Wilhelmina den Ouden

  • Jac Nijnatten, van
    Message 1 of 10 , Dec 7, 2012
      Goede middag,

      Ik ben al een tijdje op zoek naar de doopdatum en de ouders van Wilhelmina den Ouden.
      Zij trouwt 07-05-1785 (ng) te Hooge en Lage Zwaluwe met Adrianus Lambrechts Vos. Zij is overleden op 16-06-1814 te Hooge en Lage Zwaluwe, in de akte worden geen ouders vermeld.
      Haar leeftijd is dan 50 jaar, dus geboren ca 1764.
      Volgens de huwelijksakte zou zij geboren zijn te Breda, vanuit Breda gaat er op 16-02-1786 een borgbrief naar Hooge en Lage Zwaluwe.
      Dit echtpaar krijgt 10 kinderen te Hooge en Lage Zwaluwe, de doopgetuigen hierbij geven ook geen aanknopingspunten.

      met vr. gr.
      Jac van Nijnatten
    • Ruud Martijn
      Message 2 of 10 , Dec 7, 2012
        Message 3 of 10 , Dec 7, 2012
          Ruud en Jac,

          Bedoel jij de BIJLAGEN bij de trouwakten van de kinderen ?? Daarvoor moet je het Rijksarchief raadplegen of misschien Familysearch ??
          Zo heb ik mijn bedovergrootmoeder in Rijksacrhief van Utrecht gevonden na 30 jaar voor haar gezocht te hebben !!

          Veel succes Jac,

          Gerard Lemmens

          ________________________________

          Message 4 of 10 , Dec 7, 2012
            De vermelding staat in de trouwakte zelf, wie de grootouders zijn, soms in de bijlagen

            Ruud

          • fldewit@tiscali.nl
            Message 5 of 10 , Dec 7, 2012
              Willemina is geboren op 01-01-1764 in Breda, dochter van Jan Gijsberts (Jan) den Ouden (Van Sprangh) en Christina Of Quirina (Trijntje Of Krijntje) Wagemans.

              Message 6 of 10 , Dec 7, 2012
                hr./mevr. de Wit

                Deze datum komt waarschijnlijk uit de genealogie van Cor Vos en is een
                fictieve datum, deze is niet terug te vinden in de DTB's van Breda.
                De moeder Quirina Wagemans is geboren in 1708 en zou dan bij de geboorte van
                Wilhelmina 55 jaar zijn. Dit klopt dus niet.
                Bedankt voor de moeite.

                vr. gr.
                Jac van Nijnatten

                Message 7 of 10 , Dec 7, 2012
                  Hallo Ruud,

                  Van de 10 kinderen overlijden er 3 op jonge leeftijd, de overige 7 trouwen
                  allemaal. Wel wordt in de aktes de datum van overlijden van de moeder
                  vermeld, maar niet van de grootouders.

                  vr. gr.
                  Jac van Nijnatten

                  Message 8 of 10 , Dec 7, 2012
                    In de bijlagen staat veel en veel meer !

                    Gerard Lemmens

                    ________________________________

                    Message 9 of 10 , Dec 7, 2012
                      Hoi Jac

                      Ik weet, dat in Oosterhout in die tijd een (katholieke) familie den Ouden heeft geleefd.
                      Ook in Zevenbergen is een familie den Ouden te vinden.
                      Heb je ook al eens gezocht op de spellingsvariant Verouden?

                      Tot slot, in Made en in Leur is ook een protestantse familie den Ouden te vinden. In Hoeven trouwt 20-04/05-04-1760 een Willem den Ouden met Bredana van Breda. Het staat er echt zo! Bredana is de voornaam van de bruid. Zij is gedoopt te Leur 03-07-1740 als dochter van Joannes van Breda en Cornelia Willems van de Riet. De familie Van Breda is in Leur een bekende familie. Willem den Ouden en Bredana van Breda laten te Made en te Leur kinderen dopen. Willem den Ouden is afkomstig van Renesse.

                      Het is misschien niets, maar beter mis dan helemaal niets.

                      Groetjes

                      Frans Roelvink

                      Message 10 of 10 , Dec 7, 2012
                        Hallo Frans,

                        Alle suggesties heb ik al geprobeerd maar nog niets gevonden.
                        Net heb ik wel bij het BHIC kopieën besteld van de Memorie van Successie.
                        Ik zag dat er een drietal aktes waren, hopelijk zit daar iets in.

                        vr. gr.

                        Jac van Nijnatten