Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Louer of Lauer / Den Haag - Den Bosch

  • G.J. van Druten
    Message 1 of 12 , Dec 25, 2012
      Heb ik al gedaan.
      Dank je wel.
      Groet,Gerrit

      From: Singbird
      Sent: Tuesday, December 25, 2012 1:03 PM
      To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
      Subject: RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Louer of Lauer / Den Haag - Den Bosch

      Hallo,

      Gewoon de link aanklikken in het bericht en anders de complete link kopiëren
      in je browser.
      Een andere mogelijkheid is hem zelf even opzoeken via http://www.genver.nl
      Hier vind je alle aanwijzingen naar familysearch per provincie en stad.

      Succes,
      Han Lijster

    • Henk Telenet
      Message 2 of 12 , Dec 25, 2012
        Dag Han
        met dank, nu weet ik in ieder geval dat hij als soldaat naar De Nederlanden was gekomen
        groeten uit Antwerpen

        Message 3 of 12 , Dec 27, 2012
          Hallo Ina
          Dank voor de toegezonden bron, zij was me wel bekend en heb daaruit mijn gegevens gehaald ! Alleen het probleem met Catharina Mulders : haar ouders onbekend en de afkomst ex Ülegom is daarmee niet oplost ! Is Ülegom werkelijk Oelegem ? Kan dit niet terug vinden op Wiki pedia ! En bij de FV Kempen op de PR 63 Oelegem,klappers op ° X +1625-1795 komt ze niet voor ! Van daar mijn twijfels over de geboorte plaats !
          Hopelijk komen er nog een reacties !
          Nog de beste wensen voor 2013.

          Groeten
          Victor
          http://users.telenet.be/vic.vanhouche

          From: Vic <mailto:Vic.Vanhouche%40pandora.be>
          To: mailto:Noord-Brabant_Genealogy%40yahoogroups.com
          Date: Sunday, December 23, 2012, 4:37 PM

          Op de PR geboorte te Halsteren van een zoon Adrianus van de Sanden ° 31/07/1769 staat bij de vader Franciscus ex Eijkeren en bij de moeder Catharina Mulders ex Ülegom .

          Opzoekingen, in de PR van Ekeren-provincie Antwerpen en PR van Oelegem-provincie Antwerpen, naar de geboorte gegevens van de ouders, periode 1730-1750, geven geen resultaat !

          In de PR huwelijk van de ouders 23/10/1768 te Halsteren staan geen afkomst gegeven !

          Iemand een typ waar en hoe verder kan gezocht worden ?

          Dank bij voorbaat

          Groeten en beste wensen 2013

          Victor

        • Henk Telenet
          Message 4 of 12 , Dec 31, 2012
            Ik denk dat er in deze opzet 2 verschillende personen met dezelfde naam optreden
            weet iemand wie de ouders zijn van deze twee
            de familie van de Sande is deels te volgen in de Br.Leeuw 1995 ‘kwartierstaat van de auteur’ LFW Adriaenssen

            bij voorbaat dank
            en een prettige jaarwisseling
            groeten uit Antwerpen

            Jenneke / Joanna Schoormans / Schoermans
            beide hebben kinderen te Hooge Mierde

            trouwt rond 1674 met Jan Celen Wouters van de Sande
            kinderen
            1 Henricus Joannes Van de Sande, gedoopt op woensdag 16 september 1676 in Hooge Mierde.
            Getuige Joannes Mattijsen en Maria Mattijsen
            2 Anna Joannes Van de Sande, gedoopt op maandag 30 december 1680 in Hooge Mierde.
            Getuige Adrianus Jacops en Maria Schoormans
            3 Marcelis Jansen (Ceel of Celestinus) Van der Sanden, gedoopt op maandag 19 februari 1685 in Hooge Mierde
            Ceel trouwde, 28 jaar oud, op zondag 3 september 1713 in Hulsel met Hendrien Jansen Walen alias Restelurs
            4 Martinus Joannes Van de Sande, gedoopt op dinsdag 26 december 1690 in Hooge Mierde
            Getuige Joannes Mertens en Helena Peeters
            5 Petrus Joannes Van de Sande, gedoopt op vrijdag 24 februari 1696 in Hooge Mierde
            Getuige Joannes Schoormans en Joanna Hendrix

            trouwt rond 1650 met Jan Wouters Faessen van de Sande
            kinderen
            1 Thomas Joannes Van de Sande, gedoopt op zondag 7 mei 1656 in Hooge Mierde
            Getuige Joannes Willem Maes en Elizabetha Claes Schoermans
            2 Joannes Jansen Van de Sande, gedoopt op dinsdag 23 november 1666 in Hooge Mierde
            Getuige Joannes Ariaen Schoormans en Maria Verbruggen
            3 Hildegundis Joannes Van de Sande, gedoopt op zaterdag 26 oktober 1669 in Hooge Mierde
            Getuige Henricus Cornelis en Maria Janssen