Re: DTB Waspik

  • Lucas
    Message 1 of 11 , Jan 11, 2013
      hallo Jan,

      kan je me helpen,

      Elisabeth Sterrenburgh, j.d. van Waspik trouwt 26 december 1757 met Dirk Driesprongh, j.m. van Sevenbergen.

      Weet jij wanneer Elisabeth geboren/gedoopt is en wie haar ouders zijn ?

      Alvast bedankt en vriendelijke groeten van Lucas van Heeren

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Jan van den Bergh" wrote:

      > Dag Terry,
      >

      > Laat maar weten welke gegevens je nodig hebt. Ik heb de gehele DTB van
      > Waspik in mijn bestand zitten.
      >

      > Met vriendelijk groet,
      >

      > Jan van den Bergh
      >

      > http://home.studieaccess.nl/bergh825/index.html

    • Herman van Beusekom
      Message 2 of 11 , Jan 11, 2013
        Lucas,
        Elisabeth Sterrenburgh ged. 16/11/1727 in Waspik (Hervormd). Vader: Joost Sterrenburgh en moeder Adriaantie
        Bax

        Herman van Beusekom

> [...]

        > Dag Terry,
        >

        > Laat maar weten welke gegevens je nodig hebt. Ik heb de gehele DTB van

      • Jan van den Bergh
        Message 3 of 11 , Jan 11, 2013
          Dag Lucas,

          Zie hieronder

          Groeten,

          Jan

          Kwartierstaat van Elisabet Sterrenburg

          Generatie I

          1. Elisabet Sterrenburg, ged. NH te Waspik [nb] op 17 mrt 1676,
          ovl. voor 30 dec 1706, otr. te Waspik [nb] met vermelding in DTB Capelle op
          21 jan 1706 met Johannes Hendricks van den Hoeck, zn. van Hendrick Hendricks
          en Wouterken Jans Louris, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 4 jun
          1673.

          Generatie II

          2. Artus Sterrenburg, begr. te Waspik [nb] op 16 okt 1735, Zie
          Groot Waspik RA 46 folio 1r, tr. 9-2-1676 te Waspik ??? met

          3. Adriaentje Joosten van der Linde, begr. te Waspik [nb] op 13
          jan 1726.

          Uit dit huwelijk:

          1a. Elisabet, ged. NH te Waspik [nb] op 17 mrt 1676, ovl. voor 30
          dec 1706, zie 1.

          1b. Catlijn, ged. NH te Waspik [nb] op 8 mrt 1678, ovl. voor 27
          jul 17441.

          1c. Simon2,1, ged. NH te Waspik [nb] op 15 apr 1679.

          1d. Anneke1, ged. NH te Waspik [nb] op 1 nov 1680, begr. te 's
          Grevelduijn Capelle [nb] op 17 jul 1743.

          1e. Cornelia, ged. NH te Waspik [nb] op 9 okt 1682, ovl. voor 27
          jul 17441.

          1f. Dircksken1, ged. NH te Waspik [nb] op 1 mrt 1685.

          1g. Johannes, ged. NH te Waspik [nb] op 26 feb 1687, ovl. voor 27
          jul 17441.

          1h. Maria3,2,1, ged. NH te Waspik [nb] op 19 mei 1689, begr.
          aldaar op 18 dec 1746.

          1i. Joost, ged. NH te Waspik [nb] op 5 mei 1692, ovl. voor 27
          jul 17441.

          1j. Hendrickske, ged. NH te Waspik [nb] op 16 mei 1694, ovl.
          voor 27 jul 1744.

          1k. Adriaentje1, ged. NH te Waspik [nb] op 26 feb 1696, woont bij
          huwelijk te 's Hertogenbosch [nb].

          Generatie III

          4. Simon Starrenburg, viskoper te Geertruidenberg, soldaat
          onder graaf van Oxford, otr. te Geertruidenberg [nb] op 25 feb 1646, tr. te
          Dordrecht [zh] op 15 mrt 1646 met

          5. Catalijn Jans de la Plieu, geb. te Heusden [nb].

          Uit dit huwelijk:

          2a. Johannes Sterrenburg, meester schoenmaker, hij testeert met
          Maria bij not Rutten.

          2b. Artus Sterrenburg, begr. te Waspik [nb] op 16 okt 1735, zie
          2.

          2c. Dirkje.

          6. Joost Jans van der Linden, tr. met

          7. Anneken Denis Jans de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn
          Capelle [nb] in feb 1627 (getuige: Anneken).

          Uit dit huwelijk:

          3a. Jan Joosten.

          3b. Adriaentje Joosten van der Linde, begr. te Waspik [nb] op 13
          jan 1726, zie 3.

          3c. Sijken Joosten van der Linden, geb. te Waspik [nb].

          Generatie IV

          8. Aert Poulussen Starrenburg, geb. te Bleskensgraaf [zh], tr.
          met

          9. Lijsbet Peters.

          Uit dit huwelijk:

          4. Simon, zie 4.

          12. Jan Joosten4,6,7, ovl. voor 24 mei 16305 Verdronken, tr. (2)
          met Huijbken Meeus5,6,4,8,7, dr. van Meeus Willems en Huijbken Cornelis
          Adriaens, geb. te Raamsdonk [nb], ovl. aldaar voor 9 mrt 1650, tr. (1) met

          13. Aentgen Lenaerts6,5.

          Uit dit huwelijk:

          6a. Leendert Janse.

          6b. Joost Jans, zie 6.

          Jan Joosten4,6,7, tr. (2) met Huijbken Meeus5,6,4,8,7.

          Uit dit huwelijk:

          6c. Janneke Jans7,5,9.

          14. Denis Jans de Haen, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb],
          begr. aldaar op 25 sep 1653, otr. te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 23 jul
          1617 met

          15. Claerken Michiels, geb. te Waspik [nb], begr. te 's
          Grevelduijn Capelle [nb] op 24 mei 1669 In de kerk, 24 mrt 1669, Mogelijk is
          vader niet juist. Zij wordt niet genoemd in de erfdeling van 1623.

          Uit dit huwelijk:

          7a. Seijken Denijs, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 9
          dec 1618 (getuigen: Hendrick Hendricxsz Back, Ariaen.. en Lijsbetgen
          Petersz), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.

          7b. Jan Denijs de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
          4 sep 1622 (getuigen: Lenaert Bastiaens en Peter Delis), ovl. voor 6 jun
          1632.

          7c. Anneken Denis, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] in feb
          1627, zie 7.

          7d. Sijken Denis, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] in jun
          1629 (getuige: Anneken Lenerts).

          7e. Jan Denis de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
          6 jun 1632 (getuigen: Anneken Lenerts, Pieter Cornelis en Anneken Arijens).

          7f. Michiel Denis de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb]
          op 12 feb 1635 (getuige: Anneken Lenerts tot Waspick), begr. aldaar op 25
          mei 1699.

          7g. Huijbert Denis de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle
          [nb] op 15 apr 1640 (getuigen: Cornelis Peters de Haen en Engeltgen Jans).

          Generatie V

          16. Pouwel Jans, gegoed te Bleskensgraaf, tr. met

          17. Barbara Cornelis.

          Uit dit huwelijk:

          8. Aert Poulussen Starrenburg, geb. te Bleskensgraaf [zh], zie
          8.

          24. Joost.

          2 zonen:

          12a. Jan Joosten4,6,7, ovl. voor 24 mei 16305, zie 12.

          12b. Adriaen Joosten7,5.

          26. Lenaert.

          3 kinderen:

          13a. Aentgen Lenaerts6,5, zie 13.

          13b. Cleijs Lenaerts, ovl. voor 14 mrt 16356.

          13c. Adriaen Lenaerts, ovl. voor 14 mrt 16356.

          28. Jan Denis de Haen, Capelle RA 36 folio 75, getrouwd met
          Anneken Roelen ???.

          een zoon:

          14. Denis Jans, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb], begr. aldaar
          op 25 sep 1653, zie 14.

          30. Michiel Jacobs Vleesch11, ovl. voor 2 dec 162310, relatie met

          31. Sijken Berten, ovl. voor 2 dec 1613.

          Uit deze relatie:

          15a. Bert Michielss12,10, geb. te Dongen [nb], ovl. voor 10 mrt
          1645.

          15b. Neelken Michielss10.

          15c. Aentken Michielss10.

          15d. Claerken Michiels, geb. te Waspik [nb], begr. te 's
          Grevelduijn Capelle [nb] op 24 mei 1669, zie 15.

          Generatie VI

          32. Jan Pouwels.

          een zoon:

          16. Pouwel Jans, zie 16.

          60. Jacob Vleesch, Op basis van patroniem.

          2 zonen:

          30a. Michiel Jacobs11, ovl. voor 2 dec 162310, zie 30.

          30b. Adriaen Jacob11.

          Generatie VII

          64. Pouwel Cornelis, ovl. in 1561.

          een zoon:

          32. Jan Pouwels, zie 32.

          Bronnen

          1. Deling goederen Cathalijn Sterrenburg (GW47-125v), Type:
          Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
          47, Pagina: 122r, 125r, 125v en 126r, Plaats van akte: Waspik [nb],
          Aktedatum: 27 jul 1744

          2. Erfdeling goederen Peter Deckers en Frans Boeser en akkoord
          (GW47-044v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
          Inventarisnr.: RA 47, Pagina: 44v en 179v, Plaats van akte: Waspik [nb],
          Aktedatum: 28 sep 1740

          3. Inventaris goederen Frans Peeters Boeser (GW47-043v), Type:
          Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
          47, Pagina: 43v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 28 sep 1740

          4. Deling goederen Gijsbrecht Jansz en Theuniken Stevens
          (RDK88-019), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk,
          Inventarisnr.: RA 88, Pagina: ongef, Plaats van akte: Raamsdonk [nb],
          Aktedatum: 13 mei 1630

          5. Staat en inventaris, erfdeling goederen Jan Joosten en
          aanneming (RDK88-048), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Loon
          op Zand, Inventarisnr.: RA 88, Pagina: ongef. en 2 aktes van 5-6-1630,
          Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 24 mei 1630

          6. Akkoord (RDK88-057), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT,
          Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88, Pagina: ongef, Plaats van akte:
          Raamsdonk [nb], Aktedatum: 14 mrt 1635

          7. Staat en invertaris en erfdeling goederen Huijbeken
          Meeuwissen (RDK88-041), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief:
          Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88, Pagina: ongef, Plaats van akte: Raamsdonk
          [nb], Aktedatum: 9 mrt 1650

          8. Erfdeling goederen Meeus Willems (RDK87-109v), Type:
          Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88,
          Pagina: 109v, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 23 jan 1267

          9. Verkoop akte (RDK63-124r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
          RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 63, Pagina: 124r en RA 88
          gelijke datum, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 8 okt 1674

          10. Erfdeling Michiel Jacopsen en kinderen (GW41-051br), Type:
          Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
          41, Pagina: 51br, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 2 dec 1623

          11. Waarborg (DG96-129r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT,
          Archief: Dongen, Inventarisnr.: RA 96, Pagina: 129r, Plaats van akte: Dongen
          [nb], Aktedatum: 9 mrt 1605

          12. Aanneming door Aentken Corsten (RDK87-145v), Type: Algemene
          akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88, Pagina:
          145v en 145r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 1 feb 1628

        • Lucas van Heeren
          Message 4 of 11 , Jan 12, 2013
            Hallo Jan,

            Bedankt voor deze gegevens, maar ik ben op zoek naar een jongere Elisabet
            Sterrenburg.

            Toch is dit overzicht nuttig voor mijn want ik kwam Simon Starenburg tegen
            die 15 maart 1646 in Dordrecht trouwde met Catalijn de la Plieu

            Lucas

            Message 5 of 11 , Jan 12, 2013
              Hoi Jan,
              Bedankt voor je aanbod, wat ik zoek zijn gegevens: Gerardus Willems van Kinderen, gehuwd met: 1 de Hoog, 2 Vrolijk, 3 Maetjes, 4 van Bladel.

              Met vriendelijke groet,

              Terry van Erp

              To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com

              Message 6 of 11 , Jan 13, 2013
                Dag Lucas,

                Sorry, verkeerd gekeken. Hierbij nieuwe poging.

                Groeten,

                Jan

                Kwartierstaat van Elisabeth Sterrenburgh

                Generatie I

                1. Elisabeth Sterrenburgh1, ged. NH te Waspik [nb] op 16 nov
                1727, tr. met Dirk Driesprong, geb. te Zevenbergen [nb].

                Generatie II

                2. Joost Sterrenburg, ged. NH te Waspik [nb] op 5 mei 1692,
                ovl. voor 27 jul 17441, tr. met

                3. Adriaentje Bax, ged. NH te Waspik [nb] op 7 aug 1693.

                Uit dit huwelijk:

                1a. Arnoldus1, ged. NH te Waspik [nb] op 26 sep 1717.

                1b. Johannes Sterrenburgh1, ged. NH te Waspik [nb] op 10 sep
                1719.

                1c. Adriaantie Sterrenburgh1, ged. NH te Waspik [nb] op 26 apr
                1721.

                1d. Catharina1, ged. NH te Waspik [nb] op 18 okt 1722.

                1e. Antoni Sterrenburgh, ged. NH te Waspik [nb] op 21 mei 1724,
                ovl. voor 27 jul 1744.

                1f. Ongenoemd kind Sterrenburgh, ged. NH te Waspik [nb] in 1725
                tussen 04-10 en 23-12, ovl. voor 27 jul 1744.

                1g. Elisabeth Sterrenburgh1, ged. NH te Waspik [nb] op 16 nov
                1727, zie 1.

                1h. Anthonij Starrenberg, ged. NH te Waspik [nb] op 14 aug 1729,
                ovl. voor 27 jul 1744.

                1i. Hendricus Starrenberg1, ged. NH te Waspik [nb] op 8 apr 1731
                (getuige: Katharina Starrenberg).

                Generatie III

                4. Artus Sterrenburg, begr. te Waspik [nb] op 16 okt 1735, Zie
                Groot Waspik RA 46 folio 1r, tr. 9-2-1676 te Waspik ??? met

                5. Adriaentje Joosten van der Linde, begr. te Waspik [nb] op 13
                jan 1726.

                Uit dit huwelijk:

                2a. Elisabet, ged. NH te Waspik [nb] op 17 mrt 1676, ovl. voor 30
                dec 1706.

                2b. Catlijn, ged. NH te Waspik [nb] op 8 mrt 1678, ovl. voor 27
                jul 17441.

                2c. Simon2,1, ged. NH te Waspik [nb] op 15 apr 1679.

                2d. Anneke1, ged. NH te Waspik [nb] op 1 nov 1680, begr. te 's
                Grevelduijn Capelle [nb] op 17 jul 1743.

                2e. Cornelia, ged. NH te Waspik [nb] op 9 okt 1682, ovl. voor 27
                jul 17441.

                2f. Dircksken1, ged. NH te Waspik [nb] op 1 mrt 1685.

                2g. Johannes, ged. NH te Waspik [nb] op 26 feb 1687, ovl. voor 27
                jul 17441.

                2h. Maria3,2,1, ged. NH te Waspik [nb] op 19 mei 1689, begr.
                aldaar op 18 dec 1746.

                2i. Joost, ged. NH te Waspik [nb] op 5 mei 1692, ovl. voor 27
                jul 17441, zie 2.

                2j. Hendrickske, ged. NH te Waspik [nb] op 16 mei 1694, ovl.
                voor 27 jul 1744.

                2k. Adriaentje1, ged. NH te Waspik [nb] op 26 feb 1696, woont bij
                huwelijk te 's Hertogenbosch [nb].

                6. Hendrick Jans Back4,5, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle
                [nb] op 27 jul 1670, begr. op 11 jul 1744, otr. te Waspik [nb] op 27 dec
                1692 met

                7. Catelijn Hendrickss Boeser5, begr. op 26 okt 1729.

                Uit dit huwelijk:

                3a. Adriaentje Bax, ged. NH te Waspik [nb] op 7 aug 1693, zie 3.

                3b. Geertruijd Backs, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 9
                jan 1695.

                3c. Hendrick Backs, ged. NH te Waspik [nb] op 9 sep 1696.

                3d. Aeltje Backs, ged. NH te Waspik [nb] op 25 dec 1697.

                3e. Johannes Backs, ged. NH te Waspik [nb] op 24 okt 1700.

                Generatie IV

                8. Simon Starrenburg, viskoper te Geertruidenberg, soldaat
                onder graaf van Oxford, otr. te Geertruidenberg [nb] op 25 feb 1646, tr. te
                Dordrecht [zh] op 15 mrt 1646 met

                9. Catalijn Jans de la Plieu, geb. te Heusden [nb].

                Uit dit huwelijk:

                4a. Johannes Sterrenburg, meester schoenmaker, hij testeert met
                Maria bij not Rutten.

                4b. Artus Sterrenburg, begr. te Waspik [nb] op 16 okt 1735, zie
                4.

                4c. Dirkje.

                10. Joost Jans van der Linden, tr. met

                11. Anneken Denis Jans de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle
                [nb] in feb 1627 (getuige: Anneken).

                Uit dit huwelijk:

                5a. Jan Joosten.

                5b. Adriaentje Joosten van der Linde, begr. te Waspik [nb] op 13
                jan 1726, zie 5.

                5c. Sijken Joosten van der Linden, geb. te Waspik [nb].

                12. Joannes Henricks Back6, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle
                [nb] op 5 jan 1642 (getuige: Lijntgen Cornelis Back), tr. met

                13. Maria Philippina.

                Uit dit huwelijk:

                6. Hendrick Jans4,5, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
                27 jul 1670, begr. op 11 jul 1744, zie 6.

                14. Hendrick Fransen Boeser7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18, ovl.
                voor 27 mrt 16945, Zie Notaris de Ruijter inv 5 dd 9-9-1679, tr. (1) met
                Nelken Ghertssen, dr. van Gerrit, ovl. voor 15 feb 163910,13, tr. (2) met

                15. Geertruijt Wouters Zeijlmans9,17,11,18, geb. te Waspik [nb],
                ovl. voor 27 mrt 16945.

                Uit dit huwelijk:

                7a. Frans Hendricks19,14,5, schipper, begr. te Rotterdam [zh] op
                28 aug 1683.

                7b. Jenneken Hendrickss5, ovl. voor 27 mrt 1694.

                7c. Johannes Hendricks5, begr. te Waspik [nb] op 17 mrt 1709.

                7d. Catelijn Hendrickss5, begr. op 26 okt 1729, zie 7.

                7e. Grietje Hendrickss5.

                7f. Wouter Hendricks5.

                7g. Neeltje Hendrickss5.

                Hendrick Fransen Boeser7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,
                tr. (1) met Nelken Ghertssen.

                Uit dit huwelijk:

                7h. Adriaen Hendrickss20,21,5,22,10, schipper.

                7i. Gerrit Hendrickss5,10.

                Generatie V

                16. Aert Poulussen Starrenburg, geb. te Bleskensgraaf [zh], tr.
                met

                17. Lijsbet Peters.

                Uit dit huwelijk:

                8. Simon, zie 8.

                20. Jan Joosten23,25,26, ovl. voor 24 mei 163024 Verdronken, tr.
                (2) met Huijbken Meeus24,25,23,27,26, dr. van Meeus Willems en Huijbken
                Cornelis Adriaens, geb. te Raamsdonk [nb], ovl. aldaar voor 9 mrt 1650, tr.
                (1) met

                21. Aentgen Lenaerts25,24.

                Uit dit huwelijk:

                10a. Leendert Janse.

                10b. Joost Jans, zie 10.

                Jan Joosten23,25,26, tr. (2) met Huijbken
                Meeus24,25,23,27,26.

                Uit dit huwelijk:

                10c. Janneke Jans26,24,28.

                22. Denis Jans de Haen, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb],
                begr. aldaar op 25 sep 1653, otr. te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 23 jul
                1617 met

                23. Claerken Michiels, geb. te Waspik [nb], begr. te 's
                Grevelduijn Capelle [nb] op 24 mei 1669 In de kerk, 24 mrt 1669, Mogelijk is
                vader niet juist. Zij wordt niet genoemd in de erfdeling van 1623.

                Uit dit huwelijk:

                11a. Seijken Denijs, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 9
                dec 1618 (getuigen: Hendrick Hendricxsz Back, Ariaen.. en Lijsbetgen
                Petersz), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.

                11b. Jan Denijs de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
                4 sep 1622 (getuigen: Lenaert Bastiaens en Peter Delis), ovl. voor 6 jun
                1632.

                11c. Anneken Denis, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] in feb
                1627, zie 11.

                11d. Sijken Denis, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] in jun
                1629 (getuige: Anneken Lenerts).

                11e. Jan Denis de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 6
                jun 1632 (getuigen: Anneken Lenerts, Pieter Cornelis en Anneken Arijens).

                11f. Michiel Denis de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb]
                op 12 feb 1635 (getuige: Anneken Lenerts tot Waspick), begr. aldaar op 25
                mei 1699.

                11g. Huijbert Denis de Haen, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb]
                op 15 apr 1640 (getuigen: Cornelis Peters de Haen en Engeltgen Jans).

                24. Hendrick Cornelis Back6,29,30 alias Mijnheer Back den decker,
                geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb], otr. te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
                4 apr 1630, tr. (Gereformeerd) te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 28 apr 1630
                met

                25. Aentje Ariensdr Gelden6,29,30 Paens, geb. te 's Grevelduijn
                Capelle [nb], begr. aldaar op 20 mei 1659.

                Uit dit huwelijk:

                12a. Cornelis Hendricks6, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
                27 apr 1631 (getuigen: Lijntgen Cornelis en Adriaen Geldens).

                12b. Peterken Henricks, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
                17 apr 1633 (getuigen: Adriaen Helligers en Lijsken Geldens), ovl.
                vermoedelijk op jonge leeftijd.

                12c. Peterken Heijndricks6, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb]
                op 19 nov 1634 (getuige: Lijntgen Cornelis Back).

                12d. Josijntje Hendricks6, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb],
                ged. NH te Heusden [nb] op 14 dec 1636, begr. te 's Grevelduijn Capelle [nb]
                op 20 okt 1700.

                12e. Marijtjen Hendricks6, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb]
                op 16 jan 1639 (getuige: Peeterken Ghijsbrechts).

                12f. Joannes Henricks6, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 5
                jan 1642, zie 12.

                12g. Anneken Henricks, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 30
                okt 1644 zelfde dag overleden ??? (getuige: Peerken Cornelis Back).

                12h. Gelden Hendricks, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 6
                jan 1647 (getuigen: Peeterken Arijens en Peerken Gijsberts), begr. aldaar op
                11 mrt 1648.

                12i. Gelden Henricks6, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
                23 dec 1649 (getuige: Peerken Arijens).

                28. Frans Adriaensen
                Boeser31,32,33,16,34,36,37,38,39,40,10,41,42,43,44, ovl. voor 6 nov
                165335,15, tr. voor 1606 met

                29. Grietken Adriaens Panum32,37,31, ovl. voor 6 nov 165315.

                Uit dit huwelijk:

                14a. Bastiaen Fransen45,46,47,49,50,16,15,51, ovl. voor 8 jun
                168848.

                14b. Hendrick Fransen7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18, ovl. voor 27
                mrt 16945, zie 14.

                14c. Adriaentje Fransen16,45,35, ovl. 15.

                14d. Neesken Fransen.

                30. Wouter
                Jansz52,53,54,55,56,57,58,8,59,60,9,61,62,63,64,65,66,67,68,69,70, schout
                van Waspik van 1625-1660, ovl. voor 14 dec 166017, tr. (2) met Maeijken
                Segers71,54,56, ovl. voor 14 dec 166017, tr. (1) met

                31. Janneke Jans Meulders17,9 Crol, ovl. voor 13 mei 162666.

                Uit dit huwelijk:

                15a. Peeter Wouters72,61,73,17,75,76,77,78,79,80,9,18, geb. te
                Waspik [nb], schout van Hendrik Luijten Ambacht 1643 - 1665, ovl. voor 7 apr
                167174.

                15b. Anthonis Wouters
                Seijlmans17,9,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94,61,95, geb. te Waspik
                [nb], ovl. voor 13 jun 169581.

                15c. Lijsken Wouters75,78,9,96,17,73,76,18, geb. te Waspik [nb].

                15d. Geertruijt Wouters Zeijlmans9,17,11,18, geb. te Waspik [nb],
                ovl. voor 27 mrt 16945, zie 15.

                15e. Bastiaen Wouter, schout Waspik in 1638 97, ovl. voor 12 feb
                164018.

                Wouter
                Jansz52,53,54,55,56,57,58,8,59,60,9,61,62,63,64,65,66,67,68,69,70, tr. (2)
                met Maeijken Segers71,54,56.

                Uit dit huwelijk:

                15f. Seger Wouter Zeijlmans83,98,17,72,99,90,22,100,82,86,56, geb.
                te Waspik [nb], ovl. voor 1 mrt 1684.

                15g. Thomas Wouters Seijlmans62,72,101,17,56,102,47,103, geb. te
                Waspik [nb], ovl. voor 11 jan 168494.

                15h. Jan Wouters Zeijlmans76,104,105,106,107,108,72,109,110,17,56,
                Schout van Waspik 1660-1672 112, ovl. voor 9 nov 1671111, Op 10-08-1652 werd
                in Capelle een kind van Johan Wouters en Adr. Clootwijk gedoopt.

                Generatie VI

                32. Pouwel Jans, gegoed te Bleskensgraaf, tr. met

                33. Barbara Cornelis.

                Uit dit huwelijk:

                16. Aert Poulussen Starrenburg, geb. te Bleskensgraaf [zh], zie
                16.

                40. Joost.

                2 zonen:

                20a. Jan Joosten23,25,26, ovl. voor 24 mei 163024, zie 20.

                20b. Adriaen Joosten26,24.

                42. Lenaert.

                3 kinderen:

                21a. Aentgen Lenaerts25,24, zie 21.

                21b. Cleijs Lenaerts, ovl. voor 14 mrt 163525.

                21c. Adriaen Lenaerts, ovl. voor 14 mrt 163525.

                44. Jan Denis de Haen, Capelle RA 36 folio 75, getrouwd met
                Anneken Roelen ???.

                een zoon:

                22. Denis Jans, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb], begr. aldaar
                op 25 sep 1653, zie 22.

                46. Michiel Jacobs Vleesch114, ovl. voor 2 dec 1623113, relatie
                met

                47. Sijken Berten, ovl. voor 2 dec 1613.

                Uit deze relatie:

                23a. Bert Michielss115,113, geb. te Dongen [nb], ovl. voor 10 mrt
                1645.

                23b. Neelken Michielss113.

                23c. Aentken Michielss113.

                23d. Claerken Michiels, geb. te Waspik [nb], begr. te 's
                Grevelduijn Capelle [nb] op 24 mei 1669, zie 23.

                48. Cornelis Hendricks Back, ovl. te 's Grevelduijn Capelle [nb]
                voor 30 sep 1630, tr. op 7 feb 1594 met

                49. Joostken Peter Gerritsdr.

                Uit dit huwelijk:

                24a. Lijnke Cornelis, begr. te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 17
                jan 1664.

                24b. Hendrick Cornelis6,29,30, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb],
                zie 24.

                24c. Peerken Cornelis, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb].

                50. Adriaen Gelden Thonis116,30,117,118,29,119,120,121,122,123
                Paens, otr. (2) te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 30 mrt 1623 met Peterken
                Jansen Vos121, dr. van Jan Peters Vos en Neelken Adriaens, geb. te 's
                Grevelduijn Capelle [nb], ovl. voor 3 sep 164929, tr. (1) met

                51. Peterken Adriaens de Jong29, geb. te 's Grevelduijn Capelle
                [nb].

                Uit dit huwelijk:

                25a. Maijcken Arien Gelden Paens, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle
                [nb] op 12 okt 1614.

                25b. Jan Ariaen Gellens Paens, ged. NH te 's Grevelduijn Capelle
                [nb] op 17 dec 1617.

                25c. Gelden Arijens Gelden29,30 Paens, ovl. te 's Grevelduijn
                Capelle [nb] in 1640.

                25d. Aentje Ariensdr Gelden6,29,30, geb. te 's Grevelduijn Capelle
                [nb], begr. aldaar op 20 mei 1659, zie 25.

                25e. Adriaen Adriaens30.

                Adriaen Gelden Thonis116,30,117,118,29,119,120,121,122,123
                Paens, tr. (2) met Peterken Jansen Vos121.

                Uit dit huwelijk:

                25f. Peterken Arijen Gelden30,29 Paens, geb. te 's Grevelduijn
                Capelle [nb], begr. aldaar op 7 dec 1702.

                56. Adriaen Boeser, tr. met Anneken Willems43,44, ovl. voor 14
                mrt 1612124.

                3 kinderen:

                28a. Frans Adriaensen31,32,33,16,34,36,37,38,39,40,10,41,42,43,44,
                ovl. voor 6 nov 165335,15, zie 28.

                28b. Maeijken Adriaens40,34,39.

                28c. Hendrick Adriaenss, ovl. voor 4 jan 162639.

                Adriaen Boeser, tr. met Anneken Willems43,44.

                Uit dit huwelijk:

                28d. Bastiaen Adriaensen38,44,127, ovl. voor 3 mei 1606125,126.

                28e. Truijcken Adriaensen44, ovl. voor 13 jan 1638128.

                28f. Dingentken Adriaens44.

                58. Adriaen Hendricks Panum37,32,129,31,36, tr. (2) met Jenneken
                Jans, dr. van Jan Cuijsten en Heijlwich, tr. (1) met

                59. Neesken Hendricks31, ovl. voor 6 okt 161737.

                Uit dit huwelijk:

                29a. Grietken Adriaens32,37,31, ovl. voor 6 nov 165315, zie 29.

                29b. Dingentken Adriaens31,37, ovl. voor 5 jan 161832, Zij laat een
                dochter na.

                29c. Maeijken Adriaens33,130,37,32.

                29d. Henrick Adriaens Adriaens37,32,131.

                60. Jan
                Wouters132,133,134,135,69,136,137,138,139,140,141,142,143,57,144,145,146,
                secretaris te Waspik van 1585 - 1617 burgemeester in 1584 ?, ovl. voor 1 aug
                162553, tr. (2) met Dochter Peter Corsten, dr. van Peter Corsten en
                Claesken, tr. (1) met

                61. Mariken Nout Claes Spruijt137,147,148,143,132, ovl. op 12 okt
                1580141, tr. (1) met Jan Rommen, ovl. op 10 nov 1573147.

                Uit dit huwelijk:

                30a. Lijsken Jans69,149,150,57 Seijlmans, geb. te Waspik [nb],
                begr. te 's Grevelduijn Capelle [nb] op 6 sep 1667.

                30b. Wouter
                Jansz52,53,54,55,56,57,58,8,59,60,9,61,62,63,64,65,66,67,68,69,70, ovl. voor
                14 dec 166017, zie 30.

                30c. Wouterken Jans57,69,152, ovl. voor 12 mrt 1628151.

                30d. Janneken Jans69,153, ovl. voor 12 mrt 163257.

                Jan
                Wouters132,133,134,135,69,136,137,138,139,140,141,142,143,57,144,145,146,
                tr. (2) met Dochter Peter Corsten.

                Uit dit huwelijk:

                30e. Thomas Jansen135,69,57,65,63,155,144, secretaris (1717-1623)
                en schout (1624-1625) van Groot-Waspik 154,156, ovl. voor 22 feb 1626157.

                30f. Mels Jansen53,158,64,66,69,57,68, ovl. voor 17 mrt
                1620135,159.

                30g. Maeijke Jansen160,57,59,69,149.

                62. Jan Peeters Crol, ovl. voor 9 feb 16409, tr. met

                63. Janneken Melsen, ovl. voor 9 feb 16409.

                Uit dit huwelijk:

                31a. Janneke Jans Meulders17,9, ovl. voor 13 mei 162666, zie 31.

                31b. Mels Jans77,9,161, Getrouwd met een Willemsdr RA 56 f 110v.

                31c. Peeterken Jans161, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb], ovl.
                voor 24 nov 1640.

                Generatie VII

                64. Jan Pouwels.

                een zoon:

                32. Pouwel Jans, zie 32.

                92. Jacob Vleesch, Op basis van patroniem.

                2 zonen:

                46a. Michiel Jacobs114, ovl. voor 2 dec 1623113, zie 46.

                46b. Adriaen Jacob114.

                96. Hendrick Hendricks Back de Oude, ovl. voor 2 dec 1602, tr.
                met

                97. Lijsbeth de Roij.

                Uit dit huwelijk:

                48a. Hendrick Hendrickxse, ovl. voor 15 dec 1615, Cappel RA 61
                folio 43v.

                48b. Cornelis Hendricks, ovl. te 's Grevelduijn Capelle [nb] voor
                30 sep 1630, zie 48.

                48c. Peter Hendricks.

                48d. Wouter Hendrickxs, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb].

                48e. Bastiana Hendricks, ovl. voor 2 apr 1630.

                48f. Adriaentken Hendricks, begr. te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
                20 nov 1653.

                48g. Huibertje Hendricks.

                48h. Janneken Hendricks162, begr. te 's Grevelduijn Capelle [nb] op
                18 jun 1650.

                98. Peeter Gerits, ovl. voor 1 feb 1594.

                6 kinderen:

                49a. Janneken Peeters.

                49b. Geriken Peeters.

                49c. Dierck Peeters.

                49d. Bastiaen Peeters.

                49e. Maeijcken Peeters.

                49f. Joostken Peter Gerritsdr, zie 49.

                100. Gelden Thoniss Paens, ovl. te 's Grevelduijn Capelle [nb] voor
                26 mrt 1607116, staat ook als kind van Anthonis Rommen en Lijntken Joosten.

                Komt in hun erfdeling niet voor, tr. met

                101. Willemken Jans, ovl. te 's Grevelduijn Capelle [nb] voor 26
                mrt 1607116.

                Uit dit huwelijk:

                50a. Huijbert Gelden Thonis116,119,30 Paens, geb. te 's Grevelduijn
                Capelle [nb], vervener, ovl. voor 2 mei 1637.

                50b. Lijsken Gelden Thonis30,116 Paens, ovl. voor 18 mrt 1612.

                50c. Anthonis Gelden Thonis118,116,30 Paens, ovl. voor 15 apr
                1637122,120.

                50d. Adriaen Gelden Thonis116,30,117,118,29,119,120,121,122,123,
                zie 50.

                50e. Engeltken Geldens Thonis123,163,116,30 Paens, ovl. voor 3 feb
                1659164.

                50f. Lijnken Geldens30,116 Paens, begr. te 's Grevelduijn Capelle
                [nb] op 28 apr 1661 in de kerk.

                102. Adriaen Peters de Jonge, ovl. te 's Grevelduijn Capelle [nb]
                voor 18 feb 1620, tr. met

                103. Janneke Adriaens de Jonge165 van Campen.

                Uit dit huwelijk:

                51a. Peterken Adriaens de Jong29, geb. te 's Grevelduijn Capelle
                [nb], zie 51.

                51b. Aentke Adriaens, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb].

                51c. Janneke Adriaens, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb].

                51d. Peter Adriaens de Jong, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb].

                51e. Maeijke Adriaens, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb].

                51f. Wouter Adriaens, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb].

                51g. Adriaen Adriaens166,116 Hooreman, brouwer, ovl. voor 1644.

                51h. Dirk Adriaens de Jongh, geb. te 's Grevelduijn Capelle [nb].

                51i. Willemken Adriaens de Jong, ovl. voor 25 jul 1644.

                116. Hendrick Panum.

                5 kinderen:

                58a. Adriaen Hendricks37,32,129,31,36, zie 58.

                58b. Anneken Hendricx.

                58c. Aert Hendricks, ovl. voor 3 nov 1599.

                58d. Lijsbeth Hendricks.

                58e. Baltus Hendricks, schipper, poorter tot Bergen op Zoom.

                120. Wouter Wouters Boeff144,136,167,168,169, zijlmaker, schout van
                Groot Waspick 1559 - 1561 170,171, ovl. voor 19 mrt 1575139, tr. met

                121. Elisazbeth Jans169,139.

                Uit dit huwelijk:

                60a. Jan
                Wouters132,133,134,135,69,136,137,138,139,140,141,142,143,57,144,145,146,
                ovl. voor 1 aug 162553, zie 60.

                60b. Peter Wouters172,142,173,174,175,176,177,178,93,180, ovl. voor
                7 mei 1653179, Zie Raamsdonk RA 42-12 iso 7-5-1653.

                60c. Dingena Wouterdr127,133,181, geb. te Waspik [nb].

                60d. Wouter Wouters182,183,175,184,185,186,73,68,178,187,80, ovl.
                voor 17 apr 165947.

                122. Arnoudt Claess Spruijt188,189,148,190, ovl. voor 31 dec 1573,
                Zie Groot Waspik RA 39 folio 117v, 122v, 123v en 146r, tr. met Lenaertken
                Janss137,191,148,143,188,192,141.

                2 dochters:

                61a. Mariken Nout Claes137,147,148,143,132, ovl. op 12 okt 1580141,
                zie 61.

                61b. Margrietken Arnoudt Claess190,148, ovl. voor 4 jan
                1576193,132.

                Arnoudt Claess Spruijt188,189,148,190, tr. met Lenaertken
                Janss137,191,148,143,188,192,141.

                Uit dit huwelijk:

                61c. Claes Nouten188,191.

                61d. Sijcken Arnoudt Claessdr191,188, ovl. voor 15 apr 1576
                vermoedelijk.

                61e. Jan Arnoudt Claess188,143,132,137,141, ovl. voor 10 okt 1607,
                Zie Groot Waspik RA 40 folio 102v.

                61f. Dingeman Arnoudt Claess191,188.

                61g. Geerken Arnoudt Claesdr143,188, ovl. voor 21 jan 1601132,194.

                Generatie VIII

                128. Pouwel Cornelis, ovl. in 1561.

                een zoon:

                64. Jan Pouwels, zie 64.

                192. Hendrick Adriaens Back den Ouden, heemraad in 's Grevelduin
                Capelle in 1557, 1558 en 1567 en in Zuidewijn in 1546, ovl. voor 20 feb
                1586, tr. met

                193. Margriet Adriaen de Roij, ovl. voor 2 dec 1602.

                Uit dit huwelijk:

                96a. Adriaen Hendricks, heemraad van Vrijhoeve, 1602-1604 en van
                Zuijdewijn 1595-1604.

                96b. Hendrick Hendricks, ovl. voor 2 dec 1602, zie 96.

                96c. Corstiaen Hendricks.

                96d. Lijsken Hendricks.

                96e. Adriaentken Hendricks.

                202. Jan Michiels, tr. met

                203. Catalijn Cornelis Gerrits Leeu, In BL Genealogie de Leeuw
                staan 2 mogelijke andere echtgenoten.

                Uit dit huwelijk:

                101. Willemken Jans, ovl. te 's Grevelduijn Capelle [nb] voor 26
                mrt 1607116, zie 101.

                204. Peter Stacen de Jonge.

                een zoon:

                102. Adriaen Peters, ovl. te 's Grevelduijn Capelle [nb] voor 18
                feb 1620, zie 102.

                206. Adriaen Thonis Dircx de Jonge165 van Campen, schout van
                Zuijdewijn-Capelle 1559, ovl. voor 15 aug 1568, Capelle inv.nr. 32, fol.
                178, tr. (1) met Nn, relatie (2) met

                207. Aentke Meerten Pieters165, ovl. voor 19 jun 1606.

                Uit deze relatie:

                103a. Mariken Adriaens165 van Campen.

                103b. Aenken Adriaens165 van Campen.

                103c. Dochter Adriaens van Campen.

                103d. Anneke Adriaens165 van Campen, ovl. voor 14 feb 1648,
                Vrijhoeve-Capelle inv.nr. 15, fol. 7v, 161.

                103e. Anthonis Adriaens165 van Campen.

                103f. Janneke Adriaens165, zie 103.

                240. Wouter Willems Boeff195,196,167,197, woont te Geertruidenberg
                [nb], ovl. voor 23 apr 1578168.

                6 kinderen:

                120a. Wouter Wouters144,136,167,168,169, ovl. voor 19 mrt 1575139,
                zie 120.

                120b. Frans Wouters136,198,197,168, ovl. voor 12 mei 1684199.

                120c. Jacop Wouter Boeven168, ovl. voor 24 jul 1600136.

                120d. Janneke Wouters168, ovl. voor 24 jul 1600136.

                120e. Mariken Wouter Boeven196, ovl. voor 24 jul 1600136.

                120f. Anna Wouters Boeven, ovl. voor 24 jul 1600136.

                Generatie IX

                384. Adriaen Jans Back, ovl. voor 18 dec 1533, Koos Bax zegt dat
                ook Hendrick een zoon van Aleijt is, tr. (1) met Aleijt Jansen van den
                Heuvel, tr. (2) met Dingena.

                Uit dit huwelijk:

                192. Hendrick Adriaens, ovl. voor 20 feb 1586, zie 192.

                Adriaen Jans Back, tr. (2) met Dingena, tr. (1) met Aleijt
                Jansen van den Heuvel.

                Uit dit huwelijk:

                192b. Elisabeth Hendricks.

                192c. Jan Hendricks.

                192d. Corsten Hendricks.

                192e. Adriaen Hendricks.

                386. Adriaen Gerits de Roij, tr. met

                387. Elisabeth Lijtmoet ?, ovl. na 18 nov 1536.

                Uit dit huwelijk:

                193a. Adriana Adriaens.

                193b. Gherit Adriaens, ovl. voor 17 feb 1562200.

                193c. Marij Adriaens.

                193d. Thoniske Adriaens.

                193e. Margriet Adriaen, ovl. voor 2 dec 1602, zie 193.

                193f. Cornelis Adriaens.

                406. Cornelis Geridts de Leu, geb. in 1508 wordt in 1557 49 jaar
                oud genoemd.

                8 kinderen:

                203a. Catalijn Cornelis Gerrits Leeu, zie 203.

                203b. Peter Cornelis de Leeu, ovl. in 1591.

                203c. Gherit Cornelis de Leeuw.

                203d. Anneken Cornelis die Leeuwen.

                203e. Truijcken Cornelis de Leeuw.

                203f. Peeter Cornelis de Leeuw.

                203g. Mariken Neel Leeuwen, juiste partner ?.

                203h. Ariaenken Cornelis de Leeuw.

                412. Thonis Dircs van Campen, ovl. voor 18 jan 1528, ZW RA 7 folio
                3, tr. met

                413. Eeske, erfdeling 15 maart 1529.

                Uit dit huwelijk:

                206a. Adriaen Thonis de Oude.

                206b. Adriaen Thonis Dircx de Jonge165, ovl. voor 15 aug 1568, zie
                206.

                206c. Jacob Thonis, heilige-geestmeester van Sprang in 1549 samen met
                Adriaen de Bie, ovl. voor 13 mrt 1578.

                206d. Jan Thonis.

                414. Merten Peters, heemraad 1501-1537, heilige geestmeester van
                Klein-Waspik 1517-1528, ovl. voor 27 okt 1541, ORA Klein-Waspik inv.nr. 3,
                fol. 80; inv.nr. 12, fol. 71 en 105; inv.nr. 11, fol. 4 en 155, tr. (1) met
                Janneke, tr. (2) met

                415. Adriana Willem Staes, ovl. in 1514, erfdeling 9 oktober 1515.

                Uit dit huwelijk:

                207. Aentke Meerten Pieters165, ovl. voor 19 jun 1606, zie 207.

                Generatie X

                768. Jan Back, geb. circa 1450.

                2 zonen:

                384a. Adriaen Jans, ovl. voor 18 dec 1533, zie 384.

                384b. Corsten Jansz.

                812. Gerrits Cornelis de Leeu, Er is nog een mogelijke zoon: Jan
                Gerits en hij heeft dan mogelijk een zoon Willem Jans, tr. met

                813. Katherijn.

                Uit dit huwelijk:

                406a. Adriaen Gherits.

                406b. Cornelis Geridts de Leu, geb. in 1508, zie 406.

                406c. Peeter Gerits de Leu.

                406d. Lauweris Gerits de Leeuw.

                406e. Tonis Gerits de Leeuw, Tonis Jans x Janneken ===.

                830. Willem Staes, ovl. in 1509, Cleijn Waspik.

                een dochter:

                415. Adriana Willem, ovl. in 1514, zie 415.

                Generatie XI

                1624. Cornelis Gerits de Leeu, tr. met

                1625. Marike.

                Uit dit huwelijk:

                812. Gerrits Cornelis de Leeu, zie 812.

[...]

                4. Deling gezamenlijk bezit (GW44-072v), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 44, Pagina: 72v,
                Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 13 jun 1695

                5. Deling goederen Henrick Boeser en Geertruijt Seijlmans
                (GW59-436v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 59, Pagina: 436v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                6. Erfdeling Hanrick Cornelissen Back en kinderen (Cap65-047v),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle, Inventarisnr.: RA
                65, Pagina: 47v, Plaats van akte: 's Grevelduijn Capelle [nb], Aktedatum: 12
                jan 1662

                7. Erfdeling Adriaen Bastiaenss Boeser (GW43-073r), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                43, Pagina: 73r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 27 mrt 1674

                8. Wilkeur (GW58-280r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Pagina: 280r, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: 2 apr 1654

                9. Erfdeling goederen Jan Crol en Janneken Mels (GW41-174r),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 41, Pagina: 174r en 176r, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 9 feb 1640

                10. Aanneming door Henrick Fransen (GW41-169r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41, Bron
                onderwerp: de 2 onmondige kinderen, Pagina: 169r, Plaats van akte: Waspik
                [nb], Aktedatum: 15 feb 1639

                11. Verkoop akte (GW58-100r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: ½
                geerden land, Pagina: 100v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 11 jun
                1640

                12. Aanneming door Huijbert Janss Vassen (GW43-070r), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                43, Pagina: 70r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 8 feb 1674

                13. Staet en inventaris Henrick Fransen en Nelken Ghertssen
                (GW41-168r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 41, Pagina: 168r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                14. Waterbrief tbv de aankoop van een pleijtschip (GW59-227v),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 59, Pagina: 227v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                15. Erfdeling goederen Frans Boeser en Ghrietken Adriaenssen
                (GW42-016bv), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot
                Waspik, Inventarisnr.: RA 42, Pagina: 16br en 22r, Plaats van akte: Waspik
                [nb], Aktedatum: 6 nov 1653

                16. Akkoord (GW58-153r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK,
                Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Pagina: 153r, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 29 mrt 1644

                17. Erfdelingen goederen Wouter Jans en Maeijken Segeren
                (GW42-087v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 42, Pagina: 87v, 89r, 89v en 90r, Plaats van akte: Waspik
                [nb], Aktedatum: 14 dec 1660

                18. Aanneming door Wouter Jans (GW57-150r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Pagina:
                150r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 13 mei 1626 (12 feb 1640)

                19. Erfdeling en verkoop goederen Cornelis Rijcken en Maijken
                Bommelaer (GW43-110v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief:
                Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 43, Pagina: 110v en 112v, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 19 feb 1677

                20. Erfdeling goederen Sijke de Bije (GW43-047v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 43,
                Pagina: 47v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 21 feb 1673

                21. Erfdeling goederen Peter Thomas Zeijlmans (GW43-029v), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                43, Pagina: 29v en 30r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 27 jan 1671

                22. Verkoop aktes (GW59-066r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: een stuk
                grond en huijs, Pagina: 66r en 71v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                23. Deling goederen Gijsbrecht Jansz en Theuniken Stevens
                (RDK88-019), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk,
                Inventarisnr.: RA 88, Pagina: ongef, Plaats van akte: Raamsdonk [nb],
                Aktedatum: 13 mei 1630

                24. Staat en inventaris, erfdeling goederen Jan Joosten en
                aanneming (RDK88-048), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Loon
                op Zand, Inventarisnr.: RA 88, Pagina: ongef. en 2 aktes van 5-6-1630,
                Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 24 mei 1630

                25. Akkoord (RDK88-057), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT,
                Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88, Pagina: ongef, Plaats van akte:
                Raamsdonk [nb], Aktedatum: 14 mrt 1635

                26. Staat en invertaris en erfdeling goederen Huijbeken
                Meeuwissen (RDK88-041), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief:
                Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88, Pagina: ongef, Plaats van akte: Raamsdonk
                [nb], Aktedatum: 9 mrt 1650

                27. Erfdeling goederen Meeus Willems (RDK87-109v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88, Pagina:
                109v, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 23 jan 1267

                28. Verkoop akte (RDK63-124r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 63, Pagina: 124r en RA 88
                gelijke datum, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 8 okt 1674

                29. Erfdeling goederen Peeterken Jans Vos (CAP64-131r), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle, Inventarisnr.: RA 64,
                Pagina: 131r, Plaats van akte: 's Grevelduijn Capelle [nb], Aktedatum: 3 sep
                1649

                30. Erfdeling goederen Engeltken Geldens (CAP64-309v), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle, Inventarisnr.: RA 64,
                Pagina: 309v, Plaats van akte: 's Grevelduijn Capelle [nb], Aktedatum: 12
                feb 1659

                31. Testament (GW40-218r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Pagina: 218r, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: circa 1617

                32. Verkoop akte en wilceur (GW56-079r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 56, Bron
                onderwerp: stuk grond, Pagina: 79r en 79v, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 5 jan 1618

                33. Aanneming door Maeijken Panums (GW41-096v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41, Bron
                onderwerp: aanneming 4 kinderen, Pagina: 96v, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 3 apr 1630

                34. Verkoop akte (GW56-057r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 56, Bron onderwerp: 300
                roeijen hoech, Pagina: 57r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 11 jan
                1617

                35. Verkoop akte (GW58-295r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: ¾ dwars
                delle, Pagina: 295r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 20 mrt 1655

                36. Verkoop akte (GW40-070r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Pagina: 70r, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: 1606

                37. Staat en inventaris en erfdeling goederen Neesken Handricx
                (GW40-222v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 40, Pagina: 222v en 224v, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 6 okt 1617

                38. Verkoop akte (GW56-083r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 56, Bron onderwerp: 1½
                geerde land, Pagina: 83r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 2 mrt
                1618

                39. Erfdeling Adriaen Panum en Jenneken Jans (GW57-123v), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                57, Pagina: 123v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 24 jan 1626

                40. Verkoop akte (GW57), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK,
                Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Bron onderwerp: ½ stede,
                Pagina: 114r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 24 dec 1625

                41. Verkoopakte (RDK63-059r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 63, Bron onderwerp: 1/15 vande
                erfenis van Nesken Fransz, Pagina: 59r, Plaats van akte: Raamsdonk [nb],
                Aktedatum: 9 aug 1669

                42. Staat en inventaris en aanneming kinderen Adriaen Hoevener
                (GW41-130r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 41, Bron onderwerp: aanneming 2 kinderen, Pagina: 130r en
                131r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 27 dec 1631

                43. Lijst met erfgoederen (GW40-172v), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Pagina:
                172v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 14 mrt 1612

                44. Verkoop akte (GW56-010v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 56, Bron onderwerp: land en
                huis (6-4-1613), Pagina: 10v, 11r en 13r (6-4-1613), Plaats van akte: Waspik
                [nb], Aktedatum: 13 dec 1612

                45. Verkoop akte (GW58-259v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: een huis
                etc, Pagina: 259v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 16 dec 1652

                46. Erfdeling tussen Sebastiaen Frans en Commer Lambrechts
                (GW41-156r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 41, Pagina: 156r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                47. Verkoop aktes (GW58-352v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 352v, 354v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 17 apr
                1659

                48. Deling goederen Bastiaen Boeser (GW41-259v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 43,
                Pagina: 259v en 261r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 8 jun 1688

                49. Aanneming door Sebastiaen Frans (GW41-195v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41, Bron
                onderwerp: zijn 3 kinderen, Pagina: 195v, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 18 apr 1641

                50. Erfdeling erfgenamen van Jan Jan Andries en Aenken Commer
                (GW41-204r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 41, Pagina: 204r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                51. Erfdeling goederen Jochum Dirck Rijcken (SGM428-023v), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: 's Gravenmoer, Inventarisnr.: RA
                428, Pagina: 23v en 57r, Plaats van akte: 's Gravenmoer [nb], Aktedatum: 26
                mei 1657

                52. Akkoord ipv erfdeling en aanneming (GW42-011v), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                42, Pagina: 11v en 32r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 26 jan 1653

                53. Rekening en verantwoording (GW22-005r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 22, Pagina: 5r,
                Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 29 dec 1629

                54. Deling land (RDK88-011r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88, Pagina: 11r, Plaats van
                akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 8 dec 1628

                55. Verkoop akte (GW58-176v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 176v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 6 jan 1646

                56. Testament (GW41-196v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41, Pagina: 196v, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: 1 jul 1641

                57. Deling goederen Jan Woutersz (GW41-134r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41,
                Pagina: 134r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 12 mrt 1632

                58. Verkoop akte (GW58-113v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: huijs,
                Pagina: 113v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 10 apr 1641

                59. Aanneming Maijke Jans (GW41-177r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41, Pagina:
                177r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 17 apr 1640

                60. Geschil (GW58-043r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK,
                Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: Huis van Jan
                Andries, Pagina: 43r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 8 feb 1634

                61. Inventaris en aanneming ivm overlijden Anneken Swart
                (GW41-247r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 41, Bron onderwerp: goederen; 2 kinderen, Pagina: 147r,
                Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 17 jan 1650

                62. Verkoop akte (GW58-299v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: huis,
                Pagina: 299v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 19 okt 1655

                63. Aanneming door Grietken Jacops (GW57-178v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Bron
                onderwerp: 4 kinderen, Pagina: 178v, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 29 dec 1628

                64. Rekening en verantwoording (GW22-169r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 22, Pagina: 169r
                en 280v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 17 apr 1632

                65. Verkoop aktes (GW58-039v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 36r en 39v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 5 jul
                1633

                66. Aanneming door Wouter Jans (GW57-150r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Pagina:
                150r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 13 mei 1626

                67. Rekening en verantwoording en erfdeling (GW22-086r), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                22, Pagina: 86r, 90v en 197r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 9 aug
                1630

                68. Erfdeling (GW57-135r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Pagina: 135r, zie ook
                135v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 9 mrt 1626

                69. Erfdeling goederen Jan Wouters (GW57-138v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57,
                Pagina: 138v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 12 mrt 1626

                70. Erfdeling (GW57-210V), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Pagina: 210V, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: 14 mrt 1628

                71. Deling goederen Gijsbert Ghertss (GW41-177v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41,
                Pagina: 177v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 27 apr 1640

                72. Verkoop aktes (GW59-011r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: stukken
                grond, Pagina: 11r, 11v, 12r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 29
                nov 1662

                73. Inventaris en aanneming (GW41-206r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41, Bron
                onderwerp: goederen; 4 kinderen, Pagina: 206r en 206v, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 18 mei 1643

                74. Erfdeling goederen Peeter Wouters en Maeijken Jochums
                (RDK63-002), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk,
                Inventarisnr.: RA 63, Pagina: ongef. en RA 88 ongef, Plaats van akte:
                Raamsdonk [nb], Aktedatum: 7 apr 1671

                75. Verkoopakte (GW58-123r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, RBS nummer en blz.:
                stukken grond, Pagina: 123r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 12 mrt
                1642

                76. Aanneming door Lijsken Wouterssen (GW42-066r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 42, Bron
                onderwerp: de 5 onmondige kinderen, Pagina: 66r, Plaats van akte: Waspik
                [nb], Aktedatum: 26 aug 1658

                77. Inventaris en aanneming door Peeterken Jochums (RDK88-061r),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.:
                RA 88, Pagina: 61r en 62v, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 26
                nov 1638

                78. Rekening en verantwoording (GW23-002), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 23, Pagina:
                ongef, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 3 mei 1650

                79. Deling (RDK88-069v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT,
                Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88, Pagina: 69v = RA 63 ongef, Plaats
                van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 26 nov 1640

                80. Inventaris en erfdeling goederen Eerken Willems (GW41-249v),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 41, Pagina: 249v, 252v, 254v, Plaats van akte: Waspik
                [nb], Aktedatum: 30 apr 1650

                81. Verkoop aktes (GW60-002r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 60, Bron onderwerp: een stuk
                grond; ½ huis, Pagina: 2r, 3r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 13
                jun 1695

                82. Erfdeling Seger Wouters Zeijlmans (GW43-202r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 43,
                Pagina: 202r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 14 dec 1684

                83. Akkoord Willem Jacops, kinderen Seger Zeijlmans (GW43-247v),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 43, Pagina: 247r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                84. Verkoop akte (GW58-203v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 203v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 11 jan 1649

                85. Verkoop vee en erfdeling (GW43-191r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 43, Pagina: 191r
                en 195r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 2 mrt 1684

                86. Inventaris en erfdeling goederen Zeger Wouters Zeijlmans
                (GW43-200v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 43, Pagina: 200v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                87. Verkoop akte (GW59-261v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: lang
                gekomen van Moetje Janneke Cornelis Ru, Pagina: 261v, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 9 sep 1679

                88. Inventaris, aanneming en deling goederen Maeijken Cuijl
                (GW43-206r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 43, Pagina: 206r, 208r en 208v, Plaats van akte: Waspik
                [nb], Aktedatum: 27 feb 1685

                89. Verkoop akte (GW59/224v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: stukken
                grond, Pagina: 224v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 17 dec 1676

                90. Verkoop akte (GW59-365v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 365v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 19 mei 1688

                91. Erfdeling goederen Cornelis Swart (GW41-242r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41,
                Pagina: 242r en 243r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 9 jan 1649

                92. Inventaris goederen ten huijze Anthonis Wouters Zeijlmans
                (GW44-009r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 44, Pagina: 9r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                93. Verkoop akte (GW58-336v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 336v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 6 apr 1658

                94. Verkoop akte (GW59-314v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 314v en 316r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 11 jan
                1684

                95. Aanneming door Wouter Jans (GW57-150r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Pagina:
                150r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 13 mei 1626 (7 jan 1642)

                96. Erfdeling kinderen Peeter Mathijs (GW41-215r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41,
                Pagina: 215r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 23 nov 1644

                97. Procuratie (GW74-006r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 74, Pagina: 6r, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: 22 feb 1638

                98. Verkoopakte (GW59-077r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: verkoop
                land, Pagina: 77r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 11 feb 1667

                99. Verkoop aktes (GW60-240v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 60, Bron onderwerp: 1/7 in
                een stuk grond, Pagina: 240v en 241r, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 29 mrt 1713

                100. Akkoord (GW43-234v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK,
                Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 43, Bron onderwerp: akkoord ivm
                wilkeur, Pagina: 134v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 7 nov 1687

                101. Erfdeling goederen Gijsbert Elemans (RDK63-001), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 63,
                Pagina: ongef, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 4 mei 1677

                102. Erfdeling en verkoop akte goederen Peerken Jochums
                (RDK63-177v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk,
                Inventarisnr.: RA 63, Bron onderwerp: een stuk grond, Pagina: ongef. en 177v
                en RA 88 ongef, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 26 okt 1679

                103. Verkoop akte (RDK63-114r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 63, Bron onderwerp: huijs,
                Pagina: 114r, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 10 apr 1676

                104. Huwelijkse voorwaarden (GW48-004), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 48, Pagina:
                ongef, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 2 dec 1672

                105. Verkoop akte (GW59-329v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 329v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 7 mrt 1685

                106. Erfdeling goederen Johan Zeijlmans (GW43-267r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 43,
                Pagina: 167r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 6 jun 1689

                107. Verkoop akte (GW59-082r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: verkoop
                van land, Pagina: 82r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 30 mrt 1667

                108. Erfdeling goederen Johan Zeijlmans (GW43-210v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 43,
                Pagina: 210v en 212v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 13 apr 1685

                109. Verkoop akte (GW59-390v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Pagina: 390v, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: 20 jun 1691

                110. Verkoop akte (GW62-054v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 62, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 54v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 23 okt 1730

                111. Verkoop akte (GW59-144r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Bron onderwerp: een stuk
                grond, Pagina: 144r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 9 nov 1671

                112. Deling (GW42-085v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK,
                Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 42, Pagina: 85v, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 12 jul 1660

                113. Erfdeling Michiel Jacopsen en kinderen (GW41-051br), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                41, Pagina: 51br, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 2 dec 1623

                114. Waarborg (DG96-129r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT,
                Archief: Dongen, Inventarisnr.: RA 96, Pagina: 129r, Plaats van akte: Dongen
                [nb], Aktedatum: 9 mrt 1605

                115. Aanneming door Aentken Corsten (RDK87-145v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 88, Pagina:
                145v en 145r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 1 feb 1628

                116. Erfdeling Gelden Anthonis en Willemken Jans en verkoopaktes
                (CAP60-005r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle,
                Inventarisnr.: RA 60, Pagina: 5r t/m 11r, Aktedatum: 26 mrt 1607

                117. Verkoop akte (CAP62-009r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Capelle, Inventarisnr.: RA 62, Pagina: 9r, Plaats van akte:
                's Grevelduijn Capelle [nb], Aktedatum: 23 dec 1628

                118. Verkoop akte (CAP64-153r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Capelle, Inventarisnr.: RA 64, Pagina: 153r, Plaats van
                akte: 's Grevelduijn Capelle [nb], Aktedatum: 9 apr 1650

                119. Copie testament en taxatie goederen Engeltke Geldens (CAP
                64-308r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle,
                Inventarisnr.: RA 64, Pagina: 308r en 309r, Plaats van akte: 's Grevelduijn
                Capelle [nb], Aktedatum: 22 sep 1655

                120. Verkoop akte (CAP64-041v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Capelle, Inventarisnr.: RA 64, Pagina: 41v, Plaats van akte:
                's Grevelduijn Capelle [nb], Aktedatum: 28 jan 1646

                121. Erfdeling van de goederen van Jan Peters Vos (CAP61-214r),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Cappel, Inventarisnr.: RA
                61, Pagina: 214r en 214v, Plaats van akte: 's Grevelduijn Capelle [nb],
                Aktedatum: 16 nov 1623

                122. Erfdeling goederen Antonis Geldens (CAP63-15r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle, Inventarisnr.: RA 63, Pagina:
                15r, Plaats van akte: 's Grevelduijn Capelle [nb], Aktedatum: 15 apr 1637

                123. Erfdeling goederen Huijbrecht Cornelis Timmermans
                (CAP64-132v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle,
                Inventarisnr.: RA 64, Pagina: 132v, Plaats van akte: 's Grevelduijn Capelle
                [nb], Aktedatum: 16 okt 1649

                124. Erfdeling Anneken Willems (GW40-171r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Pagina:
                171r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 14 mrt 1612

                125. Inventarisatie van de goederen van Bastiaen Adriaens
                (GW40-074v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 40, Pagina: 74v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                126. Aanneming door Iken Adriaenss (GW40-075r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Bron
                onderwerp: aanneming van meerdere kinderen, Pagina: 75r, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 3 mei 1606

                127. Aanneming en inventaris ivm overlijden Willem Wouters
                (GW40-002r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 40, Pagina: 2r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 3
                jul 1602

                128. Erfdeling goederen Truijcken Adriaens (GW41-161v), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                41, Pagina: 161v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 13 jan 1638

                129. Verkoop akte (GW40-099r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Pagina: 99r en 99v,
                Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 14 jul 1607

                130. Verkoop akte (GW58-016av), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 58, Bron onderwerp: een huis
                gekomen van Jan van de Werck, Pagina: RA 16av, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 30 dec 1631

                131. Erfdeling goederen Mercelis Willems en Maijken Jan Coens
                (RDK87-031v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk,
                Inventarisnr.: RA 87, Pagina: 31v, Plaats van akte: Raamsdonk [nb],
                Aktedatum: 9 jun 1622

                132. Erfdeling goederen Margrietken Arnoudt Claes (GW39-140v),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 40, Pagina: 140v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                133. Inventaris goederen Willem Wouters en verkoop aktes
                (GW40-031r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 40, Bron onderwerp: inventaris en stukken grond, Pagina:
                2v, 3r en 31r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 3 jul 1602

                134. Aanneming door Eeltken Peter Corsten (CW17-082v), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                17, Pagina: 82v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 12 jul 1595

                135. Inventaris, erfdeling en aanneming ivm overlijden Mels Jans
                (GW40-259r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 40, Pagina: 259r, 260r en 260v, Plaats van akte: Waspik
                [nb], Aktedatum: 17 mrt 1620

                136. Machtigingen (GB17-129r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                RHCT, Archief: Geertruidenberg, Inventarisnr.: RA17, Pagina: 129r en RA 18
                folio 73r, Plaats van akte: Geertruidenberg [nb], Aktedatum: 24 jul 1600

                137. Aanneming door Rom Cornelissen (GW39-146r), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 39, Bron
                onderwerp: 2 kinderen, Pagina: 146r, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 3 apr 1576

                138. Akkoord (GB17-063v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RHCT,
                Archief: Geertruidenberg, Inventarisnr.: RA 17, Pagina: 63v, Plaats van
                akte: Geertruidenberg [nb], Aktedatum: 19 aug 1598

                139. Verkoop akte Lijsken Wouter Woutersz weduwe (GW39-135r), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                39, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 19 mrt 1575

                140. Verkoop akte (GW40-005r1), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Pagina: 5r, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: voor 12 okt 1580

                141. Copie aanneming door Jan Wouters (GW40-005r2), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Bron
                onderwerp: 3 onmondige kinderen, Pagina: 5r en RDK58 40r, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 12 okt 1580

                142. Huwelijkse voorwaarden (GW40-213r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Pagina:
                213r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 7 jan 1617

                143. Verklaring door Jan Wouters ivm erfenis (GW39-187r), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                39, Pagina: 187r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 9 nov 1581

                144. Arrestatie Adriaen Joost Willems (RDK87-012v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 87, Pagina:
                12v, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 15 dec 1618

                145. Quitantie (CW16-215v), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Cleijn Waspik, Inventarisnr.: RA 16, Pagina: 215v, Plaats
                van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 20 mrt 1587

                146. Wilceur (GW57-004v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK,
                Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Pagina: 4v, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 1 mei 1620 (21 apr 1628)

                147. Erfdeling goederen Jan Rommen (CW16-046v), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Cleijn Waspik, Inventarisnr.: RA 16,
                Pagina: 46v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 10 nov 1573

                148. Aanneming door Lenaert weduwe Nout Claes (GW39-117v), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA
                39, Bron onderwerp: 6 kinderen (1 voor, 5 na), Pagina: 117v, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: 31 dec 1573

                149. Wilceur (GW57-004v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK,
                Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Pagina: 4v, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 1 mei 1620

                150. Huwelijkse voorwaarden (GW41-072r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41, Pagina:
                72r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 12 mrt 1627

                151. Deling kinderen Adriaen Mathijs en Wouterken Jans (GW57-230r),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 57, Pagina: 230r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                152. Copie aanneming door Jan Wouters (GW40-005r2), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Bron
                onderwerp: 3 onmondige kinderen, Pagina: 5r en RDK58 40r, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 12 okt 1580 (1 jul 1601)

                153. Copie aanneming door Jan Wouters (GW40-005r2), Type: Algemene
                akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Bron
                onderwerp: 3 onmondige kinderen, Pagina: 5r en RDK58 40r, Plaats van akte:
                Waspik [nb], Aktedatum: 12 okt 1580 (21 apr 1602)

                154. Tekst voor folio 221 (GW40-221vo), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Pagina:
                221, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 7 sep 1617

                155. Verkoop aktes (GW40-058r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 40, Bron onderwerp: huis en
                grond, Pagina: 58r en 60v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 1 jul
                1605

                156. Testament Anthonis Laureijss (GW41-065r), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41, Pagina:
                65r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 23 mei 1625

                157. Verkoop akte (GW57-083r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 57, Bron onderwerp: huis,
                Pagina: 83r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 15 mrt 1624 (22 feb
                1626)

                158. Erfdelingen goederen Neelken Thonis en Anthonis Cornelis
                (GW41-144r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 41, Pagina: 144r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                159. Akkoord erfgenamen Quirijn Bastiaens (RDK87-033r), Type:
                Algemene akte, Archiefnaam: RHCT, Archief: Raamsdonk, Inventarisnr.: RA 87,
                Pagina: 33r, Plaats van akte: Raamsdonk [nb], Aktedatum: 16 jan 1623

                160. Akkoord Gerrit Dircxss en kinderen Maeijken Janss (GW41-240r),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Groot Waspik,
                Inventarisnr.: RA 41, Pagina: 240r, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum:

                161. Aanneming Peeterken Jans (GW41-173v), Type: Algemene akte,
                Archiefnaam: GAWW, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 41, Bron
                onderwerp: 2 kinderen, Pagina: 173v, Plaats van akte: Waspik [nb],
                Aktedatum: 19 nov 1639

                162. Erfdeling goederen Michiel Jan Claes en verkoop (CAP64-85r),
                Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle, Inventarisnr.: RA
                64, Pagina: 85r, 87v en 81r, Plaats van akte: 's Grevelduijn Capelle [nb],
                Aktedatum: 25 okt 1647

                163. Staet en inventaris goederen Huijbert Timmerman en Taxatie
                (CAP-129r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle,
                Inventarisnr.: RA 64, Pagina: 129r en 130r, Plaats van akte: 's Grevelduijn
                Capelle [nb], Aktedatum: 27 jun 1649

                164. Copie testament en taxatie goederen Engeltke Geldens (CAP
                64-308r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle,
                Inventarisnr.: RA 64, Pagina: 308r en 309r, Plaats van akte: 's Grevelduijn
                Capelle [nb], Aktedatum: 22 sep 1655 (3 feb 1659)

                165. Erfdeling goederen Adriaen Anthonis de Jonge en verkoopaktes
                (CAP56-016r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWWK, Archief: Capelle,
                Inventarisnr.: RA 56, Pagina: 16r en 17v, Plaats van akte: 's Grevelduijn
                Capelle [nb], Aktedatum: vermoedelijk 5 sep 1577

                166. Verkoop akte (GW59-084r), Type: Algemene akte, Archiefnaam:
                GAWWK, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 59, Pagina: 84r, Plaats van
                akte: Waspik [nb], Aktedatum: 22 jun 1667

                167. Verkoop akte (CW15-136r), Type: Algemen<br/><br/>(Message over 64 KB, truncated)
              • Jan van den Bergh
                Message 7 of 11 , Jan 13, 2013
                  Dag Terry,

                  Gerard komt niet uit Waspik. Waarvan wel heb ik tot op heden niet kunnen
                  achterhalen.

                  Met vriendelijk groet,

                  Jan van den Bergh

                  http://home.studieaccess.nl/bergh825/index.html

                  Genealogie van Willem van Kinderen.

                  Generatie I

                  I. Willem van Kinderen, tr. met Antonia Galant, begr. te Waspik [nb] op
                  12 nov 1731, op basis van naam kleinkinderen en doopgetuigen.
                  Uit dit huwelijk:
                  1. Henricus, begr. te Waspik [nb] op 23 mrt 1763, volgt IIa.
                  2. Gerardus, volgt IIb.

                  Generatie II

                  IIa. Henricus van Kinderen, (zn. van I), begr. te Waspik [nb] op 23 mrt
                  1763, tr. (1) met Joanna den Horst.
                  Uit dit huwelijk:
                  1. Wilhelmina, ged. te Waspik [nb] op 18 mei 1722 (getuigen: Gerardus
                  Kinderen, van en Antonia Galant), begr. aldaar in 1728.

                  Henricus van Kinderen, otr. (2) te Raamsdonk [nb] op 3 apr 1725 met
                  Anna Otjens, dr. van Simon Dingemans Ottiens en Margareta Cornelis Nobel,
                  ged. te Waspik [nb] op 3 nov 1705.
                  Uit dit huwelijk:
                  1. Antonia, ged. te Waspik [nb] op 23 feb 1726 vader heet Hubertus
                  (getuigen: Joannes van Kinderen en Antonetta Gallant), begr. aldaar in 1728.
                  2. Wilhelma, ged. te Waspik [nb] op 9 dec 1727, begr. aldaar op 8 dec
                  1794, volgt IIIa.
                  3. Cornelia, ged. te Waspik [nb] op 24 feb 1731 (getuige: Cornelia
                  Ottiens), ovl. voor 1736.
                  4. Antonia, ged. te Waspik [nb] op 3 nov 1733 (getuige: Joanna
                  Ottiens), ovl. voor 1736.
                  5. Cornelia, ged. te Waspik [nb] op 24 jan 1736, begr. aldaar op 11 nov
                  1809, volgt IIIb.
                  6. Simon, ged. te Waspik [nb] op 24 jan 1738 (getuige: Joanna Ottiens).
                  7. Wilhelmus, ged. te Waspik [nb] op 1 jul 1741 (getuige: Joanna
                  Ottiens).
                  8. Joannes, ged. te Waspik [nb] op 29 aug 1742 (getuige: Margareta
                  Nobel), begr. aldaar op 9 jul 1764.
                  9. Antonia, ged. te Waspik [nb] op 26 mei 1745 (getuige: Petronilla
                  Ottiens).

                  IIb. Gerardus van Kinderen, (zn. van I), otr. (1) te Waspik [nb] op 28
                  sep 1725 met Lucia Janse de Hoogh, dr. van Johannes Petri de Hoch en Maria
                  Lambert Vos, ged. te Waspik [nb] op 9 jan 1704 (getuige: Margareta
                  Lamberden).
                  Uit dit huwelijk:
                  1. Antonia, ged. te Waspik [nb] op 28 sep 1726 (getuige: Lucia Dolk).
                  2. Maria, ged. te Waspik [nb] op 21 jan 1728 (getuige: Pitronella de
                  Hoog).
                  3. Maria Anna, ged. te Waspik [nb] op 5 jun 1729 (getuige: Antonia
                  Galant).
                  4. Anna, ged. te Waspik [nb] op 26 mei 1731 (getuige: Petronella de
                  Hoogh).
                  5. Guilielmus, ged. te Waspik [nb] op 4 aug 1732 (getuige: Petronella
                  de Hoogh).

                  Gerardus van Kinderen, otr. (2) te Waspik [nb] op 6 nov 1733 met
                  Elisabeth Vrolijck, geb. te Loon op Zand [nb].
                  Uit dit huwelijk:
                  1. Joannes, ged. te Waspik [nb] op 17 sep 1734 (getuige: Anna Ottiens).

                  Generatie III

                  IIIa. Wilhelma van Kinderen, (dr. van IIa), ged. te Waspik [nb] op 9 dec
                  1727 (getuige: Antonia van Kinderen), begr. aldaar op 8 dec 1794, otr. te
                  Waspik [nb] op 3 jan 1766, tr. (Gereformeerd) te Waspik [nb] op 19 jan 1766,
                  kerk.huw. aldaar op 19 jan 1766 met Adrianus Sneuw, zn. van Andreas Daniels
                  Sneuw en Clasina van Vught, ged. te Waspik [nb] op 24 feb 1726 (getuige:
                  Helena van Broeckhoven).
                  Uit dit huwelijk:
                  1. Joannes Sneeuw, ged. te Waspik [nb] op 2 dec 1766 (getuige: Antonia
                  van Kinderen), visser, ovl. te Waspik [nb] op 20 nov 1851, otr. te Waspik
                  [nb] op 31 jan 1794, tr. (Gereformeerd) te Waspik [nb] op 16 feb 1794,
                  kerk.huw. (RK) aldaar op 16 feb 1794 met Adriana Verscheuren, dr. van
                  Antonius Verschuren en Lucia Adriaens Claevers, ged. te Waspik [nb] op 6 jul
                  1767 (getuige: Anna Maria Verscheuren), ovl. aldaar op 21 apr 1834.

                  Adrianus Sneuw, zn. van Andreas Daniels Sneuw en Clasina van Vught,
                  otr. (1) te Waspik [nb] op 10 jan 1755, tr. (Gereformeerd) te Waspik [nb] op
                  26 jan 1755, kerk.huw. aldaar op 26 jan 1755 met Antonia Koninx.
                  Uit dit huwelijk:
                  1. Andreas Sneeuw, ged. te Waspik [nb] op 25 dec 1755 (getuige: Adriana
                  Sneeuw), ovl. aldaar op 31 jan 1845, tr. met Elisabetha Snijders, dr. van
                  Adrianus Snijders en Maria Vissers, geb. te Raamsdonk [nb], ged. te Waspik
                  [nb] op 11 feb 1756, ovl. aldaar op 2 mei 1834.
                  2. Adrianus Sneeuw, ged. te Waspik [nb] op 1 aug 1757 (getuige: Maria
                  Koninx).
                  3. Daniel Sneeuw, ged. te Waspik [nb] op 22 feb 1759 (getuige: Adriana
                  Sneeuw), schipper, koopman 1, ovl. te Waspik [nb] op 16 sep 1834, otr. te
                  Waspik [nb] op 8 mei 1788 met Adriana Maria van der Ka, dr. van Joannes van
                  der Kaa en Aldegundis de Bont, geb. te Raamsdonk [nb], ged. te Waspik [nb]
                  op 10 mrt 1764 (getuige: Anna Maria van der Ka), ovl. aldaar op 1 jun 1845.
                  4. Joannes Sneeuw, ged. te Waspik [nb] op 9 feb 1761 (getuige: Joanna
                  van Vught).
                  5. Adriana Sneeuw, ged. te Waspik [nb] op 26 apr 1763 (getuige:
                  Sebatina Bossers).
                  6. Theodorus Sneeuw, ged. te Waspik [nb] op 17 mrt 1765 (getuige:
                  Sebastiana Bossers).

                  IIIb. Cornelia van Kinderen, (dr. van IIa), ged. te Waspik [nb] op 24 jan
                  1736 (getuige: Adriana Ottiens), begr. aldaar op 11 nov 1809, otr. te Waspik
                  [nb] op 28 jan 1763, kerk.huw. aldaar op 13 feb 1763 met Joannes Canters,
                  geb. te Merksplas [an, België].
                  Uit dit huwelijk:
                  1. Catharina, ged. te Waspik [nb] op 28 okt 1763 (getuige: Maria
                  Canters).
                  2. Henricus, ged. te Waspik [nb] op 12 nov 1764 (getuige: Maria Canters
                  ipv Wilhlema van Kindere).
                  3. Petrus, ged. te Waspik [nb] op 23 aug 1766 (getuige: Maria Canters),
                  otr. te Waspik [nb] op 25 apr 1800, tr. (Schepenbank) te Waspik [nb] op 11
                  mei 1800, kerk.huw. aldaar op 11 mei 1800 met Petronella van Dijck, dr. van
                  Adrianus van Dijck en Joanna de Hoogh, ged. te Waspik [nb] op 19 jul 1761
                  (getuige: Cornelia de Hoog), ovl. aldaar op 4 apr 1846.
                  4. Joannes, ged. te Waspik [nb] op 1 jan 1769 (getuige: Antonia van
                  Kinderen).
                  5. Anna Catharina, ged. te Waspik [nb] op 30 nov 1770 (getuige: Antonia
                  van Kinderen).
                  6. Joannes, ged. te Waspik [nb] op 26 jun 1772 (getuige: Anna Otjens
                  ipv), dagloner, ovl. te Waspik [nb] op 2 nov 1839, otr. (1) te Waspik [nb]
                  op 14 apr 1809, tr. (Schepenbank) te Waspik [nb] op 30 apr 1809, kerk.huw.
                  aldaar op 30 apr 1809 met Huberta Bossers, dr. van Adrianus Bossers en
                  Adriana van Beek, ged. te Waspik [nb] op 10 dec 1777 (getuige: Adriana van
                  Strien), ovl. aldaar op 11 jun 1818, tr. (2) te Waspik [nb] op 20 apr 1822
                  met Dimpna van Gils, dr. van Joannes Baptista van Gils (daglooner) en
                  Cornelia Boom, ged. te Waspik [nb] op 13 jul 1794 (getuige: Petronilla
                  Boom), broodvenster.
                  7. Antonia, ged. te Waspik [nb] op 15 mrt 1775 (getuige: Wilhelma van
                  Kinderen).
                  8. Antonius, ged. te Waspik [nb] op 2 mrt 1779 (getuige: Wilhelma van
                  Kindere).
                  9. Henrica, ged. te Waspik [nb] op 8 jan 1781 (getuige: Wilhelma van
                  Kindere), ovl. aldaar op 25 jan 1847 71 jaar ???.
                  <SectionBreak>Bronnen

                  1. Verkoop akte (GW68-035v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: GAWW,
                  Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 68, Bron onderwerp: een stuk grond,
                  Pagina: 35v, Plaats van akte: Waspik [nb], Aktedatum: 4 jan 1794

                  Gezinsblad van Antonia en Vader van Kinderen

                  Vader van Kinderen.
                  tr.
                  met Antonia Galant, begr. te Waspik [nb] op 12 nov 1731, op basis van naam
                  kleinkinderen en doopgetuigen.
                  Uit dit huwelijk:

                  1. Henricus, begr. te Waspik [nb] op 23 mrt 1763, tr. (1) met Joanna
                  den Horst, otr. (2) te Raamsdonk [nb] op 3 apr 1725 met Anna Otjens, dr. van
                  Simon Dingemans Ottiens en Margareta Cornelis Nobel, ged. te Waspik [nb] op
                  3 nov 1705.
                  2. Gerardus, otr. (1) te Waspik [nb] op 28 sep 1725 met Lucia Janse de
                  Hoogh, dr. van Johannes Petri de Hoch en Maria Lambert Vos, ged. te Waspik
                  [nb] op 9 jan 1704 (getuige: Margareta Lamberden), otr. (2) te Waspik [nb]
                  op 6 nov 1733 met Elisabeth Vrolijck, geb. te Loon op Zand [nb].

                  Uit RA: Groot Waspik RA 62

                  Folio: 071r

                  Soort akte: transport

                  Datum: 13-10-1731

                  1e Comparant: Maijken Lammertse Vos wed Jan Peeters de Hoogh

                  2e Comparant: Peeter Janse de Hoog

                  Goederen: een dijkkaveling en hijsje op polders sijdijck aan de Kerkvaart

                  Prijs: ƒ 125

                  Plaats: Groot Waspik

                  Toponiem:

                  Belend Oost:

                  West:

                  Noord: huijsje Peeter Storm

                  Zuid: huijsje Crijn van Rossum

                  Bijz: Compareerde mede Geerit van Leeuwen x Piternel Janse de Hoog, Geerit
                  van Kinderen x Seijken Jansen de Hoog mnede namens de kinderen van Anthonij
                  Corstiaanse Reckers bij Johanna Janse de Hoog zaliger. Zij geven
                  toestemming.

                  Folio: 123r
                  Soort akte: bijlbrief
                  Datum: 21-3-1735
                  1e Comparant: Dirk Vassen de Hoog
                  2e Comparant: Geerit van Kinderen, schiptimmerman

                  Uit RA 46
                  Fol. 121v
                  Staat en inventaris gedaan maken en aan schout en schepenen van Groot Waspik
                  overge-geven bij Geerardus van Kinderen weduwenaar van zaliger Seijken
                  Jansen de Hoog, in haar leven gewoont hebbende en overleden alhier, als
                  volgt:
                  Eerstelijk een huijsje staande en gelegen alhier op den polder seijdijk met
                  een kanthelling staande op de noortseijde van t huijsje van Hendrik vanden
                  Hoeck en daar in bevonden:
                  Een kast, een kist, 5 stoelen, een bank, een bedt, een hooftpeulu en
                  hooftkussens, een tafel, een wieg, een kakstoel.
                  Een ijsere pot, een schotelrek, nog eenigen torf en branthout.
                  Nog eenigen schotelen, testen, potten, tafelborden en eenigen huijsraat dog
                  seer weijnig van im-portantie.
                  Nog aan hout om te timmeren voor ƒ 28: 0: 0
                  Nog staat te ontfangen van verscheijde persoonen van timmerloon en over
                  Leverantie van hout te samen ƒ 314: 0: 0
                  Nog het timmergereetschap
                  Nog een beugeltas met een silvere beugel en haak, een kerkboekje emt silvere
                  sloten, een ketting bloetkralen, het linnen van de vrouw per memorie
                  De wolle clederen vande vrou pr memorie
                  Hier tegen staat te betalen aande houtcoopers en andere schulden te samen
                  ƒ 386: 0: 0

                  Aldus desen inventaris gemaakt naar het opgeven vanden voornoemden Geerit
                  van Kinderen ver-clarende sulx gedaan te hebben opregtelijk sonder iets
                  agtergehouden ofte verswegen te hebben. Aldus gedaan en gepasseert ten
                  overstaan van Jan Zeijlmans, schout, Mels Peeters de Graaf en Thomas de
                  Haan, schepenen in Waspik, desen 20e november 1733.
                  J. Zeijlmans, schout en secretaris
                  Dit is hantmerk bij Mels Peeters de Graaf gestelt

                  Fol. 122r
                  Acte van aanneming
                  In de kantlijn: Uijtgemaakt
                  Op huijden den 20e november compareerde voor ons schout en schepenen van
                  Groot Waspick ondergenoemt Gerardus van Kinderen weduwenaar van zaliger
                  Seijken Jansen de Hoog ter eenre ende Peeter Janse de Hoog als voogt en
                  Hendrik van kinderen als toesiende voogt vande vier onmondige weeskinderen
                  vanden voornoemde Geerardus van kinderen bij hem in huwelijk verwekt bij
                  zaliger de voornoemde Seijken Jansen de Hoog met name Thomas, out seven
                  jaren, Maria Anna, out vijf jaren, Johanna, out ontrent drie jaren en
                  Willem, out ontrent een jaar ter andere seijde.
                  Ende sijn de voornoemde comparanten in hare voornoemde qualiteijt (met
                  consent ende ten over-staen van schout en schepenen alhier) na alles wel
                  overwogen en den staat en inventaris des boedels ingesien te hebben met den
                  andere veraccordeert en verdragen in voegen en manieren als volgt: Te weten
                  dat den voors eerste comparant in vollen eijgendom sal hebben en blijven
                  be-houden het huijsjen met de verdere meuble goederen en imboel, gelt, gout,
                  silver, gemunt en on-gemunt, actien ende crediten, soo active als passive,
                  niets ter werelt uijtgesondert, die hij met de voornoemde sijne overleden
                  huijsvrouw in gemeijnschap en eijgendom heeft beseten gehadt ende nog
                  besittende is. Omme met alle deselve bij den eerste comparant gedaan en
                  gehandelt als imant met sijn vrij eijgen goet vermag te doen. Sonder bekroon
                  van imant. Onder dese speciale conditie nogtans dat den eersten comparant
                  gehouden en verbonden blijft de voornoemde kinderen op te voeden en te
                  alimenteren in cost en drank, cleedinge en reedinge, soo wel sieck als
                  gesont egeenen tijt van perijkel uijtgesondert, de selve te laten leeren,
                  lesen en schrijven en een goet hant-werk of ander exercitie te laten leeren
                  waar toe de selve naar den staat des boedels best bequaem sal of sullen
                  bevonden worden en dat tot haren mondigen dage, huwelijken off anderen
                  geapprobeerden state toe. Als wanneer hij den eerste comparant daar en boven
                  sal gehouden sijn aan ider van deselve uijt te reijken en voldoen eene somme
                  van drie gulden drie stuijvers. En daar en boven sullen de cleederen vande
                  moeder van linnen en wollen met de silvere beugeltas en kerkboekje met
                  silvere slote en cralen blijven voor de kinderen mits dat de cleederen
                  sullen mogen worden gebruijkt om de cinderen te cleeden.
                  Tot naarkominge en prestatie van alle het geene voors staat verclaeren sij
                  comparanten te verbin-den hare persoonen en goederen, present en toekomende,
                  egeene exemt. De selve stellende onder verbant en bedwank als naar regten.
                  Aldus gedaan en gepasseert ten overstaan van Jan Zeijlmans, schout, Mels
                  Peeters de Graaf en Thomas de Haan, schepenen in Waspik, op dato voors.
                  J. Zeijlmans, schout en secretaris
                  Dit is hantmerk bij Mels Peeters de Graaf gestelt

                  Fol. 123v
                  Staat en liquidatie gedaan ende maken aan schout en geregte van Groot Waspik
                  overge-geven bij of van wegen Peeter Janse de Hoog voor sijn selven en als
                  innestaande voor sijn broeder Arnoldus de Hoog, Geerit van Leeuwen in
                  huwelijk hebbende Piternel de Hoog, Anthonij Corstiaanse Reckers in huwelijk
                  hebbende Johanna Janse de Hoog ende Geerit van Kinderen in huwelijk gehat
                  hebbende Seijken de Hoog Ende dat van soodanige goe-deren ende effecten als
                  door Maijken Vos weduwe Jan Peeterse de Hoog metter doot ont-ruijmt ende
                  naargelaten. En so als deselve bij het trecken van blinde loten onder haar
                  sijn verdeelt en te deel gevallen als:
                  In de kantlijn: Uitgemaakt
                  Eertselijk onder nombre 1: 1 copere betpan, een aarde doofpot en eenige
                  rommeling te del gevallen aan Anthonij Reckers. En bij haar getaxeert op
                  eene gulden agt stuijvers.
                  Onder nombre 2: een vierkant tafeltje, een ijsere pot en eenig aardewerk en
                  is te deel gevallen op Geerit van Kinderen. En bij haar getaxeert op eene
                  gulden agt stuijvers.
                  Onder nombre 3: een spinnewiel, een etens kastjen, een stoel, een tang, een
                  paar schoen, een hangijser en eenig rommeling. En is ten deel gevallen op
                  Geerit van Leeuwen. En bij haar getaxeert op eene gulden agt stuijvers.
                  Onder nombre 4: een agtkante tafel, een ijsere potje, een vrouwe hoet, een
                  blecke tregter en eenoig rommeling en is ten deel gevallen op Peeter Janse
                  de Hoog. En bij haar getaxeert op eene gulden agt stuijvers.
                  Onder nombre 5: een lepelbort, twee stoelen, een haal, een ijsere balans en
                  twee schaaltjes, een paar clompen, een vis beugel en eenige rommeling is ten
                  deel gevallen op Arnoldus de Hoog. En bij haar getaxeert op eene gulden agt
                  stuijvers.
                  Het linnen en wollen &a mede gestelt in vijff loten en is ider lot bij haar
                  getaxeert en geweerdeert op drie gulden twee stuijvers.
                  Nog is bij Peeter Janse de Hoog in gelt bevonden vande cooppenningen van ’t
                  huijske bij hem van sijn moeder gekogt en die sij bij hem in bewaring had
                  gelaten ter somme van een hondert negentien guldens en heeft hier op betaalt
                  aande dootschult en begraaffenis kosten 53 guldens seventien stuijvers. Rest
                  ƒ 65: 3: 0
                  Nog wert alhier gebragt de cooppenningen vant bedt bij haar verkogt als mede
                  van t geene bij haar nog is ontfangen ter somme van veertien guldens twee
                  stuijvers.
                  Soo dat ider 1/5 part in de voornoemde sommen is bedragende ter somme van ƒ
                  20: 7: 0 ende op t passeren deses voor ider staak leges te samen betaalt ƒ
                  1:10: 0
                  Aldus gedaan en opgegeven bij de voornoemde comparanten en verclaarde sij
                  ider haar contingent inde voornoemde goederen en penningen ontfangen te
                  hebben en Peeter Janse de Hoog het contingent van Arnoldus Janse de Hoog en
                  beloofde Anthonij Reckers en Geerit van Kinderen het geene bij haar is
                  ontfangen aan hare kinderen bij hare voornoemde vrouwen verweckt op haren
                  mondigen dage off huwelijken state te sullen voldoen en betalen. En daar
                  voor te verbinden haar persoon en goederen, present en toekomende, egeene
                  exemt. Deselve stellende onder verbant als naar regten.
                  Aldus gedaan en gepasseert ten overstaan van Jan Zeijlmans, schout, Huijbert
                  Schep en Huijbert Conincks, schepenen in Waspik, desen 13e februarij 1734.
                  J. Zeijlmans, schout en secretaris
                  In de kantlijn: Ick ondergestelt Arnoldus Janse de Hoog bekenne ontfangen te
                  hebben van mijn broeder het con tingent bij hem voor mijn reekening
                  ontfangen vande naarlatenschap van mijn moeder zaliger. Datum den 25e
                  jannuarij 1736. Nol de Hogh

                  Loon op Zand RA 93
                  Folio 82v
                  Borgbrief voor Elisabeth Vrolink, geboren te Loon op Zand, in ondertrouw met
                  Gerrit van Kinderen, wed.v. Zijkende Hoogh, geboren te Geertruidenberg en
                  wonende te Waspik, om te verhuizen naar Waspik.
                  9-11-1733

                  Loon op Zand RA 94
                  Folio 7
                  Borgbrief voor Geeraardus van Kinderen, wed.v. Sijke de Hoog, geboren te
                  Geertruidenberg, geh.m. Elisabet Vrolijk, geboren te Loon op Zand, om te
                  verhuizen naar Oudenbosch.
                  30-4-1736