Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Louer of Lauer / Den Haag - Den Bosch

  • G.J. van Druten
    Message 1 of 12 , Dec 25, 2012
      Super, dank je wel.
      groet,Gerrit

      From: Richard van Schaik
      Sent: Tuesday, December 25, 2012 12:49 PM
      To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
      Subject: Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Louer of Lauer / Den Haag - Den Bosch

      On 25-12-2012 12:38, G.J. van Druten wrote:
      > Hallo, stomme vraag misschien maar hoe kom ik op de pagina terecht van
      > familysearch waar de afbeeldingen staan van jou link?

      Makkelijkste via genver.nl

      Fijne feestdagen,
      Richard

      --
      Richard van Schaik
      mailto:f.m.a.vanschaik%40gmail.com

    • Singbird
      Message 2 of 12 , Dec 25, 2012
        Hallo,

        Gewoon de link aanklikken in het bericht en anders de complete link kopiëren
        in je browser.
        Een andere mogelijkheid is hem zelf even opzoeken via http://www.genver.nl
        Hier vind je alle aanwijzingen naar familysearch per provincie en stad.

        Succes,
        Han Lijster

      • G.J. van Druten
        Message 3 of 12 , Dec 25, 2012
          Heb ik al gedaan.
          Dank je wel.
          Groet,Gerrit

          Message 4 of 12 , Dec 25, 2012
            Dag Han
            met dank, nu weet ik in ieder geval dat hij als soldaat naar De Nederlanden was gekomen
            groeten uit Antwerpen

            Message 5 of 12 , Dec 27, 2012
              Hallo Ina
              Dank voor de toegezonden bron, zij was me wel bekend en heb daaruit mijn gegevens gehaald ! Alleen het probleem met Catharina Mulders : haar ouders onbekend en de afkomst ex Ülegom is daarmee niet oplost ! Is Ülegom werkelijk Oelegem ? Kan dit niet terug vinden op Wiki pedia ! En bij de FV Kempen op de PR 63 Oelegem,klappers op ° X +1625-1795 komt ze niet voor ! Van daar mijn twijfels over de geboorte plaats !
              Hopelijk komen er nog een reacties !
              Nog de beste wensen voor 2013.

              Groeten
              Victor
              http://users.telenet.be/vic.vanhouche

              From: Vic <mailto:Vic.Vanhouche%40pandora.be>
              To: mailto:Noord-Brabant_Genealogy%40yahoogroups.com
              Date: Sunday, December 23, 2012, 4:37 PM

              Op de PR geboorte te Halsteren van een zoon Adrianus van de Sanden ° 31/07/1769 staat bij de vader Franciscus ex Eijkeren en bij de moeder Catharina Mulders ex Ülegom .

              Opzoekingen, in de PR van Ekeren-provincie Antwerpen en PR van Oelegem-provincie Antwerpen, naar de geboorte gegevens van de ouders, periode 1730-1750, geven geen resultaat !

              In de PR huwelijk van de ouders 23/10/1768 te Halsteren staan geen afkomst gegeven !

              Iemand een typ waar en hoe verder kan gezocht worden ?

              Dank bij voorbaat

              Groeten en beste wensen 2013

              Victor

            • Henk Telenet
              Message 6 of 12 , Dec 31, 2012
                Ik denk dat er in deze opzet 2 verschillende personen met dezelfde naam optreden
                weet iemand wie de ouders zijn van deze twee
                de familie van de Sande is deels te volgen in de Br.Leeuw 1995 ‘kwartierstaat van de auteur’ LFW Adriaenssen

                bij voorbaat dank
                en een prettige jaarwisseling
                groeten uit Antwerpen

                Jenneke / Joanna Schoormans / Schoermans
                beide hebben kinderen te Hooge Mierde

                trouwt rond 1674 met Jan Celen Wouters van de Sande
                kinderen
                1 Henricus Joannes Van de Sande, gedoopt op woensdag 16 september 1676 in Hooge Mierde.
                Getuige Joannes Mattijsen en Maria Mattijsen
                2 Anna Joannes Van de Sande, gedoopt op maandag 30 december 1680 in Hooge Mierde.
                Getuige Adrianus Jacops en Maria Schoormans
                3 Marcelis Jansen (Ceel of Celestinus) Van der Sanden, gedoopt op maandag 19 februari 1685 in Hooge Mierde
                Ceel trouwde, 28 jaar oud, op zondag 3 september 1713 in Hulsel met Hendrien Jansen Walen alias Restelurs
                4 Martinus Joannes Van de Sande, gedoopt op dinsdag 26 december 1690 in Hooge Mierde
                Getuige Joannes Mertens en Helena Peeters
                5 Petrus Joannes Van de Sande, gedoopt op vrijdag 24 februari 1696 in Hooge Mierde
                Getuige Joannes Schoormans en Joanna Hendrix

                trouwt rond 1650 met Jan Wouters Faessen van de Sande
                kinderen
                1 Thomas Joannes Van de Sande, gedoopt op zondag 7 mei 1656 in Hooge Mierde
                Getuige Joannes Willem Maes en Elizabetha Claes Schoermans
                2 Joannes Jansen Van de Sande, gedoopt op dinsdag 23 november 1666 in Hooge Mierde
                Getuige Joannes Ariaen Schoormans en Maria Verbruggen
                3 Hildegundis Joannes Van de Sande, gedoopt op zaterdag 26 oktober 1669 in Hooge Mierde
                Getuige Henricus Cornelis en Maria Janssen