Joris Cornelisz van Wijk uit Wijk

  • Remco
    Message 1 of 1 , Mar 3, 2013
      Beste mede ondezoekers,

      Al aantal jaar ben ik opzoek naar de vrouw van Joris Cornelisz van Wijk, hij is geboren circa 1677 in Wijk en tot nu heb ik de moeder van hun 2 zoons Cornelis en Wouter niet kunnen vinden.Waarschijnlijk is Joris rond 1720 hertrouwd met Aertje Bax, en krijgen in 1723 nog een dochter Maeijken.

      Op internet kom ik Jannigje de Waal tegen als moeder van Cornelis en Wouter, maar nergens met een bron vermelding.

      Dat ze Jannigje (Jenneke) heeft geheten kan heel goed, want beide zoons hebben hun oudste dochter de naam Jenneke gegeven.
      Een andere aanwijzing is de naam Wouter, deze naam komt ook voor bij de familie de Waal.

      De vraag is nu weet iemand de bron over deze Jannitje de Waal?

      Met vriendelijke groet,
      Remco van den Heuvel