Info over Van Son Catharina en haar ouders

  • koenraadcuypers
    Message 1 of 12 , Jun 16, 2013
      Dag mede speurders,

      Ik loop vast op het volgende :
      Uit de geboorteakte te Liempde van Aerts Arnoldina op 28-6-1779 als ook haar overlijdensakte te Veghel op 28-01-1839 waren haar ouders Aerts
      Lamberti en Van son Catharina (Joannis).
      Ik zoek de gegevens van de moeder Van Son Catharina (vooral de doop , eventueel de trouw en overlijden) .

      Bedankt

      Koenraad
    • aagje_jacoba
      Message 2 of 12 , Jun 17, 2013
        Je zou via de huwlijks bijlage van hun zoon haar overlijden kunnen vinden

        Je kan de akte inzien op www.genver.nl

        noord brabant aanklikken en dan de plaatsnaam aanklikken.

        Bruidegom:
        Johannes Aarts <https://owa.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/Johannes+++Aarts>
        Geboorteplaats:
        Liempde
        Geboortedatum:
        donderdag 14 november 1782

        Vader bruidegom:
        Lambertus Aarts <https://owa.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/Lambertus+++Aarts>

        Moeder bruidegom:
        Catharina van Son <https://owa.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/Catharina++van+Son>

        Bruid:
        Poulina Vervoort <https://owa.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/Poulina+++Vervoort>
        Geboorteplaats:
        Sint-Oedenrode
        Geboortedatum:
        zondag 10 augustus 1783

        Vader bruid:
        Adriaan Vervoort <https://owa.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/Adriaan+++Vervoort>

        Moeder bruid:
        Anna van Kleef <https://owa.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/Anna++van+Kleef>

        Gebeurtenis:
        Huwelijk
        Datum:
        vrijdag 16 februari 1821

        Documenttype:
        BS Huwelijk <https://owa.kpnmail.nl/stambomen-bouwen/wegwijzer-brongebruik/burgerlijke-stand/huwelijksaktes/>
        Erfgoedinstelling:
        Brabants Historisch Informatie Centrum <https://owa.kpnmail.nl/over-ons/deelnemersoverzicht/deelnemer/28> Brabants Historisch Informatie Centrum<https://owa.kpnmail.nl/OrganizationLogoHandler.axd?size=detail&id=28>
        Plaats instelling:
        's-Hertogenbosch
        Collectiegebied:
        Noord-Brabant
        Archief:
        50
        Registratienummer:
        5542
        Documentnummer:
        1
        Registratiedatum:
        Plaats:
        Sint-Oedenrode

        ________________________________

        Message 3 of 12 , Jun 17, 2013
          https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-10556-29004-65?cc=1831469&wc=10762386

          image 3 plus 4 staat overlijden moeder.

          ________________________________

          Message 4 of 12 , Jun 17, 2013
            https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-10556-39092-6?cc=1831469&wc=10763162

            overlijden vader. vader is hertrouwd na ovelijden moeder

            moeder begraven 30 september 1786 te liempde

            ________________________________

            Message 5 of 12 , Jun 17, 2013

              Message 6 of 12 , Jun 17, 2013
                https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-10651-17968-93?cc=1831469&wc=10769290

                overlijden dochter 1839

                ________________________________

                Message 7 of 12 , Jun 17, 2013
                  Overledene Lambert Aarts
                  Relatie overledene Joanna Koolen
                  Vader overledene Aart Aarts
                  Moeder overledene Elisabeth van de Mosselaar
                  Soort registratie overlijdensakte
                  Aktenummer 34
                  Plaats Sint-Oedenrode
                  Datum overlijden 14-05-1817
                  Periode 1817
                  Deel Overlijdensregister 1817
                  Toegangsnr. 50
                  Inv.nr. 5593

                  Message 8 of 12 , Jun 17, 2013
                    overlijden tweede vrouw van Lambertus

                    Overledene Johanna Koolen
                    Relatie overledene Lambert Aarts
                    Vader overledene Johannes Koolen
                    Moeder overledene Elisabeth van Rooij
                    Soort registratie overlijdensakte
                    Aktenummer 61
                    Plaats Sint-Oedenrode
                    Datum overlijden 19-06-1848
                    Periode 1848
                    Deel Overlijdensregister 1848
                    Toegangsnr. 50
                    Inv.nr. 5596

                    ________________________________

                    Message 9 of 12 , Jun 17, 2013
                      Bruidegom Lambertus van de Rijt
                      Geboorteplaats Schijndel
                      Geboortedatum 15-08-1813
                      Vader bruidegom N.N.
                      Moeder bruidegom Catharina van de Rijt
                      Bruid Catharina Aarts
                      Geboorteplaats Sint-Oedenrode
                      Geboortedatum 26-02-1802
                      Vader bruid Lambert Aarts
                      Moeder bruid Johanna Koolen
                      Soort registratie huwelijksakte
                      Aktenummer 19
                      Plaats Sint-Oedenrode
                      Datum huwelijk 16-06-1837
                      Periode 1837
                      Deel Huwelijksregister Sint-Oedenrode 1837
                      Toegangsnr. 50
                      Inv.nr. 5544

                      ________________________________

                      Message 10 of 12 , Jun 17, 2013
                        Koenraad,

                        Schepenhuwelijk Sint Oedenrode 25-4-1779 (Ondertrouw 10-4): http://beeldbank.bhic.nl/index2.php?Itemid=7&option=com_genealogie&task=register_bron&archiefnummer=1449&inventarisnummer=19&cp=192&pp=191

                        Lambert Aert Jan Aerts, geboren Sint Oedenrode en wonende te Liempde
                        en
                        Catharina van Son, geboren te Best en wonende te Sint Oedenrode.

                        Catharina is een dochter van een Joannes van Son, mogelijk is dan:
                        Kind Catharina van Son
                        Geslacht v
                        Vader Joannes Joannes van Son
                        Moeder Margarita Leonardus van den Nieuwenhuijse
                        Getuige 1 Joannes Leonardus van den Nieuwenhuijse
                        Getuige 2 Joanna Maria van Son
                        Soort registratie doopakte
                        Religie RK
                        Plaats Best
                        Plaats doop Best
                        Datum doop 31-03-1751
                        Periode 1750-1810
                        Deel Rooms-Katholiek doopboek 1750-1810
                        Pagina 3v
                        Toegangsnr. 8014
                        Inv.nr. 2

                        Wilbert Steenbakkers
                        www.stamboom-Liempde-Boxtel.nl

                        Message 11 of 12 , Jun 17, 2013
                          Bedankt Anja en Wilbert , dit help mij enorm vooruit.
                          Groetjes

                          Koenraad

                          Verstuurd via Gmail

                          Op 18 Jun 2013 om 00:04 heeft "Wilbert Steenbakkers" <willemis@...> het volgende geschreven: