Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Harsi, Harise, Harseij, Hersi of wel Hersig

  • Frans Roelvink
    Message 1 of 3 , May 2, 2013
      Hallo Gerard,

      Misschien moet je eens zoeken in Limburg, Maastricht of Venlo.
      Op 31-07-1765 is te Breda (RK schuilkerk in de Nieuwstraat) ene Maria Magdalena Harsie doopgetuige (meter) bij de doop van het kind Maria Magdalena, dochter van Martinus de Bois uit Maastricht en Anna Elisabeth Pattebaille uit Venlo. De andere doopgetuige was Josephus Charpentier.

      Overigens, de doop in Breda van de door jou genoemde Joannes Antonius Harsi, zoon van Leonardus Harsi en Simona Viellard vond plaats in de RK schuilkerk in de Brugstraat. Doopgetuigen waren Joannes Antonius Swarts en Beatrix van Engelen. Er wordt helaas niet aangegeven waar de ouders vandaan kwamen.

      Groetjes

      Frans Roelvink

      Message 2 of 3 , May 2, 2013
        Hallo Frans,

        Bijzondere dank voor je swift antwoord maar ook voor de aanvullingen mijn oprechte dank !
        Ik waardeer het enorm !

        Niet alleen blijft voor mij Leendert Harsi een raadsel maar ook zijn ega - Simonis (Simon(a)) Juda Viellart (Viellard), welke doet mij denken aan een mogelijke Franse Jodin ??

        Met dank en hartelijke groet uit een zonnig East Sussex,

        Gerard Lemmens