Louer of Lauer / Den Haag - Den Bosch

  • Henk Telenet
    Message 1 of 12 , Dec 25, 2012
      IK WENS jullie allemaal
      PRETTIG KERSTFEEST en een goed begin van 2013
      Wie heeft er meer informatie over volgend gezin ?
      bij voorbaat dank
      Henk Coolen
      www.coolen-online.be
      Johan Christian {Lauer} Louer overleden op zondag 3 februari 1822 in ’s Hertogenbosch.
      Johan trouwde omstreeks 1780 met Catharina Elisabeth {Kruijsmannen} Cruijsmans.
      Kinderen van Johan en Catharina:
      1 Maria Christiaen Louer, overleden op woensdag 7 februari 1816 in ’s Hertogenbosch.
      2 Christiaen Johan Christiaen Louer, gedoopt op maandag 10 september 1787 in ’s Gravenhage. Christiaen is overleden op woensdag 17 augustus 1842 in ’s Hertogenbosch, 54 jaar oud.
      Christiaen trouwde met Joanna Maria Nicolaas {Cors} Kors. dochter van Nicolaas Kors en Hendrina Van Empel. Joanna is overleden op maandag 8 december 1828 in ’s Hertogenbosch.
      Christiaen hertrouwde Datum: 09-05-1831
      Bruid Aldegundis Maria Kalberg
      Geboortedatum: 31-07-1799 Geboorteplaats: ’s-Hertogenbosch
      3 Frederikus Henricus Louer, gedoopt op zondag 22 februari 1789 in ’s Gravenhage. Frederikus trouwde, 30 jaar oud, op zondag 19 september 1819 in Teteringen met Adriana Wouter Adriaenssen, 33 jaar oud.

      Gegenereerd met Aldfaer versie 4.2 op 25-12-2012 11:14

    • Singbird
      Message 2 of 12 , Dec 25, 2012
        Hallo Henk,

        Ik weet niet of deze akte van overlijden jou al bekend was maar die is hier
        te vinden.
        https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-10550-32933-32?cc=1831469&wc=1071
        4067

        Zij geboortedatum, plaats en ouders zijn vermeld.

        Succes en natuurlijk ook de beste wensen,
        Han Lijster

      • G.J. van Druten
        Message 3 of 12 , Dec 25, 2012
          Hallo, stomme vraag misschien maar hoe kom ik op de pagina terecht van familysearch waar de afbeeldingen staan van jou link?
          Groet,Gerrit

[...]

        • Richard van Schaik
          Message 4 of 12 , Dec 25, 2012
            On 25-12-2012 12:38, G.J. van Druten wrote:
            > Hallo, stomme vraag misschien maar hoe kom ik op de pagina terecht van
            > familysearch waar de afbeeldingen staan van jou link?

            Makkelijkste via genver.nl

            Fijne feestdagen,
            Richard

            --
            Richard van Schaik
            f.m.a.vanschaik@...
            Message 5 of 12 , Dec 25, 2012
              Super, dank je wel.
              groet,Gerrit

> [...]
              > Hallo, stomme vraag misschien maar hoe kom ik op de pagina terecht van
              > familysearch waar de afbeeldingen staan van jou link?

              mailto:f.m.a.vanschaik%40gmail.com
              http://www.fmavanschaik.nl/

            • Singbird
              Message 6 of 12 , Dec 25, 2012
                Hallo,

                Gewoon de link aanklikken in het bericht en anders de complete link kopiëren
                in je browser.
                Een andere mogelijkheid is hem zelf even opzoeken via http://www.genver.nl
                Hier vind je alle aanwijzingen naar familysearch per provincie en stad.

                Succes,
                Han Lijster

              • G.J. van Druten
                Message 7 of 12 , Dec 25, 2012
                  Heb ik al gedaan.
                  Dank je wel.
                  Groet,Gerrit

                  Message 8 of 12 , Dec 25, 2012
                    Dag Han
                    met dank, nu weet ik in ieder geval dat hij als soldaat naar De Nederlanden was gekomen
                    groeten uit Antwerpen

                    Message 9 of 12 , Dec 27, 2012
                      Hallo Ina
                      Dank voor de toegezonden bron, zij was me wel bekend en heb daaruit mijn gegevens gehaald ! Alleen het probleem met Catharina Mulders : haar ouders onbekend en de afkomst ex Ülegom is daarmee niet oplost ! Is Ülegom werkelijk Oelegem ? Kan dit niet terug vinden op Wiki pedia ! En bij de FV Kempen op de PR 63 Oelegem,klappers op ° X +1625-1795 komt ze niet voor ! Van daar mijn twijfels over de geboorte plaats !
                      Hopelijk komen er nog een reacties !
                      Nog de beste wensen voor 2013.

                      Groeten
                      Victor
                      http://users.telenet.be/vic.vanhouche

                      From: Vic <mailto:Vic.Vanhouche%40pandora.be>
                      To: mailto:Noord-Brabant_Genealogy%40yahoogroups.com
                      Date: Sunday, December 23, 2012, 4:37 PM

                      Op de PR geboorte te Halsteren van een zoon Adrianus van de Sanden ° 31/07/1769 staat bij de vader Franciscus ex Eijkeren en bij de moeder Catharina Mulders ex Ülegom .

                      Opzoekingen, in de PR van Ekeren-provincie Antwerpen en PR van Oelegem-provincie Antwerpen, naar de geboorte gegevens van de ouders, periode 1730-1750, geven geen resultaat !

                      In de PR huwelijk van de ouders 23/10/1768 te Halsteren staan geen afkomst gegeven !

                      Iemand een typ waar en hoe verder kan gezocht worden ?

                      Dank bij voorbaat

                      Groeten en beste wensen 2013

                      Victor

                    • Henk Telenet
                      Message 10 of 12 , Dec 31, 2012
                        Ik denk dat er in deze opzet 2 verschillende personen met dezelfde naam optreden
                        weet iemand wie de ouders zijn van deze twee
                        de familie van de Sande is deels te volgen in de Br.Leeuw 1995 ‘kwartierstaat van de auteur’ LFW Adriaenssen

                        bij voorbaat dank
                        en een prettige jaarwisseling
                        groeten uit Antwerpen

                        Jenneke / Joanna Schoormans / Schoermans
                        beide hebben kinderen te Hooge Mierde

                        trouwt rond 1674 met Jan Celen Wouters van de Sande
                        kinderen
                        1 Henricus Joannes Van de Sande, gedoopt op woensdag 16 september 1676 in Hooge Mierde.
                        Getuige Joannes Mattijsen en Maria Mattijsen
                        2 Anna Joannes Van de Sande, gedoopt op maandag 30 december 1680 in Hooge Mierde.
                        Getuige Adrianus Jacops en Maria Schoormans
                        3 Marcelis Jansen (Ceel of Celestinus) Van der Sanden, gedoopt op maandag 19 februari 1685 in Hooge Mierde
                        Ceel trouwde, 28 jaar oud, op zondag 3 september 1713 in Hulsel met Hendrien Jansen Walen alias Restelurs
                        4 Martinus Joannes Van de Sande, gedoopt op dinsdag 26 december 1690 in Hooge Mierde
                        Getuige Joannes Mertens en Helena Peeters
                        5 Petrus Joannes Van de Sande, gedoopt op vrijdag 24 februari 1696 in Hooge Mierde
                        Getuige Joannes Schoormans en Joanna Hendrix

                        trouwt rond 1650 met Jan Wouters Faessen van de Sande
                        kinderen
                        1 Thomas Joannes Van de Sande, gedoopt op zondag 7 mei 1656 in Hooge Mierde
                        Getuige Joannes Willem Maes en Elizabetha Claes Schoermans
                        2 Joannes Jansen Van de Sande, gedoopt op dinsdag 23 november 1666 in Hooge Mierde
                        Getuige Joannes Ariaen Schoormans en Maria Verbruggen
                        3 Hildegundis Joannes Van de Sande, gedoopt op zaterdag 26 oktober 1669 in Hooge Mierde
                        Getuige Henricus Cornelis en Maria Janssen