Vesters - van ooijen of van oijen

  • yahoo
    Message 1 of 12 , Apr 2, 2011
      Switch to: Text-Only, Daily Digest • Unsubscribe • Terms of UseGoedemorgen
      ik heb de volgende vragen:
      In de huwelijksakte van Christiaan Vesters met Francisca Emmers op 28-4-1884 te Loon op Zand staat vermeld dat hij geboren is op 22-6-1859 te Loon op Zand.
      Bij de digitale aktes (van familysearch) vind ik in 1859 bij Loon op Zand geen geboorteakte. kloppen de gegevens uit de huwelijksakte wel?
      Waar kan ik die akte vinden?
      Van de ouders van deze christiaan , te weten Christiaan Vesters (geboren 20-1-1816 te Drunen) en Adriana van Ooijen (Oijen) (geboren op 23-2-1818 te Nieuwkuik) heb ik geen overlijdensakte kunnen vinden.
      Wie weet waar en wanneer zij overleden zijn?
      alvast bedankt voor de moeite.
      mvg
      wil kok (limbricht)
      .

    • jvanerve
      Message 2 of 12 , Apr 2, 2011
        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "yahoo" <wkokyahoo@...> wrote:

> [...]
        > Wie weet waar en wanneer zij overleden zijn?

        De huwelijksbijlagen zouden uitkomst kunnen bieden. In die bijlagen zal je waarschijnlijk een uittreksel uit het geboorteregister kunnen vinden. Kwestie van vergelijken wat er in de akte staat en wat in het uittreksel. Volgens het bevolkingsregister is die geb.datum en plaats ook goed trouwens. Dan zit er niks anders op dan in het Tilburgs Archief in het geboorteregister kijken. Ook de huwelijksbijlagen kan je daar inzien.
        gr.
        jve
      • jvanerve
        Message 3 of 12 , Apr 2, 2011
          Adriana van Oijen overleed 30-10-1901 te Loon op Zand (akte 191). Zij was toen weduwe van Vesters. Even terugkijken dus: Christiaan Vesters overleed 6-10-1894 te Loon op Zand (akte 152)
          gr.
          jve

          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "jvanerve" <jvanerve@...> wrote:

          > De huwelijksbijlagen zouden uitkomst kunnen bieden. In die bijlagen zal je waarschijnlijk een uittreksel uit het geboorteregister kunnen vinden. Kwestie van vergelijken wat er in de akte staat en wat in het uittreksel. Volgens het bevolkingsregister is die geb.datum en plaats ook goed trouwens. Dan zit er niks anders op dan in het Tilburgs Archief in het geboorteregister kijken. Ook de huwelijksbijlagen kan je daar inzien.
> [...]
        • yahoo
          Message 4 of 12 , Apr 16, 2011
            goedemiddag
            wie kanm ij helpen aan de aanvullende gegevens van onderstaande personen die rond 1900 met elkaar getrouwd zijn.
            Joannes Baptist van Hoek (geboren 23/7/1863 Gilze Rijen) en
            Theresia Cornelia de Bont (geboren 8/3/1871 te BaarleNassau en overleden 21/8/1955 te Gilze)
            alvast bedankt voor de moeite
            mvg
            wil

          • Peter
            Message 5 of 12 , Apr 16, 2011
              Wil,

              Kijk eens op www.bhic.nl

              Overledene Joannes Baptist van Hoek
              Relatie overledene Theresia Cornelia de Bont
              Vader overledene Antonie van Hoek
              Moeder overledene Gerardina Aarts
              Soort registratie overlijdensakte
              Aktenummer 48
              Plaats Gilze en Rijen
              Datum overlijden 03-10-1934
              Datum akte 00-00-1934
              Periode 1934
              Deel Overlijdensregister Gilze en Rijen 1934
              Toegangsnr. 405
              Inv.nr. 236
              a.. Register inzien
              b.. Akte inzien
              c.. Akte bestellen
              d.. Details printen
              e.. Reageer

              Peter
[...]

              __________ NOD32 6045 (20110415) Informatie __________

              Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
              http://www.nod32.nl

            • yahoo
              Message 6 of 12 , Apr 16, 2011
                Hallo Peter

                Alvast bedankt voor deze datum.
                Ontbreekt nog de huwelijksdatum.

                mvg

                wil

[...]

              • Gerard willem charles Lemmens
                Message 7 of 12 , Apr 16, 2011
                  En die kun je waarschijnlijk op BHIC vinden ??!!
                  www.bhic.nl

                  ________________________________

                  Message 8 of 12 , Apr 16, 2011
                    Mij lukt dat niet!

                    groetjes wil

                    Message 9 of 12 , Apr 16, 2011
                      Hallo Wil,

                      Hierbij de huwelijksakte van Antonie van Hoek en Gerardina Aarts

                      Groeten cor Wildenberg

                      Detail resultaat: (Bruidegom)

                      Bron

                      Burgerlijke stand - Huwelijk

                      Archieflocatie

                      Brabants Historisch Informatie Centrum

                      Algemeen

                      Toegangnr: 50.066
                      Inventarisnr: 3013
                      Gemeente: Gilze en Rijen
                      Soort akte: huwelijk
                      Aktenummer: 1
                      Datum: 17-01-1852

                      Bruidegom

                      Antonie van Hoek
                      Geboorteplaats: Gilze en Rijen

                      Bruid

                      Gerardina Aarts
                      Geboorteplaats: Dongen

                      Vader bruidegom

                      Willem van Hoek

                      Moeder bruidegom

                      Petronella van Gestel

                      Vader bruid

                      Jan Baptist Aarts

                      Moeder bruid

                      Catharina Schellekens

                      Message 10 of 12 , Apr 16, 2011
                        Ik vond de volgende akten bij Genlias:

                        bs huwelijk <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=0&xtr=12909930&vgr=4>

                        Hoek, van

                        Antonie

                        Vader bruid

                        Gilze en Rijen

                        1887

                        12

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=12909930&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs huwelijk <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=1&xtr=12909930&vgr=2>

                        Hoek, van

                        Petronella

                        Bruid

                        Gilze en Rijen

                        1887

                        12

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=12795842&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs huwelijk <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=2&xtr=12795842&vgr=6>

                        Hoek, van

                        Wouterina Magdalena

                        Moeder bruid

                        's-Hertogenbosch

                        1899

                        182

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23359822&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=3&xtr=23359822&vgr=1>

                        Hoek, van

                        Franciscus Cornelis

                        Overledene

                        Gilze en Rijen

                        30

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23360452&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=4&xtr=23360452&vgr=2>

                        Hoek, van

                        Joanna Baptist

                        Vader

                        Gilze en Rijen

                        31

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23360452&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=5&xtr=23360452&vgr=1>

                        Hoek, van

                        N. N.

                        Overledene

                        Gilze en Rijen

                        31

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23365334&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=6&xtr=23365334&vgr=2>

                        Hoek, van

                        Joannes Baptist

                        Vader

                        Gilze en Rijen

                        12

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23365334&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=7&xtr=23365334&vgr=1>

                        Hoek, van

                        Gerardina Francisca Maria

                        Overledene

                        Gilze en Rijen

                        12

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23365497&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=8&xtr=23365497&vgr=2>

                        Hoek, van

                        Joannes Baptist

                        Vader

                        Gilze en Rijen

                        61

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23365497&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=9&xtr=23365497&vgr=1>

                        Hoek, van

                        Antonius Franciscus Jacobus

                        Overledene

                        Gilze en Rijen

                        61

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23359822&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=10&xtr=23359822&vgr=2>

                        Hoek, van

                        Jan Baptist

                        Vader

                        Gilze en Rijen

                        30

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23360249&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=11&xtr=23360249&vgr=1>

                        Hoek, van

                        Jacobus Antonius

                        Overledene

                        Gilze en Rijen

                        24

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23365583&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=12&xtr=23365583&vgr=1>

                        Hoek, van

                        Antonius Carolus

                        Overledene

                        Gilze en Rijen

                        47

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23365583&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=13&xtr=23365583&vgr=2>

                        Hoek, van

                        Joannes Baptist

                        Vader

                        Gilze en Rijen

                        47

                        <http://www.genlias.nl/nl/searchResults.jsp?add=23360249&val=1> Voeg toe aan winkelwagen

                        bs overlijden <http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=14&xtr=23360249&vgr=2>

                        Hoek, van

                        Joannes Baptist

                        Vader

                        Gilze en Rijen

                        Groeten

                        Cor wildenberg

                        Message 11 of 12 , Apr 16, 2011
                          Hallo Cor

                          bedankt voor je moeite maar die gegevens heb ik allemaal.

                          Het gaat mij nadrukkelijk om het huwelijk van

                          Joannes Baptist van Hoek (geboren 23/7/1863 Gilze Rijen) en
                          Theresia Cornelia de Bont (geboren 8/3/1871 te BaarleNassau en overleden
                          21/8/1955 te Gilze)

                          groetjes
                          wil