Re: van Kinderen

  • Hans Vogels
    Message 1 of 7 , Jan 25, 2013
      In Sint-Oedenrode tref je tussen 1550-1700 de familie Der Kinderen aan.

      Hans Vogels

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, Terry van Erp wrote:

      > Hoi Jan,
      > Bedankt voor je aanbod, wat ik zoek zijn gegevens: Gerardus Willems van Kinderen, gehuwd met: 1 de Hoog, 2 Vrolijk, 3 Maetjes, 4 van Bladel.
      >
      > Met vriendelijke groet,
      >
      > Terry van Erp
      >

      > To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
      > From: h.beusekom7@...
      > Date: Fri, 11 Jan 2013 18:52:39 +0100
      > Subject: Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: DTB Waspik

      > Lucas,
      >
      > Elisabeth Sterrenburgh ged. 16/11/1727 in Waspik (Hervormd). Vader: Joost Sterrenburgh en moeder Adriaantie

> [...]
    • Yvonna Both
      Message 2 of 7 , Jan 25, 2013
        ik zag zojuist een vraag over het gezin van Joost Sterrenburg ik heb ook
        een vraag
        Persoonskaart van Joost Sterrenburg
        *Joost Sterrenburg*, zoon van Artus Sterrenburg en Adriaentie Joosten van
        der linden. Hij is gedoopt op maandag 5 mei 1692 in Waspik, N-Brabant.NL.
        Joost is overleden op donderdag 16 augustus 1731 in Waspik, N-Brabant.NL,
        39 jaar oud. Joost trouwde, 24 jaar oud, op zaterdag 29 augustus 1716
        in Waspik,
        N-Brabant.NL met Ariaantje Bax. Ariaantje is een dochter van Hendrik Bax.
        Zij is gedoopt in Waspik, N-Brabant.NL.

        Kan iemand mij helpen met de geboorte/doop datum van Ariaantje Bax

        Hartelijke Bedankt

        Yvonna

        2013/1/25 Hans Vogels <jcp.vogels@...>

> [...]
        >
        > Hans Vogels

        > Kinderen, gehuwd met: 1 de Hoog, 2 Vrolijk, 3 Maetjes, 4 van Bladel.

        *Met vriendelijke groet / With kind regards / Mit freundlichen Gr��en /
        Avec les salutations aimables
        *

        *Yvonna Both Brusik*
        Wpg.Canada
        Website: http://gw.geneanet.org/dutchess1948

      • genea nieuwsgroepen
        Message 3 of 7 , Jan 25, 2013
          Hallo Yvonna

          Op Geneascript staan een transcriptie van de dopen van Waspik 1660-1716 als
          gezinsreconstructie.
          Daarin zie 1 gezin Backs dus dat moet wel de goede zijn.

          Backs, Hendrick Jansen, j.m. won. Cap, otr. Wsk 27-12-1692 Catlijn
          Hendrickse Boeser, j.d. van Wsk
          1. Adriaentie, ged. Wsk 7-8-1693
          2. kind, ged. Wsk 9-9-1696
          3. Aeltje, ged. Wsk 25-12-1697
          4. Johannes, ged. Wsk 24-10-1700

          Met vriendelijke groet
          Hans den Braber

> [...]

          > Hans Vogels

          > Kinderen, gehuwd met: 1 de Hoog, 2 Vrolijk, 3 Maetjes, 4 van Bladel.

          *Met vriendelijke groet / With kind regards / Mit freundlichen Grüßen / Avec
          les salutations aimables
          *

          *Yvonna Both Brusik*
          Wpg.Canada
          Website: http://gw.geneanet.org/dutchess1948

        • Jan van den Bergh
          Message 4 of 7 , Jan 25, 2013
            Dag Yvonna,

            Persoonskaart van Joost Sterrenburg

            Joost Sterrenburg (1), zn. van Artus Sterrenburg en Adriaentje Joosten van
            der Linde, ged. NH te Waspik [nb] op 5 mei 1692, begr. aldaar op 16 aug
            1731.
            otr. te Waspik [nb] op 29 aug 1716
            met Adriaentje Bax, dr. van Hendrick Jans Back en Catelijn Hendrickss
            Boeser, ged. NH te Waspik [nb] op 7 aug 1693.
            Uit dit huwelijk:

            1. Arnoldus(1), ged. NH te Waspik [nb] op 26 sep 1717, otr. te 's
            Grevelduijn Capelle [nb] op 15 apr 1747, tr. te Drunen [nb] op 30 apr 1747
            met Dorethea Ariens de Rooij, dr. van Arien Hendricks de Roij en Johanna
            Adriaens de Roij, ged. NH te Sprang [nb] op 14 apr 1720, begr. te 's
            Grevelduijn Capelle [nb] op 18 dec 1764.
            2. Johannes Sterrenburgh(1), ged. NH te Waspik [nb] op 10 sep 1719,
            otr. te Waspik [nb] op 9 sep 1747, tr. (Gereformeerd) te Waspik [nb] op 24
            sep 1747 met Catharina Thalen, geb. te 's Gravenmoer [nb].
            3. Adriaantie Sterrenburgh1, ged. NH te Waspik [nb] op 26 apr 1721.
            4. Catharina(1), ged. NH te Waspik [nb] op 18 okt 1722, otr. te Waspik
            [nb] op 13 jun 1755, tr. (Gereformeerd) te Waspik [nb] op 20 jul 1755 met
            Jan Jans Bogaarts, zn. van Jan Bogaarts en Johanna Peeters Heiblom, ged. NH
            te 's Gravenmoer [nb] op 25 mrt 1728.
            5. Antoni Sterrenburgh, ged. NH te Waspik [nb] op 21 mei 1724, ovl.
            voor 27 jul 1744.
            6. Ongenoemd kind Sterrenburgh, ged. NH te Waspik [nb] in 1725 tussen
            04-10 en 23-12, ovl. voor 27 jul 1744.
            7. Elisabeth Sterrenburgh1, ged. NH te Waspik [nb] op 16 nov 1727, tr.
            met Dirk Driesprong, geb. te Zevenbergen [nb].
            8. Anthonij Starrenberg, ged. NH te Waspik [nb] op 14 aug 1729, ovl.
            voor 27 jul 1744.
            9. Hendricus Starrenberg(1), ged. NH te Waspik [nb] op 8 apr 1731.

            Bronnen

            1. Deling goederen Cathalijn Sterrenburg (GW47-125v), Type: Algemene
            akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 47,
            Pagina: 122r, 125r, 125v en 126r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

            Message 5 of 7 , Jan 26, 2013
              Hallo Jan

              Heel bedankt voor je info Ik zal het erbij zetten,
              Hartelijke Groeten uit een erg koud Manitoba -45c en weer een dikke laag
              sneeuw gekregen Brrrrrrrrr

              Yvonna

              --
[...]

            • Terry van Erp
              Message 6 of 7 , Jan 27, 2013
                Beste Yvonna,

                Dit is wat ik heb van Waspik.

                Sterrenberg/Starrenburg, Artus, otr. Gtb 26-1-1676 Ariaentie Joosten [van der Linden?]
                1. Elisabet, ged. Wsk 17-3-1676
                2. Catlijn, ged. Wsk 8-3-1678
                3. Simon, ged. Wsk 15-4-1679
                4. Anneke, ged. Wsk 1-11-1680
                5. Cornelia, ged. Wsk 9-10-1682
                6. Dirckske, ged. Wsk 1-3-1685
                7. Johannis, ged. Wsk 26-2-1687
                8. Maria, ged. Wsk 19-5-1689
                9. Joost, ged. Wsk 5-5-1692
                10. Hendrickske, ged. Wsk 16-5-1694
                11. Adriaentie, ged. Wsk 26-2-1696
                Starrenburgh, Simon, j.m. geb. en won. Wsk, tr. Wsk (I) 23-8�1708 Johanna van den Hoeck, geb. en won. Cap.
                1. Arnoldus, ged. Wsk 2-6-1709 (moeder niet vermeld).
                zie dopen Raamsdonk

                Message 7 of 7 , Jan 27, 2013
                  Hallo Terry

                  bedankt voor de info

                  hier is wat ik heb van Arnoldus

                  *Arnoldus Sterrenburg*, zoon van Simon Sterrenburg en Johanna van der
                  Hoeck. Hij is gedoopt op zondag 2 juni 1709 in Waspik, N-Brabant.NL.
                  Arnoldus trouwde, 25 jaar oud, op donderdag 1 juli 1734 in Raamsdonk
                  met Steijntje
                  Otto Walraven, 17 of 18 jaar oud. Steijntje is geboren in 1716,
                  dochter van Otto
                  Willems Walraven en Lijntje Huijge van Wijngaarden. Zij is gedoopt op
                  zondag 12 januari 1716 in Almkerk,Z-H. NL.
                  Kind van Arnoldus en Steijntje:
                  *1 Jenneken Sterrenburg*, geboren in 1735. Zij is gedoopt op zondag 27
                  februari 1735 in Raamsdonk.

                  Religie: NG

                  moet nog verder onderzoek doen van hem

                  Hartelijke Groeten