Joanna Maria van de Reijdt (Veghel)

  • Wilbert Steenbakkers
    Message 1 of 3 , Feb 18, 2012
      Hallo allen,

      ik ben al geruime tijd op zoek naar een voormoeder van me:

      Joanna Maria van de Reijdt, dochter van Joannes van de Reijdt.
      Volgens huwelijk te Veghel 21-7-1743 met Matheus Adriaes Oppers (alias Wijnen) (zoon van Adrianus Winandus en ene Jacoba), is ze gedoopt te Amsterdam.
      Echter, de naam van de Reijdt komt ook veel in Veghel voor.

      Nu heb ik al in Amsterdam en Veghel gezocht op allerlei varianten, maar kan haar doop aldaar niet vinden.

      Weet iemand meer van dit echtpaar?

      Vriendelijke groet,

      Wilbert Steenbakkers
      Oss

    • Maarten van Asseldonk
      Message 2 of 3 , Feb 19, 2012
        Hallo Wilbert,
        Misschien biedt dit verdere aanknopingspunten:
        Index schepenprotocol Veghel (7700.102)
        Reageren
        <http://srv.archieven.nl/portal_modules/forms/mi_email.aspx?miahd=132779505&mivast=235>

        Schepenakte *36* Jenneke, Hendrik en Jan k.v. Cornelis van Doorn en
        Maria Adriaens van de Reijdt. Laurens Adriaens va..., 20-12-1745

        Beschrijving:

        Jenneke, Hendrik en Jan k.v. Cornelis van Doorn en Maria Adriaens van de
        Reijdt. Laurens Adriaens van de Reijdt momb. van Jenneke, haar oom.
        (huis etc. aenden doornhoek)

        Registratieplaats:

        Veghel

        Registratiedatum:

        1745

        Datering:

        20-12-1745

        Pagina:

        122v

        Soort akte:

        Erfdeling

        Plaats:

        Veghel

        Toegangsnummer:

        7700

        Inventarisnummer:

        102
        <http://www.brabantsarchief.nl/site/pagina.php?id=12973&scherm=groot&modus=resultaat&miview=inv2&mivast=235&mizig=210&miadt=235&miaet=1&micode=7700&minr=9887102>

        en
        Index schepenprotocol Veghel (7700.110)
        Reageren
        <http://srv.archieven.nl/portal_modules/forms/mi_email.aspx?miahd=132780056&mivast=235>

        Schepenakte *5* Johannis en Roelof z.v. Mathijs Adriaen Oppers en
        Jenneke Jan Ariens van de Rijdt; Jan Lambers van d..., 29-2-1788

        Beschrijving:

        Johannis en Roelof z.v. Mathijs Adriaen Oppers en Jenneke Jan Ariens van
        de Rijdt; Jan Lambers van der Heijde g.m. Ardiena d.v. Mathijs en
        Jenneke voors.; Willem Hijmon van de Ven g.m. Maria d.v. Mathijs en
        Jenneke voors. (huis etc. aan den leegen Biesen; 2 huizen en hoven etc.
        in St.Oedenrode op de Coevering)

        Registratieplaats:

        Veghel

        Registratiedatum:

        1788

        Datering:

        29-2-1788

        Pagina:

        7

        Soort akte:

        Erfdeling

        Plaats:

        Veghel

        Toegangsnummer:

        7700

        Inventarisnummer:

        110
        <http://www.bhic.nl/site/pagina.php?id=10128&scherm=groot&modus=resultaat&miview=inv2&mivast=235&mizig=210&miadt=235&miaet=1&micode=7700&minr=9887110>

        Mocht het verminkt overkomen dan hoor/zie ik het wel.
        groet,
        Maarten van Asseldonk

      • Wilbert Steenbakkers
        Message 3 of 3 , Feb 19, 2012