Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Overlijdensgegevens

  • Rob Hubert
    Message 1 of 10 , Aug 13, 2011
      Beste Leo Bakker,

      De meeste email berichten die langskomen hebben een plus + in de onderwerp regel staan. Daarmee kunt u de betreffende mail naar een door u gewenste map laten gaan, bijv. de prullenbak. Ik heb vandaag wel mail gezien van iemand die hier nieuw in is, en ik hoop dat in het vervolg in de onderwerp regel een plus + komt te staan.

      Met vriendelijke groet,

      Rob Hubert
      Haarlem

      Doet genealogisch onderzoek naar:
      Aberson, van Brederode, Heijboer, Hubert, Ripperda,
      Schuwer, Teding van Berkhout, Westerbeek van Eerten, Witterick.

      Website genealogie
      http://www.genealogie-hubert-schuwer.nl

      Message 2 of 10 , Aug 13, 2011
        Beste Lezers

        Ook ik wilde had al een tijd het zelfde idee, ook bij mij gaan al die
        advertenties in de prullenbak.

        Ik realiseer me wel dat er mensen zijn die hier wel behoefte aan hebben, dus
        dan is een aparte site een prima idee.

        Ikzelf zou graag zien dat er veel meer uitwisseling van genealogische
        gegevens zouden geplaatst worden.

        Groeten van Arnold Romeijnders

        Message 3 of 10 , Aug 13, 2011
          Hallo Rob

          Dan nog moet ik het eerst downloaden en dat in dus niet nodig!

          Groeten van Arnold Romeijndrs

          Message 4 of 10 , Aug 13, 2011
            Beste Arnold,

            In de meeste emailprogramma's kan je via het filter het zelfs direct van de server verwijderen, dus hoef je het zelfs niet te downloaden.

            groeten Anja

            Message 5 of 10 , Aug 13, 2011
              Beste lezers,

              Ook ik plaats al die berichten over overlijdensadvertenties meestal direkt in de prullenbak.
              Van de acht families van mijn overgrootouders waarin ik interesse heb telden er vijf bij de volkstelling van 1947 minder dan 500 naamdragers.
              Ik maak dan ook gebruik van een alternatief, dat wel wat kost, maar waaraan ik plezier beleef, hoewel je bij een overlijden natuurlijk geen plezier hebt.
              Dat zijn de copieen van de persoonskaarten, die ik via een abonnement bij het CBG kan verkrijgen. Tegenwoordig zijn dit uitdraaien uit het GBA.
              Voor de drie andere familienamen is dit niet zo en dat is eigenlijk jammer. Een naam als Kuiper of Van Rooij komt nu eenmaal vaker voor.
              Het idee om een aparte Yahoo groep op te zetten voor overlijdensberichten spreekt mij wel aan.
              Immers, de vrijwilligers die al de moeite nemen om die berichten te verzamelen verdienen toch wel een soort schouderklopje en op die manier gaat hun werk niet verloren.
              En het is natuurlijk zo, dat ik misschien het geluk heb, dat ik voor mijn hobby gebruik kan maken van het CBG, voor anderen geldt dit wellicht niet.
              Je zal je maar bezig houden met een familienaam die in 1947 tot de top 10 van de meest voorkomende familienamen in Nederland behoorde.

              Groetjes

              Frans Roelvink

[...]

            • Gerard willem charles Lemmens
              Message 6 of 10 , Aug 14, 2011
                Beste Lezers,

                Ik sluit mij helemaal aan bij wat Frans Roelvink schrijft. Ik heb al lang
                diegenen die de overlijdens advertenties sturen in mijn prullebak laten
                zenden. Een aparte yahoo groep voor overlijdens advertentie lijkt mij ook de
                juiste keuze.

                Veel succes,

                Gerard Lemmens

                ________________________________

                Message 7 of 10 , Aug 14, 2011
                  Hallo allemaal Ik gooi ze niet weg, ik bewaar ze zelfs, als je ze niet wil ontvangen meld je dan af.Maar je kunt deze voor vele nuttige mailtjes ook blokkeren.En er zijn nog mensen die gaan starten met hun stamboomonderzoek, Frans jij bent al zo ver met je stamboom, jij hebt het misschien niet meer nodig.Mijn familie is over heel het land, en verder verspreid, en ik haal er geregeld wat uit.Dus deze mensen doen nuttig werk, ik hoop dat ze het blijven doen ondanks deze negatieve mails.
                  Dus een aparte Yahoo groep zou ook goed zijn, want er zijn nog genoeg kranten en wijkkranten,die nog lang niet op Mensenlinq.nl staan, en er misschien wel nooit op komen.

                  Met de vriendelijke groeten, Jan BrunierTo: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com

                  Message 8 of 10 , Aug 14, 2011
                    Jan,

                    Deze verzamelaars doen zeer zeker nuttig werk. Maar ik kan mij voorstellen
                    dat niet iedereen zit te wachten op tig mailtjes met overlijdensberichten.
                    Voor hen is het handig om te weten dat zeeën filter kunnen aanmaken.

                    Arie

                    Message 9 of 10 , Aug 14, 2011
                      deze discussie is gestart met een bericht dat er VEEL berichten werden rondgestuurd waar sommige personen geen baat bij hadden

                      dus we blijven reageren

                      keep up the good work