabeth van den Kieboom

      e vraag is met een privé-mail beantwoord
    • Arie Bos
      Message 2 of 11 , Jul 2, 2013
        > vraag is met een privé-mail beantwoord

        Tja, daar heeft de rest van de groep dus niets aan. Ik kan mij voorstellen
        dat je zaken van nog levende personen via privé mail verstrekt, maar in dit
        geval slaat het nergens op.

        Jammer, gemiste kans dus,

        Arie

> [...]
        >
        > Ik zoek de gegevens van Elisabeth van den Kieboom

        e vraag is met een privé-mail beantwoord

      • Frans Roelvink
        Message 3 of 11 , Jul 2, 2013
          Ben ik helemaal mee eens!
          Zelf denk ik bij deze familienaam dat er mogelijk een verre link met een familie van de Kieboom uit Chaam zou kunnen zijn, maar er zijn meerdere families van de Kieboom, zonder dat er een samenhang bestaat met de familie uit Chaam.
          Samen bereiken we meer in onze hobby.

          Groetjes

          Frans Roelvink

> [...]
          >
          > Ik zoek de gegevens van Elisabeth van den Kieboom

          e vraag is met een privé-mail beantwoord

        • Hans
          Message 4 of 11 , Jul 2, 2013
            Ik heb misschien een spoor: het 8ste kind Everardus had als doopgetuige Adam Jacobs Verdaes. Deze Adam was gehuwd met Alegundis Peeters van den Kieboom. Zus van Elisabeth? Als dit zussen zijn, zijn de ouders van Elisabeth: Petrus Janssen van den Kieboom en Helena Jacobs Jansen. Al hun kinderen zijn gedoopt in Oosterhout, maar Elisabeth past er eigenlijk niet tussen??!! Dus......
            Gr. Hans van Bragt

            Message 5 of 11 , Jul 2, 2013
              Ik ben misschien te snel geweest. De hieronder genoemde Petrus Janssen van den Kieboom was eerder gehuwd met Marij Laurijsse Jansen. Hun dochter Elisabeth Barbara werd gedoopt in Dongen op 4 dec 1693. Is dit misschien de gezochte Elisabeth?

              Gr. Hans van Bragt

              Message 6 of 11 , Jul 3, 2013
                Hallo Hans,

                Misschien inderdaad een aantrekkelijk spoor. Zelf heb ik naar Eva Bastiaans van Dongen gekeken, een van de andere doopgetuigen.
                En die komt voor als moeder bij een doop in Oosterhout.
                Op 21-02-1689 wordt daar gedoopt: Cornelis, zoon van Arnoldus Corneli Nicolai en Eva Sebastiani van Dongen, met als doopgetuigen Simon Sebastiani van Dongen en Elisabeth Petri Schalcke
                Nu hoeft dit uiteraard niet veel te zeggen, het is ook hier iets van dat het zou kunnen, zonder dat het concreet is bewezen, dat de ene Eva Bastiaans van Dongen dezelfde is als de andere Eva Bastiaans van Dongen, maar toch.
                In Dongen en Oosterhout komt de familie van de Kieboom al wat langer voor. In de zeventiende eeuw kom ik verschillende dopen te Oosterhout tegen, waarbij een van de Kieboom moeder is, of doopgetuige.

                Groetjes

                Frans Roelvink

                Message 7 of 11 , Jul 3, 2013
                  Ha Frans,

                  Ik heb even in mijn gegevens gekeken en alle Kieboom getuigen zijn Elisabeth's vader en broers. Dus ik ga er van uit dat Elisabeth Barbara de door jou gezochte Elisabeth is. Vader dus Petrus Janse en moeder Marij Laurijsse Janse.

                  Gr. Hans

                  Message 8 of 11 , Jul 3, 2013
                    Beste allemaal,

                    Allemaal bedankt voor het meedenken.

                    Ik ga er vanuit dat Elisabeth Barbara van de Kieboom de goede is. Als notitie heb ik erbij gezet ouders op grond van doopgetuigen.

                    Cor van den bergh

                    Message 9 of 11 , Jul 4, 2013
                      Hallo Hans en meelezers,

                      Even terugkomend op Eva Bastiaans van Dongen, waarbij ik wil benadrukken, dat het volgende slechts speculatief is, niet bewezen en een mogelijke veronderstelling zou kunnen zijn van mijn kant. Ik kijk dus even niet naar de familie van de Kieboom, maar naar de familie van den Hout.
                      Zoals eerder aangegeven, komt Eva Bastiaanse van Dongen voor als moeder van een kind, gedoopt in Oosterhout:
                      Op 21-02-1689 wordt daar gedoopt: Cornelis, zoon van Arnoldus Corneli Nicolai en Eva Sebastiani van Dongen.
                      Stel dat genoemde Arnoldus Corneli Nicolai uit het plaatsje Den Hout zou komen. Voor wie dat niet weet te liggen, dat kun je vinden tussen Oosterhout en Terheijden. Het was in die tijd nog zo, dat er geen vaste achternamen in gebruik waren, dus zou Arnoldus Cornelis Nicolai bij een verhuizing naar elders de toenaam van Den Hout hebben gekregen. Een toenaam, die zich ontwikkelde als een achternaam. Op die basis zou dus in bijvoorbeeld Klundert Arnoldus Corneli Van den Hout genoemd kunnen gaan worden. Zoals aangegeven wordt in Oosterhout een kind gedoopt, Cornelis. Stel nu, dat deze Cornelis identiek zou zijn met de Cornelis Arnoldi (van den Hout), die in Klundert en in Zevenbergen in 1719 trouwt met Elisabeth (Barbara) van de Kieboom, gedoopt in Dongen in 1693? Het past allemaal mooi in elkaar, maar ik herhaal het nogmaals, dit is puur speculatie van mijn kant.

                      Groetjes

                      Frans Roelvink