Marcelis (Marcellus) Petersz Hurckmans en Maria Thomas van Grootel

  • kwartier99
    Message 1 of 2 , Feb 9, 2012
      Marcellus Petersz Hurckmans (vele variaties) trouwt 1e keer Mierlo 30-1-1684 met Lutgardis Henderix, begr. Mierlo 26-3-1727
      trouwt 2e keer Mierlo 27-5-1698 met Maria Thomas Jansen van Grootel, geb. circa 1670 begr. Mierlo 14-1-1719 ca. 48 jaar.
      Ik zoek van Marcellus en Maria de plaats en datum (Mierlo ???) van geboorte. Ik heb van Marcellus geen enkel aanknopingspunt, zoals doopgetuige bij een kind.
      Misschien is Aldegundis Thomas een zus van Maria Thomas, zonder achternaam vermeld als doopgetuige.
      Bij de doop van Lucas Hurckmans 11-1-1703 heet de moeder Maria Thomas Janssen en bij Thomas Hurckmans 20-4-1710 heet de moeder Maria Thomas van Grootel.

      Wie heeft nadere gegevens over Marcellus en Maria.

      Margriet Blok-Charbo
    • Toos Koenraadt
      Message 2 of 2 , Feb 9, 2012
        BIj BHIC wel doopgetuigen te vinden van kinderen van Marcellus
        in 1698
        Getuige 1 Theodorus Janssen
        Getuige 2 Aldegundis Thomas

        in 1701
        Getuige 1 Matthias Barthel van Brecht [Marcellus Huerckmans was getuige bij zijn zoon in 1687 te Mierlo]
        Getuige 2 Johanna Willem Horckmans

        in 1703
        Getuige 1 Johanna Peeter Goris
        Getuige 2 Gregoria Verdonck

        in 1710
        Getuige 1 Arnoldus Slaets [was getrouwd met een Hendrina Hurckmans]
        Getuige 2 Petronella van Bracht

        een Hendrina Horckmans is gedoopt:
        Kind Henrica Horckmans
        Geslacht v