Re: Emond Janssen Kivits

  • ann.croymans@gmail.com
    Message 1 of 27 , Oct 19, 2012
      Dag Willem,

      Dank om mee te zoeken.
      Maar onderstaande info is me reeds bekend.

      Groetjes,
      Ann

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Brandes" <brandesstamboom@...> wrote:

> [...]
      > Mierlo, „alwaer 't Moleken uyt hangt" l); als andere
      > dochter-codividente wordt genoemd Jenneken Pellemans,
      > de eerste vrouw v.d. onder Valkenswaard, 4, genoemden
      > Peter Jacobsz. Smits, die in Mierlo als mulder d'opvolger
      > zal worden van zijn schoonbroer, Mathijs Pellemans,
      > straks beide onder 3 en 2 te vermelden ; de derde codividente
      > was Marteken, de dochter van zijn inmiddels reeds
      > overleden zoon, Mathijs Pellemans, weduwe van Goon
      > Jansz. Haubracken.
      >
      > Mierlo R 74, dd. 1&-3-1699, noemt andermaal EMONT KIEVITS
      > ende LIJBETH JAN PELLEMANS, nu tot BUEL.

    • Hans Vogels
      Message 2 of 27 , Oct 19, 2012
        Martijntje (Marteken) Mathijssen was een dochter uit het eerste huwelijk van Hilleken Aert Peters (x 2 Jan Jacob Pellemans).
        Ze wordt in 1654 als zodanig aangeduid.

        Zie: http://www.renkers.nl/pellemans/MJPg01.htm

        Hildegonda Aert Peters echtgenote van (10) Jan Jacobs Pellemans

        RA Mierlo, R 76 folio 64 dd 14-08-1654, (testament)
        gecompareert Mariken Jans Hilleken Aert Peters, huijsvrouwe van Jan Jacobs Pellemans aen Martijntien Mathijssen de selve voorschr. Hillekens dochter.

        Met vriendelijke groet,
        Hans Vogels