Mi(e)seron (Zierikzee / Bergen op Zoom)

  • Guido Mathieu
    Message 1 of 2 , Jan 31, 2002
      Eveneens gepost in de nieuwsgroep 'Antwerpen' maar gezien de locaties kan
      misschien iemand hier ons beter helpen.
      Er wordt gezocht naar een eventuele link tussen de familie Mi(e)seron te
      Zierikzee en te (rond) Bergen op Zoom.

      Joanna Maria Miseron ° Zierikzee 25-03-1775 (ouders?, gegeven uit klapper /
      registers verloren gegaan?)
      Joanna Martina Miseron ° Zierikzee 17-07-1771 (ouders?, gegeven uit klapper
      / registers verloren gegaan?)
      Joanna Martina (Maria) Mieseron °ca 1730 (x v1757 Petrus Geleyns, kind te
      Bergen op Zoom)
      Maria Mieseron °ca 1735 (x Bergen op Zoom? v1770 Cornelius Antonius
      Boenders)
      Wilhelmus Mieseron ° ca 1731 (x? Joanna (Clara) Vlasblom)
      Joannes Baptist Mieseron ° ca 1725

      Guido Mathieu
    • Ed van de Walle
      Message 2 of 2 , Jan 31, 2002
        Dag Guido,

        Ik heb ook een Miseron en wel Johanna Martina Miseron gehuwd met Petrus Gelens. Van beiden heb ik géén nadere gegevens. Dit echtpaar had in ieder geval 1 zoon: Cornelis Gelens, geboren te Bergen op Zoom op 13-04-1759.
        Cornelis Gelens huwt te Breda op 30-04-1792 met Francisca Xaveria Maria Castelijns, dochter van Pieter Castelijns en Catharina Robs; van haar géén geboortedatum, wel sterfdatum: Breda 29-07-1820.
        Uit dit echtpaar wordt Clara Gelens geboren op 14-11-1798 te Breda, die huwt met de uit Namur komende Jacques Joseph Majoie; zij vormen de voorouders van het inmiddels talrijke geslacht Majoie in Nederland, dat ik onderzoek.
        Het zou fijn zijn als jij t.z.t. aanvullende informatie zou kunnen aanleveren; ik houd me daarvoor aanbevolen!

        Met groet,

        Ed van de Walle - Tilburg / Holland
        e-mail; edmundus@...
[...]

        Yahoo! Groups Sponsor