Mathijssen (1) in Zundert en omgeving

  • Henk van Hulsel
    Message 1 of 4 , Apr 18, 2011
      Op 15.7.1655 te Klein-Zundert huwt Cornelius~Adriuanus Mathijssen (ged.
      Groot-Zundert 24.2.1630) met Catharina~Joannes~Joannes Donckers.

      Mijn vraag is wie de ouders van de bruid waren:
      1. Joannes~Joannes~Gregorius Donckers en Cornelia~Cornelius Jans, die in
      Groot-Zundert een dochter Catharina laten dopen op 26.11.1623 of

      2. Joannes~Joannes~Gregorius Donckers en Cornelia~Antonius~Sebertus Smeyers,
      in Groot-Zundert een dochter laten dopen op 7.7.1633

      Ik vermoed, dat 2. de ouders zijn op grond van de leeftijd van moeder bij de
      doop van de jongste zoon van Cornelius en Catharina, Digmannus op 24.5.1677
      te Groot-Zundert.

      Wie kan mij daarover zekerheid verschaffen?

      Mvg,

      Henk van Hulsel

    • Henk van Hulsel
      Message 2 of 4 , Apr 18, 2011
        Jacobus Adrianus Mathijssen (uit Rijsbergen) was gehuwd met Adriana Simons
        (uit Zundert) en laten in Princenhage en Zundert .

        Op grond van twee doopgetuigen (zijn vermoedelijke zwager Jacobus van Galder
        en (stief?)-zuster Petronella) vermoed ik dat hij een zoon is van
        Adrianus~Antonius~Cornelius Mathijssen en zijn tweede vrouw
        Maria~Arnoldus~Petrus Sagers of zijn eerste vrouw Joanna~Petrus~Joannes van
        Riel, maar zijn doop is in Rijsbergen niet te vinden.

        Wel die van twee dochters Jacoba (op 1753 en 1762), de laatste met de
        toevoeging Wilhelmina.

        De doopinschrijving van de eerste is mogelijk die van de gezochte Jacobus.

        Verder mis ik de doopgegevens van Adriana Simons. Bij haar overlijden in
        Rijsbergen op 8.1.1827 wordt zij genoemd als geboren in Zundert als dochter
        van Adrianus Simons en Joanna Huyskens. Ik vermoed, dat zij op 18.10.1759 in
        Groot-Zundert gedoopt wordt als dochter van Adrianus Wilhelmus en
        Joanna~Henricus Philipse, maar de achternaam Huyskens van haar moeder kan ik
        in geen andere akte terugvinden.

        Mvg,

        Henk van Hulsel

      • Ger Klein