Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Betekenis van 'Stroetman'

  • Ruud Martijn
    Message 1 of 3 , Apr 11, 2013
      hET KAN ZIJN DAT DIT EEN VERBASTERING IS VAN HET OUD MIDDEN nEDERLANS WOORD VOOR sTROOMAN KAN ZIJN.
      nIET ZEKER, MAAR EEN VERMOEDEN.
      kOMT UIT HET BOEK vEDAMS MIDDEN NEDERLANDS HANDWOORDENBOEK.

      rUUD mRTIJN bREDA

      Message 2 of 3 , Apr 13, 2013
        De geintegreerde taalbank
        http://gtb.inl.nl/

        STROET
        Woordsoort: znw.
        Modern lemma: stroet
        — STROETE —, znw., mv. -en.
        In Geld. en de sassische streken van N.-Nederl. een naam voor lagen, moerassigen grond.
        © 2007 INL. Artikel gepubliceerd in 1925.

        met vriendelijke groeten
        Maria Gorissen