Brabantse Leeuw/TNGTL: Straeten

  • Hans Vogels
    Message 1 of 1 , Apr 24, 2012
      Beste medespeurders,

      In het Noord-Brabants wapenrepertorium dl.1 van A.H. Hoeben (2001) zie ik twee verwijzingen naar een familiewapen Van der Straeten.

      In de Brabantse Leeuw 1963 op blz.110 staat de volgende beschrijving:
      gevierendeeld; 1 en 4 een molenijzer, 2 en 3 niet beschreven.

      In het Tijdschrift voor Noordbrabantsche Geschiedenis, Taal en Letterkunde jaargang 2, 1884/1885, blz.40 zou op een zerk te Etten een wapen Straeten (?) met 3 molenijzers te vinden zijn.

      Kan iemand mij vertellen of op de betreffende pagina's ook iets meer te vinden valt over de dragers van dit familiewapen: persoon, de periode, woonplaats/vindplaats.

      Met vriendelijke groet,
      Hans Vogels