Hulp gevraagd

  • J BERKERS
    Message 1 of 9 , Oct 19, 2012
      Hallo medezoekers, Vanuit Canada zoek ik Voorouders voor mijn Schoonzuster in Brabant, maar ben vastgelopen bij:
      Bruidegom Hendrikus Arts
      Geboorteplaats Oploo, Sint Anthonis en Ledeacker
      Geboortedatum 15-10-1833
      Vader bruidegom Peter Arts
      Moeder bruidegom Wilhelmina Maas
      Bruid Hermina Reijnen
      Geboorteplaats Wanroij
      Geboortedatum 10-02-1831
      Vader bruid Reinier Reijnen
      Moeder bruid Hendrina Goossens
      Soort registratie huwelijksakte
      Aktenummer 6
      Diversen Aktebevat meer informatie
      Plaats Wanroij
      Datum huwelijk 30-04-1870
      Periode 1870
      Deel Huwelijksregister Wanroij 1870
      Toegangsnr. 50
      Inv.nr. 8739

      Weet iemand meer over Peter en Maria?

      Ook deze Peter en Maria?
      Bruidegom Hermanus Logtens
      Geboorteplaats Mill
      Geboortedatum 21-02-1799
      Vader bruidegom Peter Logtens
      Moeder bruidegom Maria Anna Hendriks
      Bruid Reijnera van Dijk
      Geboorteplaats Mill
      Geboortedatum 25-01-1800
      Vader bruid Gerrit Johannesse van Dijk
      Moeder bruid Anna Maria Reijnen
      Soort registratie huwelijksakte
      Aktenummer 9
      Plaats Mill en Sint Hubert
      Datum huwelijk 03-09-1820
      Periode 1820
      Deel Huwelijksregister Mill en Sint Hubert 1820
      Toegangsnr. 50
      Inv.nr. 5285

      Bij voorbaat Hartelijk Bedankt
      Jan Berkers Ottawa
    • Esther
      Message 2 of 9 , Oct 19, 2012
        Jan, heb je deze gegevens uit een index zoals bijvoorbeeld GenLias?
        Of heb je de huwelijks acte zelf ingezien?
        Ik vermoed het eerste.
        Uit de huwelijksacte zelf blijkt n.l. dat Peter Arts landbouwer was en
        in 1870 in St Anthonis woonde, en dat Wilhelmina Maas al overleden was.
        Dat geeft al gelijk een beetje houvast om verder te zoeken.
        Je moet datums weten, of bereid zijn te "bladeren", maar voor Noord
        Brabant, ga naar
        www.familysearch.org
        Kies Continental Europe uit de lijst links onder.
        Dan Netherlands.
        dan Netherlands, Civil Registration, 1792-1952.
        dan: Browse through 29,745,426 images
        <https://www.familysearch.org/search/image/index#uri=https%3A//familysearch.org/records/collection/1831469/waypoints>
        Kies nu Noord-Brabant
        en dan de plaatsnaam die je nodig hebt.
        In dit geval dus onder Oploo, Sint Anthonis en Ledeacker zoeken naar het
        overlijden van de moeder, vind je die, dan zal er ook instaan waar ze
        geboren is, en hoe oud ze was, en geeft dus weer aanknopingspunten om
        verder te zoeken.
        Dito voor de vader, omdat hij in Sint Anthonis woonde, is het redelijk
        (but isn't written in stone) dat hij daar ook is overleden.
        Veel plezier zoeken!
        Groeten uit Beautiful British Columia - waar het najaar eindelijk is
        gearriveerd...
        Esther