RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Info over Van Son Catharina en haar ouders

  • aagje_jacoba
    Message 1 of 12 , Jun 17, 2013
      overlijden tweede vrouw van Lambertus

      Overledene Johanna Koolen
      Relatie overledene Lambert Aarts
      Vader overledene Johannes Koolen
      Moeder overledene Elisabeth van Rooij
      Soort registratie overlijdensakte
      Aktenummer 61
      Plaats Sint-Oedenrode
      Datum overlijden 19-06-1848
      Periode 1848
      Deel Overlijdensregister 1848
      Toegangsnr. 50
      Inv.nr. 5596

      ________________________________

      Van: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com namens koenraadcuypers@...
      Verzonden: ma 17-6-2013 4:36
      Aan: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: [Noord-Brabant_Genealogy] Info over Van Son Catharina en haar ouders

      Dag mede speurders,

      Ik loop vast op het volgende :
      Uit de geboorteakte te Liempde van Aerts Arnoldina op 28-6-1779 als ook haar overlijdensakte te Veghel op 28-01-1839 waren haar ouders Aerts
      Lamberti en Van son Catharina (Joannis).
      Ik zoek de gegevens van de moeder Van Son Catharina (vooral de doop , eventueel de trouw en overlijden) .

      Bedankt

      Koenraad

    • aagje_jacoba
      Message 2 of 12 , Jun 17, 2013
        Bruidegom Lambertus van de Rijt
        Geboorteplaats Schijndel
        Geboortedatum 15-08-1813
        Vader bruidegom N.N.
        Moeder bruidegom Catharina van de Rijt
        Bruid Catharina Aarts
        Geboorteplaats Sint-Oedenrode
        Geboortedatum 26-02-1802
        Vader bruid Lambert Aarts
        Moeder bruid Johanna Koolen
        Soort registratie huwelijksakte
        Aktenummer 19
        Plaats Sint-Oedenrode
        Datum huwelijk 16-06-1837
        Periode 1837
        Deel Huwelijksregister Sint-Oedenrode 1837
        Toegangsnr. 50
        Inv.nr. 5544

        ________________________________

        Message 3 of 12 , Jun 17, 2013
          Koenraad,

          Schepenhuwelijk Sint Oedenrode 25-4-1779 (Ondertrouw 10-4): http://beeldbank.bhic.nl/index2.php?Itemid=7&option=com_genealogie&task=register_bron&archiefnummer=1449&inventarisnummer=19&cp=192&pp=191

          Lambert Aert Jan Aerts, geboren Sint Oedenrode en wonende te Liempde
          en
          Catharina van Son, geboren te Best en wonende te Sint Oedenrode.

          Catharina is een dochter van een Joannes van Son, mogelijk is dan:
          Kind Catharina van Son
          Geslacht v
          Vader Joannes Joannes van Son
          Moeder Margarita Leonardus van den Nieuwenhuijse
          Getuige 1 Joannes Leonardus van den Nieuwenhuijse
          Getuige 2 Joanna Maria van Son
          Soort registratie doopakte
          Religie RK
          Plaats Best
          Plaats doop Best
          Datum doop 31-03-1751
          Periode 1750-1810
          Deel Rooms-Katholiek doopboek 1750-1810
          Pagina 3v
          Toegangsnr. 8014
          Inv.nr. 2

          Wilbert Steenbakkers
          www.stamboom-Liempde-Boxtel.nl

          Message 4 of 12 , Jun 17, 2013
            Bedankt Anja en Wilbert , dit help mij enorm vooruit.
            Groetjes

            Koenraad

            Verstuurd via Gmail

            Op 18 Jun 2013 om 00:04 heeft "Wilbert Steenbakkers" <willemis@...> het volgende geschreven: