RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Info over Van Son Catharina en haar ouders

  • aagje_jacoba
    Message 1 of 12 , Jun 17, 2013
      https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-10651-17968-93?cc=1831469&wc=10769290

      overlijden dochter 1839

      ________________________________

      Van: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com namens anja4711@...
      Verzonden: ma 17-6-2013 14:46
      Aan: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Info over Van Son Catharina en haar ouders

      https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-10556-39092-6?cc=1831469&wc=10763162

      ________________________________

      Van: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com <mailto:Noord-Brabant_Genealogy%40yahoogroups.com> namens koenraadcuypers@... <mailto:koenraadcuypers%40yahoo.com>
      Verzonden: ma 17-6-2013 4:36
      Aan: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com <mailto:Noord-Brabant_Genealogy%40yahoogroups.com>

      Dag mede speurders,

      Ik loop vast op het volgende :
      Uit de geboorteakte te Liempde van Aerts Arnoldina op 28-6-1779 als ook haar overlijdensakte te Veghel op 28-01-1839 waren haar ouders Aerts
      Lamberti en Van son Catharina (Joannis).
      Ik zoek de gegevens van de moeder Van Son Catharina (vooral de doop , eventueel de trouw en overlijden) .

      Bedankt

      Koenraad

    • aagje_jacoba
      Message 2 of 12 , Jun 17, 2013
        Overledene Lambert Aarts
        Relatie overledene Joanna Koolen
        Vader overledene Aart Aarts
        Moeder overledene Elisabeth van de Mosselaar
        Soort registratie overlijdensakte
        Aktenummer 34
        Plaats Sint-Oedenrode
        Datum overlijden 14-05-1817
        Periode 1817
        Deel Overlijdensregister 1817
        Toegangsnr. 50
        Inv.nr. 5593

        Message 3 of 12 , Jun 17, 2013
          overlijden tweede vrouw van Lambertus

          Overledene Johanna Koolen
          Relatie overledene Lambert Aarts
          Vader overledene Johannes Koolen
          Moeder overledene Elisabeth van Rooij
          Soort registratie overlijdensakte
          Aktenummer 61
          Plaats Sint-Oedenrode
          Datum overlijden 19-06-1848
          Periode 1848
          Deel Overlijdensregister 1848
          Toegangsnr. 50
          Inv.nr. 5596

          ________________________________

          Message 4 of 12 , Jun 17, 2013
            Bruidegom Lambertus van de Rijt
            Geboorteplaats Schijndel
            Geboortedatum 15-08-1813
            Vader bruidegom N.N.
            Moeder bruidegom Catharina van de Rijt
            Bruid Catharina Aarts
            Geboorteplaats Sint-Oedenrode
            Geboortedatum 26-02-1802
            Vader bruid Lambert Aarts
            Moeder bruid Johanna Koolen
            Soort registratie huwelijksakte
            Aktenummer 19
            Plaats Sint-Oedenrode
            Datum huwelijk 16-06-1837
            Periode 1837
            Deel Huwelijksregister Sint-Oedenrode 1837
            Toegangsnr. 50
            Inv.nr. 5544

            ________________________________

            Message 5 of 12 , Jun 17, 2013
              Koenraad,

              Schepenhuwelijk Sint Oedenrode 25-4-1779 (Ondertrouw 10-4): http://beeldbank.bhic.nl/index2.php?Itemid=7&option=com_genealogie&task=register_bron&archiefnummer=1449&inventarisnummer=19&cp=192&pp=191

              Lambert Aert Jan Aerts, geboren Sint Oedenrode en wonende te Liempde
              en
              Catharina van Son, geboren te Best en wonende te Sint Oedenrode.

              Catharina is een dochter van een Joannes van Son, mogelijk is dan:
              Kind Catharina van Son
              Geslacht v
              Vader Joannes Joannes van Son
              Moeder Margarita Leonardus van den Nieuwenhuijse
              Getuige 1 Joannes Leonardus van den Nieuwenhuijse
              Getuige 2 Joanna Maria van Son
              Soort registratie doopakte
              Religie RK
              Plaats Best
              Plaats doop Best
              Datum doop 31-03-1751
              Periode 1750-1810
              Deel Rooms-Katholiek doopboek 1750-1810
              Pagina 3v
              Toegangsnr. 8014
              Inv.nr. 2

              Wilbert Steenbakkers
              www.stamboom-Liempde-Boxtel.nl

              Message 6 of 12 , Jun 17, 2013
                Bedankt Anja en Wilbert , dit help mij enorm vooruit.
                Groetjes

                Koenraad

                Verstuurd via Gmail

                Op 18 Jun 2013 om 00:04 heeft "Wilbert Steenbakkers" <willemis@...> het volgende geschreven: