Matheus Denissen Henric Arntssn gehuwd met Mechteld te Gemert voor 1500

  • Gerard Gasthuis
    Message 1 of 8 , Jul 1, 2011
      Beste onderzoekers,

      In mijn kwartierstaat komt voor:

      Matheus (Teeuwen) DENISSEN HENRIC ARNTSSN, geboren voor 1440 te Gemert en gehuwd met een zekere Mechteld.
      Matheus is een zn van Denijs Heijn AARTSZN en Belia Henrick QUEDENS.

      In de schepenprotocollen van Gemert staat in een akte van januari 1515 het volgende: Lijsbet wv Jan Daems geloeft te betalen aan Matheus Denijs tbv Mechteld die men noemt Jacobs Maet van Hugevoert binnen vijf jaar de somma van 8 rijnse gld.

      Is dit de Mechteld gehuwd met Matheus?
      Is deze Mechteld een dv Jacobs Maet van Hugevoert gehuwd met Lijsbet dv Jan van Gemert? Lijsbet zou zijn overleden voor 1503 en Jacob is toen opnieuw gehuwd met Digna. Zie de schepenprotocollen van Gemert d.d. 26 mei 1505 en 17 oktober 1508.

      Wie kan mij helpen.

      Ik hoor graag.

      Met vriendelijke groet,

      Gerard Gasthuis
      Nijverdal
    • Guus van Deurzen
      Message 2 of 8 , Jul 1, 2011
        Beste lijstgenoten,

        Na 7 jaar intensief speurwerk is het eindelijk zo ver!!!!
        De van Deursen8000 is nu online.

        www.van-deursen-8000.nl

        veel leesplezier voor degene die daarin zijn geïnteresseerd.

        Namens de 8000

        Guus van Deurzen

      • Paul van Gool
        Message 3 of 8 , Jul 1, 2011
          Ik denk dat je je eerst eens moet afvragen of beide Matheus Denijs wel dezelfde persoon zijn.
          Als hij voor 1440 geboren is dan is hij in 1515 ruim 75 jaar oud. Het kan, maar niet aannemelijk.
          Als zijn vrouw Mechteld van ongeveer zijn leeftijd is dan zou haar vader nog een 20 tot 30 tal jaren ouder moeten zijn. Zeer onwaarschijnlijk dat hij hoogbejaard (ca 1415 is hij in 1503 88 jaar oud) nog een keer trouwt.
          Zelf vertrouw ik beweringen als "geboren voor 1440" nooit. Het blijken altijd schattingen te zijn die er meestal ver naast zitten.
          Zonder meer informatie over Matheus en Mechteld en onderbouwing van de data en relaties zijn jouw vragen daarom niet te beantwoorden.

          ________________________________

          Message 4 of 8 , Jul 2, 2011
            Beste Guus,

            Ik heb ook nog een van Deursen voor je in de aanbieding.
            Willem van Deursen x Maria Elisabeth Kreutz hebben nl nog een kind, een dochter welke in Düsseldorf is geboren. Johanna Bastiana Henriette van Deursen 10-2-1907 en is gestorven 5-3-1985 in Maastricht.
            Zij was getrouwd met Albert Bernard Antoine Rose, geb 30-7-1895 te Herstal (B) en gestorven 14-6-1960 te Heerlen.
            Ik heb een kopie van het trouwboekje in bezit 16-1-1925 te Sittard

            m.v.g. René

            --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Guus van Deurzen" <gvdeurzen@...> wrote:

> [...]
            > De van Deursen8000 is nu online.
            >
            > www.van-deursen-8000.nl
            >
            > veel leesplezier voor degene die daarin zijn geïnteresseerd.

          • Guus van Deurzen
            Message 5 of 8 , Jul 2, 2011
              Rene,

              Dank je wel!!!!
              Je zou zeggen dat het niet van belang is binnen een project met 85.000
              personen die verwant zijn met van Deursen, maar alles telt op een goed beeld
              te krijgen.
              We gaan het verwerken en in de volden update (September) is het verwerkt.
              Bronvermelding laat ik aan Theo over.
              Het liefst hebben we officiële bronnen…..nu word het misschien dit mailtje.

[...]

              <mailto:Noord-Brabant_Genealogy%40yahoogroups.com> , "Guus van Deurzen"
              <gvdeurzen@...> wrote:

> [...]
              > De van Deursen8000 is nu online.
              >
              > www.van-deursen-8000.nl
              >
              > veel leesplezier voor degene die daarin zijn geïnteresseerd.

              _____

              Geen virus gevonden in dit bericht.
              Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
              Versie: 10.0.1388 / Virusdatabase: 1516/3738 - datum van uitgifte: 07/01/11

            • René Janssen
              Message 6 of 8 , Jul 2, 2011
                Guus,

                Ik stuur je zo de kopie door.

                grts René

                _____

                Message 7 of 8 , Jul 2, 2011
                  Heb je ook de ouders van Albert Rose….die horen er namelijk ook bij.
                  Maar dat zal wel blijken uit de huwelijksakte.

                  Van: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com

                  _____

                  Message 8 of 8 , Jul 3, 2011
                    Guus,

                    Ik heb nog een vraagje, hoe zit 't met de bekende acteur Frans van Deursen (vlaamse pot).

                    groet René