bevolkingsregister Breda

  • r de caluwe
    Message 1 of 4 , Nov 20, 2012
      Goede morgen,

      Weet iemand hoe ik kan achterhalen wie ingeschreven stonden op het adres Willemstraat 18 in Breda in 1920?

      Groeten,
      Rita

    • anja4711@planet.nl
      Message 2 of 4 , Nov 20, 2012
        Misschien naar het gemeente huis gaan in breda.
        als je naam van de persoon kent dan naar het archief in breda gaan en de gezinskaart inzien,zie je gelijk of die daar gewoond heeft.

        Weet iemand hoe ik kan achterhalen wie ingeschreven stonden op het adres Willemstraat 18 in Breda in 1920?

        Groeten,
        Rita

      • margor
        Message 3 of 4 , Nov 20, 2012
          Bevolkingsregisters, gezinskaarten, adresboeken staan online !

          http://www.stadsarchief.breda.nl/index.php?option=com_genealogie_inzien&\
          Itemid=105
          <http://www.stadsarchief.breda.nl/index.php?option=com_genealogie_inzien\
          &Itemid=105>

          http://www.stadsarchief.breda.nl/index.php?option=com_genealogie_zoeken&\
          Itemid=7
          <http://www.stadsarchief.breda.nl/index.php?option=com_genealogie_zoeken\
          &Itemid=7>

          http://hosting25.deventit.nl/breda/Atlantispubliek/adresboeken.aspx#
          <http://hosting25.deventit.nl/breda/Atlantispubliek/adresboeken.aspx#>

          Adresboek 1919/blz. 123: Willemstraat 16/18 St. Magdalena-Stichting

          met vriendelijke groeten
          Maria Gorissen

          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "r de caluwe"
          <rcaluwe@...> wrote:

          > Goede morgen,
          >
          > Weet iemand hoe ik kan achterhalen wie ingeschreven stonden op het
          adres Willemstraat 18 in Breda in 1920?

          > Groeten,
          > Rita

        • Henk Laarhoven
          Message 4 of 4 , Nov 20, 2012
            Dag Rita,

            zie bv

            http://www.europese-bibliotheek.nl/nl/boeken/Ginneken_in_oude_ansichten/100-104060/artikel/7

            Willemstraat 18 was een tehuis voor ongehuwde moeders, voorloper van het latere "Moederheil".

            Groeten,

            Henk