De mulders Kivits en van Mierlo

  • vanmierlo2000
    Message 1 of 1 , Feb 16, 2013
      Beste Genealogen,
      De discussie Edmond Janssen Kivits – Omgeving Mierlo (Message 19490 e.v.) gelezen hebbende, en in aansluiting op message 18885 e.v. met als onderwerp Hendrick van Mierlo wil ik u graag het volgende voorleggen.
      Lith RA 68 folio 192 (blz. 389) 3 februari 1702 Hendrick Aerts van Mierloo stelt zich borg voor Antoni Marten Kievits.
      Ik ben benieuwd naar de relatie tussen beide.
      De herkomst van Hendrick Aerts van Mierlo is niet bekend. Hij was molenaar ten minste in Geffen, Maren en Alphen a.d. Maas. Zijn zonen molenaar in o.a. in Maren, Hedel, Loon op Zand en Oisterwijk. Zijn zus wordt vermeld als Mechel Arnoldi Dirckx van Mierlo, molenaarsvrouw te Driel en Bokhoven.
      Antoon Kievits is bekend. Hij was molenaar en schepen te Onsenoort en later molenaar te Udenbout, (een Anthony Kievits huurt den molen ,,Mariendael" te Loon op Zand van den graaf van Bokhoven, reg. no.90 Loon op Zand). Hij was gehuwd met Geertruy Cauwenbergh, geboren te Onsenoort in 1650 en was de zoon van Martin Kievits, molenaar te Vlijmen en Jacomijn Mertens van Engelen (bij testeert in 1693, reg. no. 190 Vlijmen). Hij was de kleinzoon van Robert Janszoon Kievits, molenaar in de Millinghe te Vlijmen, gestorven in December 1679 en Jacomijn Aert Jacobs ook in 1679 gestorven.
      Antoon Marten Kivits en Emont Kivits zijn volle neven.
      Omdat ik al zo'n 50 jaar op zoek ben naar de voorouders van deze Hendrick Aertsen van Mierlo kan meer licht op de relatie met hem en Kivits me misschien wat verder helpen.