Van der Sanden x Mulders

  • Vic
    Message 1 of 12 , Dec 23, 2012
      Op de PR geboorte te Halsteren van een zoon Adrianus van de Sanden ° 31/07/1769 staat bij de vader Franciscus ex Eijkeren en bij de moeder Catharina Mulders ex Ülegom .
      Opzoekingen, in de PR van Ekeren-provincie Antwerpen en PR van Oelegem-provincie Antwerpen, naar de geboorte gegevens van de ouders, periode 1730-1750, geven geen resultaat !
      In de PR huwelijk van de ouders 23/10/1768 te Halsteren staan geen afkomst gegeven !
      Iemand een typ waar en hoe verder kan gezocht worden ?
      Dank bij voorbaat
      Groeten en beste wensen 2013
      Victor
    • Ina Hazewinkel
      Message 2 of 12 , Dec 23, 2012
        Hallo Victor,
        Volgens deze site:
        http://www.postpage.nl/schaickparentelen/zande_parenteel.pdf
        Helaas zijn de bronnen van Oelegem en Eikeren niet digitaal te raad plegen.
        Groet Ina

        Message 3 of 12 , Dec 25, 2012
          IK WENS jullie allemaal
          PRETTIG KERSTFEEST en een goed begin van 2013
          Wie heeft er meer informatie over volgend gezin ?
          bij voorbaat dank
          Henk Coolen
          www.coolen-online.be
          Johan Christian {Lauer} Louer overleden op zondag 3 februari 1822 in ’s Hertogenbosch.
          Johan trouwde omstreeks 1780 met Catharina Elisabeth {Kruijsmannen} Cruijsmans.
          Kinderen van Johan en Catharina:
          1 Maria Christiaen Louer, overleden op woensdag 7 februari 1816 in ’s Hertogenbosch.
          2 Christiaen Johan Christiaen Louer, gedoopt op maandag 10 september 1787 in ’s Gravenhage. Christiaen is overleden op woensdag 17 augustus 1842 in ’s Hertogenbosch, 54 jaar oud.
          Christiaen trouwde met Joanna Maria Nicolaas {Cors} Kors. dochter van Nicolaas Kors en Hendrina Van Empel. Joanna is overleden op maandag 8 december 1828 in ’s Hertogenbosch.
          Christiaen hertrouwde Datum: 09-05-1831
          Bruid Aldegundis Maria Kalberg
          Geboortedatum: 31-07-1799 Geboorteplaats: ’s-Hertogenbosch
          3 Frederikus Henricus Louer, gedoopt op zondag 22 februari 1789 in ’s Gravenhage. Frederikus trouwde, 30 jaar oud, op zondag 19 september 1819 in Teteringen met Adriana Wouter Adriaenssen, 33 jaar oud.

          Gegenereerd met Aldfaer versie 4.2 op 25-12-2012 11:14

        • Singbird
          Message 4 of 12 , Dec 25, 2012
            Hallo Henk,

            Ik weet niet of deze akte van overlijden jou al bekend was maar die is hier
            te vinden.
            https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-10550-32933-32?cc=1831469&wc=1071
            4067

            Zij geboortedatum, plaats en ouders zijn vermeld.

            Succes en natuurlijk ook de beste wensen,
            Han Lijster

          • G.J. van Druten
            Message 5 of 12 , Dec 25, 2012
              Hallo, stomme vraag misschien maar hoe kom ik op de pagina terecht van familysearch waar de afbeeldingen staan van jou link?
              Groet,Gerrit

[...]

            • Richard van Schaik
              Message 6 of 12 , Dec 25, 2012
                On 25-12-2012 12:38, G.J. van Druten wrote:
                > Hallo, stomme vraag misschien maar hoe kom ik op de pagina terecht van
                > familysearch waar de afbeeldingen staan van jou link?

                Makkelijkste via genver.nl

                Fijne feestdagen,
                Richard

                --
                Richard van Schaik
                f.m.a.vanschaik@...
                Message 7 of 12 , Dec 25, 2012
                  Super, dank je wel.
                  groet,Gerrit

> [...]
                  > Hallo, stomme vraag misschien maar hoe kom ik op de pagina terecht van
                  > familysearch waar de afbeeldingen staan van jou link?

                  mailto:f.m.a.vanschaik%40gmail.com
                  http://www.fmavanschaik.nl/

                • Singbird
                  Message 8 of 12 , Dec 25, 2012
                    Hallo,

                    Gewoon de link aanklikken in het bericht en anders de complete link kopiëren
                    in je browser.
                    Een andere mogelijkheid is hem zelf even opzoeken via http://www.genver.nl
                    Hier vind je alle aanwijzingen naar familysearch per provincie en stad.

                    Succes,
                    Han Lijster

                  • G.J. van Druten
                    Message 9 of 12 , Dec 25, 2012
                      Heb ik al gedaan.
                      Dank je wel.
                      Groet,Gerrit

                      Message 10 of 12 , Dec 25, 2012
                        Dag Han
                        met dank, nu weet ik in ieder geval dat hij als soldaat naar De Nederlanden was gekomen
                        groeten uit Antwerpen

                        Message 11 of 12 , Dec 27, 2012
                          Hallo Ina
                          Dank voor de toegezonden bron, zij was me wel bekend en heb daaruit mijn gegevens gehaald ! Alleen het probleem met Catharina Mulders : haar ouders onbekend en de afkomst ex Ülegom is daarmee niet oplost ! Is Ülegom werkelijk Oelegem ? Kan dit niet terug vinden op Wiki pedia ! En bij de FV Kempen op de PR 63 Oelegem,klappers op ° X +1625-1795 komt ze niet voor ! Van daar mijn twijfels over de geboorte plaats !
                          Hopelijk komen er nog een reacties !
                          Nog de beste wensen voor 2013.

                          Groeten
                          Victor
                          http://users.telenet.be/vic.vanhouche

                          Message 12 of 12 , Dec 31, 2012
                            Ik denk dat er in deze opzet 2 verschillende personen met dezelfde naam optreden
                            weet iemand wie de ouders zijn van deze twee
                            de familie van de Sande is deels te volgen in de Br.Leeuw 1995 ‘kwartierstaat van de auteur’ LFW Adriaenssen

                            bij voorbaat dank
                            en een prettige jaarwisseling
                            groeten uit Antwerpen

                            Jenneke / Joanna Schoormans / Schoermans
                            beide hebben kinderen te Hooge Mierde

                            trouwt rond 1674 met Jan Celen Wouters van de Sande
                            kinderen
                            1 Henricus Joannes Van de Sande, gedoopt op woensdag 16 september 1676 in Hooge Mierde.
                            Getuige Joannes Mattijsen en Maria Mattijsen
                            2 Anna Joannes Van de Sande, gedoopt op maandag 30 december 1680 in Hooge Mierde.
                            Getuige Adrianus Jacops en Maria Schoormans
                            3 Marcelis Jansen (Ceel of Celestinus) Van der Sanden, gedoopt op maandag 19 februari 1685 in Hooge Mierde
                            Ceel trouwde, 28 jaar oud, op zondag 3 september 1713 in Hulsel met Hendrien Jansen Walen alias Restelurs
                            4 Martinus Joannes Van de Sande, gedoopt op dinsdag 26 december 1690 in Hooge Mierde
                            Getuige Joannes Mertens en Helena Peeters
                            5 Petrus Joannes Van de Sande, gedoopt op vrijdag 24 februari 1696 in Hooge Mierde
                            Getuige Joannes Schoormans en Joanna Hendrix

                            trouwt rond 1650 met Jan Wouters Faessen van de Sande
                            kinderen
                            1 Thomas Joannes Van de Sande, gedoopt op zondag 7 mei 1656 in Hooge Mierde
                            Getuige Joannes Willem Maes en Elizabetha Claes Schoermans
                            2 Joannes Jansen Van de Sande, gedoopt op dinsdag 23 november 1666 in Hooge Mierde
                            Getuige Joannes Ariaen Schoormans en Maria Verbruggen
                            3 Hildegundis Joannes Van de Sande, gedoopt op zaterdag 26 oktober 1669 in Hooge Mierde
                            Getuige Henricus Cornelis en Maria Janssen